بعد از شکست عاطفی چطور بفهمیم آمادگی شروع رابطه عاطفی جدیدی را پیدا کرده ایم؟

بعد از شکست عاطفی چطور بفهمیم آمادگی شروع رابطه عاطفی جدیدی را پیدا کرده ایم؟

بیشتر مردم تصور می کنند عشق و رابطه عاطفی جدید می تواند شکست عاطفی دردناک یا تنهایی آن ها را التیام بخشد. با این حال، روانشناسان با قطعیت می گویند برای آنکه بتوانیم رابطه ی عاطفی جدیدی را شروع کنیم باید با شرایط خود منطقی برخورد کنیم و مدتی به خود زمان دهیم و بعد از آن است که می توانیم رابطه با یک شریک عاطفی جدید را شروع کنیم. با این کار می توانید مطمئن شوید که آمادگی آن را پیدا کرده اید که فصل جدیدی از زندگی تان را شروع کنید. در ادامه به نشانه هایی می پردازیم که به شما کمک می کنند متوجه شوید وقت آن رسیده که عشق جدیدی را تجربه کنید.

۱- گذشته و هر چه که مربوط به آن است احساس بدی به شما نمی دهند

آمادگی برای شروع رابطه عاطفی جدید

حالا دیگر ترس هایی که وقت رو به رو شدن با شریک عاطفی سابق تان داشتید از بین رفته اند و مدت ها است که فکر گذشته شما را عصبی و خشمگین نمی کند. شما دیگر با آرامش و قدرشناسی از گذشته یاد می کنید چون درس های خوب زیادی از آن گرفته اید.

همه ی این نشانه ها به این معنی هستند که شما در گذشته ی خود درجا نزده اید و از آن عبور کرده اید و از تکرار دوباره و دوباره ی احساسات گذشته دست برداشته اید. در عوض، دیگر روی آینده ی خود و شروع رابطه ی جدیدتان تمرکز کرده اید.

۲- از تنهایی نمی ترسید

شاید متناقض به نظر برسد، اما شما زمانی بیشترین آمادگی را برای شروع یک رابطه ی جدید دارید که اصلا خودتان را برای آن آماده نکرده اید. چون در همین زمان است که دیگر از تنها بودن و نداشتن شریک عاطفی احساس ناراحتی نمی کنید، در خانه منتظر ننشسته اید که سر و کله ی عشق پیدا شود و دائماً به امید گرفتن پیغامی جدید گوشی موبایل تان را چک نمی کنید. در عوض، خود را مشغول کاری کرده اید که واقعا برایتان جذابیت دارد.

۳- علائق و دوستان خودتان را دارید

وقتی وارد یک رابطه ی عاطفی می شویم، رفته رفته تحت تأثیر شریک عاطفی مان، علائق او به صورت ناخودآگاه تبدیل به علائق ما هم می شوند. بعد از به هم خوردن رابطه ی عاطفی، این علائق کماکان با ما می مانند. اما بعد از مدتی احتمالا متوجه می شوید که مثلا در واقع علاقه ای به ورزش شنا ندارید اما دوربین قدیمی پدرتان همان چیزی است که می تواند به شما لذتی واقعی بدهد. از اینجا است که کاری را شروع می کنید که واقعا دوست دارید یا همیشه می خواستید امتحانش کنید.

علاوه بر این، شما دوستان خودتان را دارید و با آن ها معاشرت می کنید، نه به خاطر آنکه مجبور هستید بلکه به این دلیل که واقعا مایل به این کار هستید. به طور خلاصه، اگر زندگی تان دیگر فقط متمرکز به یک نفر نیست، شما آمادگی شروع یک رابطه ی عاطفی جدید را دارید.

۴- نه تنها آمادگی دریافت عشق، بلکه آمادگی بخشیدن عشق تان را هم دارید

در دورانی که در رابطه ی عاطفی نیستید، می توانید آنقدر عشق و محبت در وجودتان ذخیره کنید که با آن نیمی از دنیا را گرما ببخشید. وقتی متوجه شوید که نه تنها می خواهید مورد محبت و حمایت قرار بگیرید، بلکه خودتان هم آمادگی محبت و حمایت کردن را دارید، یعنی آمادگی شروع بک رابطه ی عاطفی جدید را پیدا کرده اید.

۵- دیدن روابط عاطفی دیگران شما را ناراحت نمی کند

حالا می توانید بدون اشک ریختن، فیلم عاشقانه ببینید و از دیدن ازدواج دوستان تان یا عشقی که بین آن ها وجود دارد واقعا خوشحال شوید. شما به دوستان تان و کسانی که پیش از شما به عشق و شادی رسیده اند حسادت نمی کنید چون می دانید که یک روز هم این اتفاق برای شما خواهد افتاد.

۶- تمایل دارید با آدم جدیدی اشنا شوید

فکر اینکه وقتی با آدم جدیدی آشنا شوید، باید یک بار دیگر درباره ی خودتان حرف بزنید و از اول از کسی شناخت پیدا کنید، نه تنها دیگر شما را آزار نمی دهد، بلکه شما را خوشحال هم می کند.

چون از شکست عاطفی تان، به قدر کافی گذشته و دوباره احساس می کنید برای دیگران جذابیت دارید و دیگران هم برای شما جذاب هستند.

۷- توانایی نه گفتن دارید

شما در مدتی که در تنهایی سپری کردید یاد گرفته اید به درستی حد و مرزی برای خودتان تعیین کنید و حالا با قطعیت می دانید که چه ویژگی هایی در شریک عاطفی آینده تان مطابق حد و مرز شما خواهد بود. علاوه بر این، اگر متوجه شوید که رابطه ی شما با آن شخص به نتیجه ی درستی نمی رسد، می توانید به او نه بگویید.

برای آنکه چیزی را فراموش نکنید، بهتر است فهرستی از ویژگی های مدنظرتان تهیه کنید که می خواهید شریک عاطفی آینده تان داشته باشد.

۸- آمادگی سازش دارید

در مورد حد و مرز مدنظرتان قاطع هستید، اما در عین حال هم می دانید که ممکن است در شما چیزی باشد که شریک عاطفی تان آن را دوست نداشته باشد. شما آمادگی گفتگو کردن و توانایی سازش را دارید. برای مثال، شما آمادگی آن را دارید که عادت های بدتان را ترک کنید و عادت های جدید خوبی در خودتان به وجود آورید، در مورد بعضی چیزها تجدید نظر کنید و حتی چیزهای جدیدی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

چطور با شکست در رابطه عاطفی کنار بیاییم و زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

۹ اشتباه رایج در پایان رابطه عاطفی که پشیمانی زیادی به بار خواهد آورد

بعد از تجربه شکست عاطفی دقیقا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟

۱۰ واقعیت علمی در مورد شکست های عاطفی

۶ راهکاری که روانشناسان برای تسکین درد جدایی از شریک عاطفی پیشنهاد داده اند

چطور به عشق یک طرفه خود غلبه و زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

رابطه عاطفی سالم؛ مشکلی که دامن بسیاری از مردم جامعه را گرفته

اگر می‎خواهید رابطه عاطفی موفقی داشته باشید هرگز به این افراد دل نبندید

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود