۶ سازه ساخت بشر که از فضا قابل رویت هستند

سازه‌های غول‌پیکری که از دل آسمان هم دیده می شوند

۶ سازه ساخت بشر که از فضا قابل رویت هستند

زمین بسیار وسیع و گسترده است و در طول هزاران سال گذشته، انسان‌ها بخش‌های مختلف آن را با انواع سازه‌های عظیم و تحسین‌برانگیز همانند اهرام ثلاثه یا دیوار بزرگ پوشانده‌اند.

اما از ایستگاه فضائی بین‌المللی (ISS) که در فاصله‌ای حدود ۲۵۰ مایل بالاتر از سطح زمین واقع‌شده، زمین بزرگِ ما بسیار کوچک دیده می‌شود. خانه‌ها، جاده‌ها و ساختمان‌ها به‌طورکلی قابل‌مشاهده نیستند، اما برخی از سازه‌های غول‌پیکر را می‌توان از آن فاصله بسیار دور و طولانی تشخیص داد.

اگر برایتان جالب است بدانید کدام سازه‌های ساخت بشر را می‌توان حتی از دل آسمان هم مشاهده کرد، در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

The Great Pyramids of Giza / اهرام بزرگ جیزه

1-w900

آیا آن‌یک جفت سایه مثلثی در وسط تصویر بالا را می‌بینید؟ آن سایه‌ها و بنای زیر آن‌یکی از سازه‌های بزرگی هستند که توسط انسان‌ها ساخته‌شده‌اند؛ یعنی هرم‌های بزرگ جیزه در مصر. بلندترین هرم در محدوده زمانی ۲۶۰۰ سال قبل از مسیح و توسط یک‌صد هزار کارگر ساخته‌شده. گفته می‌شود مراحل ساخت آن ۲۰ سال به طول انجامیده و حدود ۱۵۲ متر ارتفاع دارد.

نور شهرها در شب

2-w900

هنگام شب، ازدحام نور چراغ‌های خیابان در شهرها از آسمان دیده می‌شود. اگر با دقت به نورها را نگاه کنید، سازه‌های اطراف آن‌ها را می‌توانید تشخیص دهید.

معدن مس Kennecott

3-w900

معدن مس Kennecott در جنوب غربی Salt Lake City یوتا یکی از بزرگ‌ترین معادن دهان باز دنیا محسوب می‌گردد. این معدن حدود ۴ کیلومتر امتداد و ۱۲۲۰ متر عمق دارد. نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی طلا، نقره و سرب از این معدن استخراج شد.

پل‌ها

4-w900

خیلی سال است که انسان‌ها به ساخت پل اقدام می‌کنند و در هر دوره زمانی نسبت به گذشته پیشرفت زیادی را شاهد بوده است. به‌طوری‌که از پل‌های سنگی و کوچک، به سازه‌های فلزی و بلند و طولانی رسیده است. تصویری که در بالا مشاهده می‌نمایید توسط فضانوردی به نام Christ Hadfield از ایستگاه فضایی بین‌المللی  گرفته‌شده است.

جزایر نخل در دبی

5-w900

Palm Islands مجموعه‌ای از جزایر هستند که توسط نیروی انسانی در خط ساحلی دبی ساخته‌شده‌اند. این جزایر که در خلیج‌فارس قرار دارند، از فضا قابل‌مشاهده است. جزیره‌ای که در بخش بالایی عکس دیده می‌شود، در حال ساخت است و قرار است شکل نهایی آن نقشه جهان باشد.

گلخانه‌های Almería

6-w900

در استان Almería در جنوب شرقی اسپانیا مجموعه بزرگی از گلخانه‌ها وجود دارد که از فضا قابل‌مشاهده هستند. این گلخانه‌ها فضایی حدود ۶۴ هزار آکر را به خود اختصاص داده‌اند و میلیون‌ها تن میوه و سبزیجات در آنجا پرورش داده‌شده و به سراسر جهان صادر می‌گردد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود