تلاش برای ترور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید با استفاده از سم کشنده «رایسین»

تلاش برای ترور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید با استفاده از سم کشنده «رایسین»

روز دوشنبه گذشته خبر رسید که سومین پاکت پستی ارسالی به کاخ سفید که حاوی سم کشنده و بسیار قوی «رایسین» (ricin) بود ردیابی و پیش از رسیدن به دست رییس جمهور ایالات متحده از بین برده شد. دو پاکت ابتدایی نیز که به آدرس جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده و جان ریچاردسون، رییس عملیات دریایی ارسال شده بودند حاوی سم رایسسین بوده و پیش از رسیدن به پنتاگون توسط مقامات امنیتی شناسایی شده و مورد آزمایش قرار گرفتند.

ترور دونالد ترامپ

بدین ترتیب به نظر می رسد که بین منبع دو نامه مسموم اول و نامه دومی که مستقیماً دونالد ترامپ را هدف قرار داده است ارتباطی وجود دارد. سرویس امنیتی کاخ سفید دریافت یک بسته پستی مشکوک به آدرس رییس جمهور ایالات متحده در اول اکتبر ۲۰۱۸ را تایید کرده و تایید کرده که این بسته وارد کاخ سفید نشده است. اکنون ماموران امنیتی کاخ سفید در حال همکاری با پلیس این کشور به منظور شناسایی عامل یا عاملان پشت اقدام برای ترور مقامات ارشد ایالات متحده هستند. دو بسته پستی مسموم به سم رایسین پس از بررسی ها در مرکزی مجاور کاخ سفید که مسئول بررسی بسته های پستی ارسالی به کاخ سفید است شناسایی شده و برای تست های بیشتر تحویل مقامات اف بی آی گردید.

ترور دونالد ترامپ
جمیز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده

در همان اثنا، دو نفر بعد از قرار گرفتن در معرض یک پودر سفید که در داخل نامه ای ارسالی به دفتر تبلیغات انتخاباتی سناتور تد کروز در هیوستون قرار داشت در بیمارستان بستری شدند. هنوز در مورد صدمات جسمی وارده به این دو شخص و شرایط سلامتی آن ها گزارشی مخابره نشده اما گفته می شود که هیچ کدام از این دو در دفتر سناتور تد کروز فعالیت نداشته اند. هنوز مشخص نیست که بین این مورد و سه مورد قبلی که اشاره شده ارتباطی وجود دارد یا خیر و ماهیت ماده سمی که به دفتر این سناتور ارسال شده نیز برملا نشده است. تمامی بسته های پستی که توسط سرویس پستی ایالات متحده در روز دوشنبه به پنتاگون ارسال شده اند در قرنطینه قرار گرفته و دفتر تبلیغاتی سناتور تد کروز در هیوستون نیز از کاملاً تخلیه شده است.

ترور دونالد ترامپ
دانه گیاه کرچک که سم رایسین از آن گرفته می شود.

در معرض سم رایسین قرار گرفتن می تواند بسیار مرگبار باشد به خصوص اگر ذراتی از این سم به طور مستقیم وارد سیستم تنفسی شود. از این ماده سمی به طور معمول در ترورها استفاده می شود، ماده ای سمی که از دانه کرچک بدست می آید. هنوز مشخص نیست که این ماده به چه شکل و فرمی به کاخ سفید ارسال شده است. سم رایسین مرگ های دردناکی که با درد شکم و استفراغ شدید همراه است را باعث می شود. ترکیبات سمی این ماده، سپس، باعث خونریزی داخلی و نهایتاً از کار افتادن سیستم تنفسی قربانی می شود. در گذشته نیز بارها تلاش شده تا با استفاده از این ماده سمی ترورهایی در اروپا انجام گیرد که از آن میان می توان به حمله تروریستی با این ماده سمی در سال ۲۰۰۳ در مترو لندن و چندین مورد حمله جداگانه در ژوئن سال اخیر در آلمان اشاره کرد که همگی ناکام مانده اند.

ترور دونالد ترامپ

تا حدود ۱۰ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض رایسین، نشانه های مسمومیت آشکار می شوند و مرگ در ۷۲ ساعت پس از تماس با ماده سمی فرا خواهد رسید. از زمان حمله با باکتری سیاه زخم که از طریق پودر جاسازی شده در یک بسته پستی در سال ۲۰۰۳ انجام گرفت و باعث مرگ ۵ نفر شد، دولت ایالات متحده بررسی ها در مورد بسته های پستی برای مراقبت از کارکنان و مقامات رسمی کاخ سفید در برابر مواد سمی و خطرناک را افزایش داده است. از آن زمان به بعد تمامی نامه ها و بسته های ارسالی به کاخ سفید با دستگاه ها و اسکنرهای اشعه ایکس که بخارهای سمی و هر ماده سمی و مضری را کشف می کنند مورد بررسی قرار می گیرند. سرویس پستی ایالات متحده در واشنگتن دی سی نیز نامه ای ارسالی به ساختمان های دولتی را جداگانه مورد بررسی قرار می دهد.

۵ مورد از مهم ترین تئوری های توطئه راجع به ترور جان اف کندی

۹ وسیله سمی و خطرناکی که هر روز با آن ها سر و کار داریم

با ۱۲ غذای سمی و خطرناک آشنا شوید که به صورت روزانه آن ها را مصرف می کنیم

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کرامت سلیمی مهر ۱۲, ۱۳۹۷

    ترامپ: انفجار برج های دوقلو به خاطر برخورد هواپیما نبوده است!

    لینک خبر:

    yon.ir/JLtme

    سالها افرادی با ارسال مقالاتی به رسانه ها اعلام نمودند که حقیقت قضایای ۱۱ سپتامبر ان چیزی نیست که گفته می شود و حقیقت اصلی را پنهان می کنند. اما کسی اهمیتی نمی داد. بالاخره ترامپ رییس جمهور امریکا اعتراف کرد که قضیه ۱۱ سپتامبر تحریف شده است و واقعیت چیز دیگریست.
    ترامپ به دنبال افشای یک سری حقایق است و به همین دلیل رسانه ها و نهادهای امنیتی امریکا و در راس انها شرکت گوگل با ترامپ در افتاده اند و ممکن است ترامپ را برکنار و حتی ترور نمایند.
    شاید در اینده ای نزدیک ترامپ به دروغ بودن سلاح اتمی نیز اعتراف نماید و فصل جدیدی در روابط بین الملل اغاز شود.

    این را هم اضافه می کنم که ترامپ پایگاه نظامی امریکا در اینجرلیک ترکیه را تعطیل و همچنین فلسفه وجود سازمان ناتو را هم زیر سوال برد و در صدد تعطیلی تشکیلات این سازمان می باشد. در صورتی که پیمان ناتو برای مقابله با تهدیدات به اصطلاح اتمی شوروی بوجود امد و پایگاه امریکایی اینجرلیک نیز یکی از مثلا” پایگاههای استراتژیک امریکا بود. جالب اینکه قرار است روسیه سامانه موشکی S-400 را که یکی از پیشرفته ترین سیستمهای ضدهوایی روسیه است در اختیار کشور ترکیه و همینطور متحدان ترکیه مثل عربستان سعودی قرار دهد. این موضوع جای سوالات زیادی دارد. ترکیه عضو استراتژیک پیمان ناتو می باشد و قاعدتا” باید پیشرفته ترین سیستم ضدهوایی سازمان ناتو در این کشور مستقر باشد و معنایی ندارد که سیستم ضدهوایی رقیب ناتو یعنی روسیه به این کشور داده شود. ضمن اینکه غربیها سیستمهای ضد موشکی خود را نسبت به سیستمهای روسی بسیار پیشرفته تر می دانند و مدعی هستند که همیشه چند قدم از روسها جلو تر می باشند.
    همچنین دولت امریکا به دولتهای اکراین و بلاروس نیز کمک تسلیحاتی نمود و چنین موضوعاتی نشان می دهد که قضایا ان چیزی نست که در ظاهر به جهانیان نشان می دهند و دولتهای جهانی روابط پنهان و دور از چشم ملتها دارند.