تغذیه ستاره‌ها؛ انصاری‌فرد: فست‌فود هرگز!!

كريم انصاری‌فرد مهاجم تيم ملی در پانيونيوس يونان بازی می‌كند

تغذیه ستاره‌ها؛ انصاری‌فرد: فست‌فود هرگز!!

برای ستاره ها تغذیه یک فاکتور اساسی است. اینکه چه بخورند که سالم باشد و انرژی بدن آن ها را تامین کند، جزو دغدغه همه ستاره هاست و موفقیت و یا ناکامی آنها رابطه مستقیمی با تغذیه دارد. آنچه در ورزش ایران شاید چندان جدی گرفته نمی شود اما در اروپا جایگاه کلیدی و اصلی دارد. برای لژیونرهای ایرانی این مساله ملموس تر و البته دشوارتر است. به ویژه اینکه اغذیه کشورهای اروپایی غالبا نزدیک به ذائقه ایرانی ها نیست. البته که یکی از مشکلات لژیونرهای ایرانی در اروپا، همیشه بحث تغذیه بوده. آنها سالها با غذاهای ایرانی خو گرفته اند اما به یکباره و با حضور در کشوری جدید با معضل تغذیه مواجه می شوند. کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی که در این فصل در پانیونیوس یونان بازی می کند، در سرزمین المپیک راه حل جالبی برای این مهم پیدا کرده.

انصاری فرد پس از یک فصل بازی در اوساسونا کمی فوت و فن آشپزی را فرا گرفته. او نه در حد نیمرو که پخت غذاهای بسیاری را بلد است اما این دلیل نمی شود که در یونان و شهر آتن به رستوران نرود و غذای آماده نخورد. این مشکل اما برای انصاری فرد پیش نیامده: «سال قبل که تنها بودم، یک مقدار آشپزی یاد گرفتم. البته غذاهای یونان هم خوب است. نه در حد غذاهای ایرانی اما واقعا اینقدر کیفیت دارد که هر رستورانی بروی بتوانی، راحت غذا بخوری و لذت ببری.

انصاری فرد بعد از دو فصل زندگی در اروپا یاد گرفته که نباید فست فود را در رژیم غذایی اش داشته باشد. نوع ذائقه یونانی ها هم به او کمک می کند که سمت فست فود نرود: «اینها خودشان غذاهای طبیعی دوست دارند و زیاد اهل فست فود نیستند. به همین دلیل کمتر اینطور رستوران‌ها را می‌شود در آتن پیدا کرد. به همین دلیل رستوران هایی را درنظر می گیرم که غذایش باب میل من باشد.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود