اگر خواستار زندگی مجردی هستید، به این مسایل توجه کنید

تنها زندگی کردن نیز مشکلات خود را دارد

اگر خواستار زندگی مجردی هستید، به این مسایل توجه کنید

در دهه ۱۹۲۰ میلادی فقط ۵ درصد از آمریکایی‌ها زندگی مجردی داشتند. این آمار حتی در سال ۱۹۷۰ میلادی نیز فقط ۶ درصد بود. اما این میزان در سال ۲۰۱۳ به ۲۳ درصد رسید.

در حال حاضر، مقوله ازدواج نکردن و تنها زندگی نمودن در میان جوانان بسیار باب شده و بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها مجرد زندگی می‌کنند. این در حالیست که این آمار در سال ۱۹۷۶ میلادی زیر ۴۰ درصد بوده است.

تنها زندگی کردن شاید از نظر بسیاری از جوانان بسیار راحت و دوست‌داشتنی به نظر برسد، اما مشکلات و مسائل خاص خود را نیز دارد. ازاین‌رو، پیش از اینکه برای چنین تغییری در زندگی خود هرگونه اقدامی را انجام دهید، توصیه می‌کنیم به‌خوبی در این رابطه تحقیق کرده و ویژگی‌های اخلاقی خود را در نظر بگیرید.

برای این منظور ۴ مورد از مسائلی که خوب است پیش از انتخاب زندگی مجردی به آن‌ها توجه کنید را در ادامه مطلب برایتان ذکر نموده‌ایم تا درست و منطقی تصمیم بگیرید.

تنهایی‌تان خودخواسته باشد

یعنی چه که خودخواسته باشد؟ یعنی اینکه خوب و درست و کامل به اخلاق و روحیات خود واقف باشید تا هنگام تنهایی، احساس قوی، سالم و شاد بودن داشته باشید و در مواقع مختلف، درست‌ترین تصمیمات را اتخاذ نمایید. برای مجرد زندگی کردن نسخه ویژه و مشخصی وجود ندارد که بتوان برای همه به‌صورت یکسان پیچید. فرد باید خودش را به‌درستی شناخته و راه‌های درست برای تسریع روند موفقیت و پیشرفتش را تشخیص دهد.

برای این منظور برنامه‌ریزی داشته و از مشورت اطرافیان نیز غافل نشوید.

تنها بودن خود را درک و قبول کنید

اگر تصمیم گرفتید تنها باشید، این مساله را به‌خوبی درک نموده و از آن نترسید. این سبک از زندگی را خودتان انتخاب نموده‌اید و بنابراین، با برنامه‌ریزی می‌توانید زندگی مجردی خود را در مسیر علایق و اهدافتان هدایت کنید. بهترین کار این است که میان تنهایی و در جمع بودن تعادل برقرار نموده و نیازهای اجتماعی خود را نادیده نگیرید.

این را همیشه در ذهن داشته باشید که وقتی اطراف خود را خلوت نموده و به دنیای شخصیتان وارد می‌شوید، حس تنهایی در بالاترین سطح از ذهن قرار دارد و این مساله نباید موجب وحشتتان بشود.

خانه موردعلاقه خود را انتخاب نمایید

برای زندگی تنها به‌ظاهر خانه بی‌اهمیت نباشید، بلکه برعکس مکانی را انتخاب نمایید که باسلیقه‌تان جور است و دوستش دارید. لزوما نباید وسایل لوکس داشته باشید اما ظاهر خانه و زندگی‌تان مرتب و زیبا باشد. مکانی را برگزینید که انرژی مثبت داشته و حالتان را خوب می‌کند.

مراقب دوستی‌های خود باشید

ایده «قلمرو دوستی» برای نخستین بار در اوایل دهه ۹۰ میلادی مطرح شد که بیشتر حول محور عشق و عاطفه در رابطه‌ها می‌چرخید. در علوم اجتماعی مشخص‌شده که مشکلات و خطرات دوستی‌ها برای هر دو قشر مجرد یا متأهل یکی است. همچنین، خوشحالی‌ها و  ناراحتی‌های هر فرد نیز بی‌ارتباط به دوستانش نیست.

سعی کنید برای دوستی‌های خود ارزش قایل شده و آن را در حد و اندازه خود نگه‌دارید. در این زمانه که سن ازدواج به‌شدت افزایش‌یافته، در صورت تنها زندگی کردن بهتر است دوستان خود را حفظ کرده و با حفظ تعادل با آن‌ها معاشرت داشته باشید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود