طرز راه رفتن شما رازهای زیادی را درباره شخصیت تان برملا می کند

طرز راه رفتن شما رازهای زیادی را درباره شخصیت تان برملا می کند

در سال ۲۰۱۷ تحقیقی انجام شد که در آن به مقایسه ی سرعت و طرز راه رفتن افراد با «پنج عامل بزرگ شخصیت» پرداخته شد. بر اساس نظریه پنج عاملی شخصیت (Five-Factor Theory of Personality) ، ویژگی های شخصیتی هر فردی را بر اساس پنج عامل کلیدی می توان تعیین کرد: میزان روان رنجوری، وظیفه شناسی، برونگرایی، استقبال از تجربیات و تطابق پذیری. دسته بندی های دیگری هم از تیپ های شخصیتی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق نشان داد هر تیپ شخصیتی ای سبک راه رفتن منحصر به خود را دارد.

در ادامه می خواهیم بیینیم طرز راه رفتن ما چه نکاتی را درباره شخصیت ما آشکار می کند.

۱- مجری ها

مجری ها معمولاً بسیار سریع و با قدم هایی تند و متمرکز راه می روند. آن ها سر خود را با اعتماد به نفس بالا نگه می دارند و اغلب غرق در افکار خود هستند. مجری ها اغلب توجهی به اطرافیان شان ندارند و به راحتی ممکن است با دیگران برخورد کنند.

این افراد هدف گرا هستند و در حل مسائل عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال، ممکن است نجوش و یکدنده هم باشند.

۲- اصلاحگرها

اصلاحگرها معمولاً هنگام راه رفتن قوز می کنند و قدم هایی کوتاه برمی دارند. آن ها از تماس چشمی با دیگران هم خودداری می کنند چون معمولاً درونگرا و خجالتی هستند. این افراد اغلب تا زمانی که رابطه ی قوی یا صمیمانه ای برقرار نکرده باشند، در روابط خود با دیگران محتاط و مراقب هستند.

۳- سیاستمدارها

سیاستمدارها اغلب با چابکی راه می روند، سرخود را بالا می گیرند، سینه را جلو می دهند و شانه هایشان را عقب نگه می دارند. این افراد علاقه ی زیادی به تقدیر و تشکر دارند. آن ها از دست و پنجه نرم کردن با چالش ها و یادگیری تجارب جدید هم لذت می برند اما به راحتی ممکن است حوصله شان سر رود.

این افراد گوینده های با اعتماد به نفسی هستند و از سر و کله زدن با دیگران لذت می برند.

۴- نگران ها

نگران ها اغلب بسیار آهسته و با احتیاط راه می روند. آن ها معمولاً قدم هایی کوتاه برمی دارند اما ممکن است پاهایشان را روی زمین بکشند. نگران ها معمولاً به زمین خیره می شوند و آشفته به نظر می رسند. این افراد در اغلب موارد درونگرا و متفکر هستند و اما ممکن است حساس و هراسان هم به نظر برسند.

۵- آسان گیرها

آسان گیرها معمولاً با سرعتی کم تا متوسط و با حالتی راحت و خونسرد راه می روند. آن ها به ندرت از حرکات دست استفاده می کنند و گاهی با خود وارد گفتگویی درونی می شوند. این افراد بیشتر روی دیگران تمرکز می کنند تا کار خودشان و ممکن است هنگام راه رفتن اینطور به نظر برسد که گم شده اند. آسان گیرها بسیار خونسرد هستند و شمّ قوی ای دارند اما ممکن است از آن دست آدم هایی به نظر برسند که از زیر کار در می روند و به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند.

۶- خودنماها

خودنماها با اعتماد به نفسی زیاد و مصمم راه می روند . آن ها بازوها و کفل شان را به شکل اغراق آمیزی تکان می دهند و از جلب توجه دیگران لذت می برند. این افراد معمولاً سرشان را بالا نگه می دارند، شانه هایشان را عقب می دهند و بیشتر روی خودشان تمرکز دارند. خودنماها ممکن است خودشیفته و غیر قابل اعتماد باشند و شخصیتی کنترل گر و کاریزماتیک داشته باشند.

۷- حمایتگرها

حمایتگرها با سرعتی متوسط و با قدم هایی مطمئن راه می روند. آن ها همکاری خوبی با هم گروهی های خود دارند و شنونده های خوبی هستند. این افراد فکر شده صحبت می کنند و برای اتحاد و روابط میان افراد ارزش قائل هستند. حمایتگر ها مفید، باوفا و قابل اعتماد هستند.

یک تلفن ساده از سمت عزیزان شان می تواند روز آن ها را بسازد. حمایتگرها، مانند سیاستمدارها، از حرکات دست خوش شان می آید و هنگام راه رفتن، با دیگران ارتباط چشمی و تعامل دارند.

۸- کسانی که با قدم هایی کوتاه راه می روند

کسانی که در این دسته می گنجند معمولاً قدم هایی کوتاه برمی دارند و احتمال اینکه آدم های خود محور و قانع باشند در آن ها بیشتر است. با این حال، در زنان کوتاه بودن قدم ها ممکن است به علت درد ماهیچه های ساق پا و همسترینگ یا حتی نشانه ی مشکلی در قسمت لگن باشد.

۹- کسانی که دست به سینه راه می روند

این حالت معمولاً نشان می دهد که فرد ترجیح می دهد در حال حاضر یا به کلی در زندگی تنها باشد. این سبک راه رفتن نشانه ی حساس بودن هم هست. کارشناسان ارتباطی تأکید دارند که دست به سینه کردن دست ها هنگام راه رفتن، به ویژه شب ها، خطرناک است چون ممکن است این پیام را داشته باشد که شخص ضعیفی هستید و می توانید طعمه ی راحتی برای مهاجمان باشید. در چنین موقعیت هایی بهتر است سریع، صاف، با اعتماد به نفس و بدون دست به سینه شدن راه بروید.

۱۰- کسانی که پاکوبان راه می روند

این سبک راه رفتن می تواند از خشم، درماندگی و ثبات قدمی فرد حکایت داشته باشد. اما گاهی هم این معنی را دارد که بدن شما سعی دارد یک سیگنال به مغز شما ارسال کند. درواقع این حالت می تواند به نحوه ی قرارگیری دست و پا مربوط باشد و معمولاً بر اثر بی حس شدن آن ها رخ می دهد.

۱۱- کسانی که همزمان چندین کار انجام می دهند

بعضی افراد این توانایی را دارند که همزمان چندین کار را انجام دهند و در عین حال راه هم بروند. این ویژگی خاص و منحصر به فردی محسوب می شود چون چنین افرادی هنگام راه رفتن، قدرت تخیل خود را به کار می گیرند. آن ها می توانند همزمان کارهای زیادی را انجام دهند، به طوری که مثلاً همزمان تلفنی صحبت می کنند، به دیگران آدرس می دهند و از خیابان رد می شوند. این افراد شجاع هستند و مهارت زیادی در حل مسأله دارند. آن ها همیشه دوست دارند به دوستان شان در مواقع نیاز کمک کنند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود