ستاره‌ها در خانه خلوت: رضاییان؛ دونده فوتبالیست

رامین، هنر دوندگي‌اش را به جاي پيست در مستطيل سبز خرج مي‌كند

ستاره‌ها در خانه خلوت: رضاییان؛ دونده فوتبالیست

رامین رضاییان یکی از دونده ترین بازیکنان ایران محسوب می شود. مدافع سابق پرسپولیس در هر بازی علاوه بر حضور در برنامه های دفاعی، در حملات تیمش نیز مشارکت موثری دارد و در طول ۹۰ دقیقه به طور مداوم در حال رفت و برگشت در کنار خط طولی زمین در سمت راست است.

گفته می شود که در هر بازی نزدیک به ۱۲ کیلومتر می دود. رضاییان در این باره می گوید: نخستین بار این برانکو بود که این مساله را مطرح کرد که نشان از اعتماد و اعتقاد این مربی به من داشت. اما واقعیت این است که امکان این که بخواهیم میزان دویدن یک بازیکن را در هر بازی محاسبه کنیم فعلا در لیگ برتر ما وجود ندارد اما همواره سعی می کنم در طول مسابقه بدوم و در حمله و دفاع مشارکت دائمی داشته باشم. من هفته ای دو روز تمرین اختصاصی و هوازی دارم. البته در گذشته دوومیدانی هم کار کردم! همراه پدرم تمرین می کردم و می دویدم. همان تمرینات دوومیدانی بعدها در فوتبال خیلی به کمک من آمد.

پدر رامین رضاییان در دوران جوانی خود ورزشکار بوده و حتی عنوان قهرمانی دارد. رضاییان در این باره می گوید: “پدرم نه تنها ورزشکار بود بلکه به عنوان قهرمان دوومیدانی ارتش های ایران به رسید. در دوهای نیمه استقامت و استقامت.” این ژن دوندگی در خانواده رضائیان موروثی است و حالا از پدر به پسر به ارث رسیده. با این تفاوت که پسر هنر دوندگی اش را به جای پیست تارتان در مستطیل سبز خرج می کند!

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود