گالری گلستان با ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند

گالری گلستان با ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند

نخستین هفته مرداد داغ ۹۵ را هم چون روال هفته های پیش در سرویس فرهنگ و هنر روزیاتو، به دنیای گالری گرد ها اختصاص می دهیم. برای آگاهی از جدید ترین برنامه ها در گالری های پایتخت در این بسته خبری که روزهای دوشنبه هر هفته ارائه می شود، با ما همراه باشید.

برای کسانی که به گردشگری شهری علاقمند هستند، موزه ها و کاخ ها به اندازه تماشای فیلم و تئاتر ارزشمند و جالب است. به همین خاطر، سرویس فرهنگ و هنر روزیاتو در روز های دوشنبه هر ماه، بسته ویژه ای تخت عنوان گالری گردی ارائه می کند که می تواند مخاطبان محترم مقیم تهران را با جدید ترین برنامه های هنری و متنوع نگارخانه های پایتخت آشنا کند. یادتان نرود که گالری گردی سبب می شود تا با شمار زیادی از هنرمندان جوان و پیکسوت در عرصه های گوناگون هنری آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

 

گالری هنر سه با نقاشی پرنده

 

گالری هنر سه که در فرهنگسرای ارسباران قرار دارد، چند روزی هست که میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی بوده و آثار شماری از نقاشان جوان تهرانی را در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داده است. این نمایشگاه تا ۱۳ مرداد همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید عاشقان نقاشی بوده و شما می توانید با آثار نفیسه بختیاری، ملیجه حبشی، اعظم حسنی، فهیمه حنیفی، مینو چراغچی، ارمغان عباسی و زاهر نجفی در نمایشگاه پرنده آشنا شوید.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی خیابان جلفا قرار دارد که نزدیک پل سیدخندان بوده و هر هفته ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در آن در فصل تابستان برقرار است.

 

گالری فرهنگسرای نیاوران: نمایش ۱۵۰ اثر از ۱۳۰ هنرمند

 

فرهنگسرای نیاوران نیز این روز ها پذیرای آثار شماری از هنرمندان جوان کشورمان است که در عرصه های مختلف هنری، دستاورد های بدیع و ذوق هنری خود را در معرض دید عاشقان گالری گردی در شمال پایتخت قرار داده اند. اکنون دومین نمایشگاه دوسالانه هنر معاصر با عنوان “صُــلح روی کــاغذ” که جمعه اول مرداد در این نگارخانه افتتاح شد، براای بازدید علاقمندان آماده بوده و این نمایشگاه با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر آبادان، گالری جمعه، گالری طراحان آزاد استودیو برگزار می شود.

تعداد ۶۰ اثر در بخش نقاشی، ۵۰ اثر در بخش عکس ، ۲۰ اثر در بخش طراحی و ۱۰ اثر در بخش چیدمان در معرض دید عموم قرار می گیرد.هم چنین بیش از ده اثر ویدئو آرت در طول مدت برگزاری نمایشگاه اکران می شودو بیش از پانزده گالری و نهاد فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در آن مشارکت کرده اند.

“دوسالانه هنر معاصر” گرد هم آیی آثار ۱۳۰ هنرمند است که از میان آنها می توان به پری یوش گنجی، کوروش شیشه گران،فریدون آو، فرح اصولی، پانته آ رحمانی، مهرداد محبعلی، شادی نویانی، سهیلا سخنوری، میترا تبریزیان، هومن مرتضوی، شادی قدیریان، فریدون امیدی، نرگس هاشمی، رامتین زاد، فرهاد گاوزن،اردشیر محصص، حسین زنده رودی،فریده لاشایی و قاسم حاجی زاده اشاره کرد.

“صلح روی کاغذ” استعاره ای از تلاش بشر در ترسیم تاریخ تمدن، به منظور همگرایی بیشتر به آرامش و امنیت، درهمه آن معاهده ها، عهدنامه ها و توافقات است. برای علاقمندان به هنر نقاشی، عکس، ویدئو و چیدمان، این گالری می تواند فرصت فوق العاده ای برای تماشای آثار هنرمندان جوان در یک محفل و بزم هنری خلاق باشد.

صلح روی کاغذ را تا ۱۰ مرداد فرصت دارید بازدید کنید.

 

گالری طراحان آزاد با نمایشگاه عکس

 

گالری طراحان آزاد هم در نخستین هفته مرداد ۹۵، با دنیای عکس پذیرای بازدید علاقمندان به گالری گردی و هنر در پایتخت است. نمایشگاه عکسی که در گالری طراحان آزاد با عنوان “مکان عمومی”  معرفی شده است، تلاش خلاقانه و هنرمندانه ای از مرتضى نیک‌نهاد و بهنام ذاکرى بوده که از اول مرداد لغایت ششم مرداد از ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید شما عاشقان هنر خواهد بود.

 

طبق اطلاعاتی که از این نمایشگاه منتشر شده است، مجموعه‌ی مکان عمومى محصول ایده‌ی مشترکى بود که تولید آن به همراه بهنام ذاکری در پاییز سال ٩٣ آغاز شد و در زمستان ٩۴ به اتمام رسید و پس‌ ازآن به گالرى طراحان آزاد ارائه و مقرر شد که این مجموعه به مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.» بهنام ذاکری درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «ثبت عکس‌های این مجموعه را عبدالحسین رضوانی انجام داده است و تعدادی از بازیگران تئاتر و علاقه‌مندان در این مجموعه حضور دارند.»

این گالری در نشانی تهران میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶ در دسترس است.

 

گالری شکوه با نمایشگاه نقاشی رنگ و خیال

 

گالری شکوه، جلوه ای از ذوق هنری مرضیه ضیاییان را بر روی بوم نقاشی در معرض دید علاقمندان به این هنر جذاب قرار داده است. نمایشگاه آثار هنری این هنرمند جوان کشورمان با عنوان رنگ و خیال از اول تا ۱۳ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان بوده و برای نمایش این آثار می توانید به نشانی فرمانیه، بلوار اندرگو،خیابان سلیمی، کوی امیر مراجعه کنید. گالری شکوه در نشانی اینترنتی به آدرس  http://www.shokouhartgallery.com در دسترس است.

 

گالری ۲۶ با جایی که گل ها، هوا را مطبوع می کنند

 

گالری ۲۶ این روز ها با نمایشگاه نقاشی فتانه فروغی ، نقاش خوش ذوق جوان کشورمان با عنوان جایی که گل ها هوا را مطبوع می کنند، فرصتی را برای عاشقان گالری گردی فراهم کرده تا با ذوق او بر روی بوم نقاشی آشنا شوند. آثار این هنرمند جوان تا ۱۳ مرداد ماه در گالری ۲۶ در نشانی فرمانیه شرقی  فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر،شماره ۲۶،واحد ۳ در دسترس است.

سایت اینترنتی به نشانی http://www.gallery-26.com در اختیار مخاطبان گرامی خواهد بود.

 

صد هنرمند در یک گالری

گالری گلستان از جمله نگارخانه های تهران است که بازدید از ان را در روز های آینده به گالری گرد های تهرانی خوش ذوق پیشنهاد می کنیم. چرا که می توانید ۱۰۰ اثر هنری از ۱۰۰ هنرمند خلاق و خوش ذوق کشورمان را در محفلی جذاب از آثار دیدنی به تماشا نشسته و با برخی از خالقان آثار بدیع، به گفت و گو بنشینید. فهرست اسامی هنرمندانی که در این نمایشگاه دیدنی آثار آن ها در معرض دید بازدید هنر دوستان قرار گرفته است، در پوستر این نمایشگاه که در تصویر فوق ملاحظه می کنید، قابل مشاهده خواهد بود. این نمایشگاه تا ۴ شنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرایی از هنردوستان تهرانی است.

برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی اینترنتی golestangallery.com مراجعه کنید.

 

گالری هنر دو با هفت شهر عشق

 

هفت شهر عشق را عطار رفت اما در گالری هنر دو، ظرافت هایی از هنر ایرانی توسط ۱۵۰ دانش آموز به تصویر کشیده شده است. ۱۵۰ تابلوی نقاشی از ۱۵۰ دانش آموز با با موضوع دیدگاه نوجوانان در مواجهه با فلسفه عرفانی ” هفت شهرعشق ” عطارنیشابوری به مدت ده روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰در گالری شماره دو ارسباران برای بازدید عموم به نمایش در آمده است .

این نمایشگاه زیر نظر خانم نگین ارجمندخواه خلق شده است. ایشان متولد ۱۳۵۷ و دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر و دارای مدرک تخصصی تدریس هنر نقاشی کودکان، ۱۴ سال سابقه تدریس در مراکز بهزیستی و مدرسه مربوط به این موسسه و نیز مدارس دیگر در مناطق ۱ و ۳ . برگزاری نمایشگاه گروهی در گالری طراحان آزاد، و سالی یک نمایشگاه نقاشی کودکان کار شده است.

“هفت شهر عشق “یا هفت وادی در اصطلاح عرفان شیخ عطار نیشابوری مراحلی است که سالک طریقت باید طی کند که طی این مراحل را به بیابان های بی پناه تشبیه کرده است که منتهی به کوه های بلند و بی فریادی می شود که سالک برای رسیدن به مقصود از عبور این بیابان های مخوف و گردنه های مهلک ناگزیر است .

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند ساعت ۱۰تا ۲۰به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی ، سیدخندان خ جلفا مراجعه یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

 

نگارخانه آوا و نمایشگاه جایگاه 

 

نگارخانه آوا نیز نمایشگاه نقاشی با موضوع جایگاه SPOT را در معرض دید هنردوستان پایتخت قرار داده است. نمایشگاه گروهی نقاشی که به معرفی آثار ۷ تن از نقاشان خوش ذوق کشورمان اختصاص یافته ، آثاری از فرح اصولی، آنه محمدی تاتاری، گیزلا وارگارسینایی، جمال عرب زاده، بهنام کامرانی، میترا کاویان و معصومه مظفری را ارائه کرده و تا ۱۰ مرداد فرصت بازدید از آن را خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، بن بست رامین، پلاک ۹ مراجعه کرده و یا از طریق سایت اینترنتی به نشانی AVAGALLERY.NET اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.

 

گالری سایه و آثار نقاشی

 

آثار نقاشی ابراهیم برفرازی با عنوان گم گشته در گالری سایه تا ۱۱ مرداد از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ عصر پذیرای بازدید علاقمندان است. گالری سایه را در نشانی نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳ واقع شده و سایت ان: SAYEARTGALLERY.COM در دسترس علاقمندان خواهد بود.

 

گالری دنا

 

گالری دنا با آثار نقاشی گروهی جمعی از هنرمندان کشورمان با نام هرگز زنی را به این نام نمی شناختم، پذیرای بازدید عاشقان گالری گردی در مرداد ماه است. آثاری از : ستاره بهبهانی، نگار فدایی، امید معصومی، احسان برابادی و صنم قربان زاده، آثار خود را تا ۱۱ مرداد در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار داده اند. گالری دنا به نشانی  خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ۲  معرفی شده است.

 

نگارخانه سهراب ۲ با نمایشگاه هنر مارت

 

گالری سهراب ۲ در نخستین هفته مرداد ۹۵، میزبان آثاری از ۳۲ هنرمند جوان است که از اول تا بیستم مرداد آثار خود را در معرض دید عاشقان هنر در پایتخت قرار داده اند. این نمایشگاه با عنوان هنرمارت تابستانه گالری سهراب، از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است. برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی اینترنتی http://www.sohrab-artgallery.com  مراجعه کنید. گالری سهراب در نشانی  بزرگراه چمران، خیابان اوین، ابتدای خیابان شهید کچویی، پلاک ۱۱، واحد ۱ قرار دارد.

گالری محسن با نمایشگاه پرت

گالری محسن با نمایشگاه پرت با نمایشگاه نقاشی نازنین اطمینان تا ۱۳ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان است. این گالری در نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ واقع شده است و برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی http://www.mohsen.gallery مراجعه کنید.

 

گالری محسن با نمایشگاه میراث دشت

گالری محسن نیز با نمایشگاهی با عنوان میراث دشت، تا ۱۳ مرداد میزبان آثاری از صالح شریفی بوده که به گفته این هنرمند جوان نقاش، از اشعار دیوان شمس تبریز، الهام گرفته است. گالری محسن در آدرس ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ قرار دارد.

 

کافه گالری SEEM با پارازیت روی بهشت

 

پارازیت روی بشهت عنوان نمایشگاه آثار هنری صادق مجلسی پور بوده که  تا ۱۳ مرداد در این نگارخانه دایر است. کافه گالری سیم در نشانی تهران، بلوار کشاورز، برج تجاری سامان، پ۸، سیم کافه گالری واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیش تر از برنامه های جاری و آینده این کافه خاص در تهران به نشانی اینترنتی به آدرس http://www.seemcafe.gallery مراجعه کنید.

 

گالری SEEM در بهار سال ۱۳۹۵ به اهتمام مشهود رضایی پور و مدیریت محمد علی فاموری فعالیت خود را آغاز کرده است. بازبینی جریان های مدرن هنرهای تجسمی ایران و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف عمده ی ایشان هستند و این گالری در راستای ترویج فرهنگ هنرهای تجسمی در ایران، اقدام به بررسی آثار دانشجویان هنر کرده و تمام سعی خود را در جهت حمایت از این قشر به کار گمارده است.

 

گالری O

نمایشگاه سه در سه» عنوان پروژه ای از گالری «اُ» است که با هدف معرفی هنرمندان جوان و نوظهور نخستین دوره‌ی خود را تابستان امسال برگزار می‌کند. این برنامه شامل ۵ نمایشگاه و هر نمایشگاه شامل ۳ نمایشگاه انفرادی است که هریک به مدت ۲ هفته ادامه می‌یابد. هریک از هنرمندان انتخاب شده برای این برنامه در یک طبقه از ۳ طبقه‌ی گالری، آثار خود را به نمایش می‌گذارند. اولویت برگزارکنندگان این برنامه در انتخاب هنرمندان، اصالت آثار، استعداد و آتیه ‌دار بودن افراد و همچنین توانایی آن‌ها در استفاده‌ی بهینه از فضای کوچک‌تر اختصاص داده شده به آثارشان است.

این گالری در خیابان ویلا (پایتخت صنایع دستی ایران در تهران)، کوی خسرو واقع شده و در نشانی اینترنتی به آدرس http://ogallery.net در دسترس علاقمندان است. این گالری در پاییز ۹۳ شروع به کار نمود.

 

گالری زیر زمین دستان

 

گالری زیر زمین دستان با نمایشگاه نقاشی با عنوان محسوس استمراری، نمایشگاه جالبی را ارائه کرده است. نمایشگاه میزبان آثار رامین قربی بوده که تا ۹ مرداد سال جاری، گالری گرد های عزیز تهرانی می توانند از آثار این هنرمند جوان بازدید کنند. این گالری در نشانی  خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶  واقع شده و در نشانی اینترنتی به آدرس DASTANGALLERY.COM در دسترس است.

 

گالری زرنا

 

گالری زرنا در نمایشگاهی با عنواان از درون من، میزبان آثاری از هنرمندان جوانی هم چون  امین اخضری ،یلدا الوانی ،مژگان جعفری‌نژاد ،محسن سیدیان ،زهرا شعبانی ،ارشد علیزاده ،غزاله قاسمی ،تاج‌الدین گیلانی ،شادی ودایی ،نوشین ودایی ،نیکو ورعی ،یاسین هنری بوده و تا هفتم مرداد ماه در نشانی  خیابان شهرارا، خیابان ۱۳، پلاک ۱۲،  طبقه دوم پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود.

 

گالری پروژه های آران

نمایشگاه روایت های کاغذی، میزبان نقاشی های هنرمندان هم چون: نسترن صفایی ،فاطمه بهمن سیاهمرد ،لیلا ایمانی ،معصومه مهتدی ،غزاله بحیرایی ،رنه صاحب ،مینا محسنی ،سارا قنبری ،تارا آزرم ،علی‌اصغر خطیب‌زاده ،سامان خسروی ،افشان دانشور ،ترلان تبار ،صادق صادقی‌پور بوده که تا ۲۵ مرداد در این نگارخانه درمعرض تماشای عاشقان هنر نقاشی است.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی با گرایش ها و تمایلات مختلف و با محوریت کار با کاغذ یا روی کاغذ ارائه میشود. روایتهای کاغذی که در جوار یکدیگر انگار که تالار آیینه‌.ای میسازند که بازنمودی است از زمانه ی ما.

نسترن صفائی از هنرمندان این نمایشگاه اعلام کرده است که صفحات رنگ و رو رفته مجله زنان که محبوب چند دهه پیش بود حجم هائی می سازد که گویی دسته های گلی هستند برای جشنی فراموش شده. یادآور ناپایداری و شکنندگی زندگی. طراحی های بزرگ.

فاطمه بهمن سیاهمردی نیز درباره این نمایشگاه گفته است: فضاهای حقیقی و تخیلی را اشغال می کنند که پر تنش و آکنده از انرژی هستند. بیننده به تقلا وا داشته می‌.شود که تصویر را برای خود منسجم و قابل درک کند و هنرمند با ترکیبات خطی پیچیده ای که به تصویر می کشد مخاطب را وادار به تجسم فضائی سه بعدی می کند.

علاقمندان به نشانی  خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر به نشانی http://www.aarangallery.com مراجعه کنید.

 

 

گالری تم با نمایشگاه هفت گذر

 

آخرین گالری که در این بسته خبری معرفی می کنم نمایشگاه هفت گذر است که در گالری تم تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

«هفت گذر» نام نمایشگاه عکسی است که به مناسبت افتتاح گالری تِم در روز جمعه ۲۵ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد گردید. در این نمایشگاه آثاری از (به ترتیب حروف الفبا) کورش ادیم ، مهرداد افسری، نادر داودی، ابراهیم صافی، کیارنگ علایی، ساعد نیک ذات و مهدی وثوق نیا به نمایش در خواهد آمد. رویکرد “هفت گذر” مستند و آرت فتوگرافی بوده و نمایشگاه گردان آن آرش کریمی می باشد. در این نمایشگاه هنرمندان بالغ بر ۵۰ اثر با قطع ۲۴ در ۳۰ بصورت رنگی و سیاه سفید ارائه نمودند. گالری تِم همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و تا هفتم مرداد پذیرای علاقه مندان می باشد. این گالری در خیابان کریم خان، ابتدای نجات الهی (ویلای شمالی)، کوچه زبرجد، پلاک ١٠ واقع شده است و مدیر مسئول آن علی قلمسیاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیش تر به http://www.theme-gallery.com مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود