چرا دختران باکره اعدام نمی‌شوند؟ صیغه کردن اعدامی‌های سال ۶۷ به روایت «پرسمان» و «پاسخگو»

چرا دختران باکره اعدام نمی‌شوند؟ صیغه کردن اعدامی‌های سال ۶۷ به روایت «پرسمان» و «پاسخگو»

حکم اعدام دختر باکره در اسلام چیست؟ روش اجرای حکم اعدام دختر باکره چه فرقی با دختر غیر باکره دارد؟ آیا دختر باکره اعدام می شود؟ چرا دختران باکره اعدام نمی شوند؟ دلیل صیغه شدن دختر باکره قبل اعدام چیست؟ چرا از نظر اسلام دختر باکره نباید اعدام شود؟ چرا قبل از اعدام دختر نباید باکره باشد؟ این ها نمونه سوالاتی است که در فهرست پر جست و جو ترین سوالات برخی از کاربران ایرانی در گوگل قرار گرفته است.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام چیست؟

سوالاتی کاملاَ غلط که کاربران به دنبال پیدا کردن پاسخی برای سوالات نادرست خود هستند. در واقع طبق فقه اسلام، ممنوعیتی برای اعدام دختر باکره در نظر گرفته نشده است و در هیچ جای فقه اسلام و شریعت، سخنی درباره ممنوعیت اعدام دوشیزگان و دختران باکره و لزوم صیغه شدن دختر باکره محکوم به اعدام ذکر نشده است و لذا، ممنوعیت اعدام دختر باکره، صحت ندارد. اعدام دختر باکره در اسلام نیز در صورتی که طبق قانون و شرع الزامی باشد هیچ تفاوتی با دیگر اعدام ها ندارد. اگر به دنبال حکم اعدام دختر باکره در قران هستید هم باید بدانید که چنین چیزی در قرآن وجود ندارد.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام چیست؟

سایت پاسخگو، مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی که در نشانی: pasokhgoo.ir قرار دارد، در پاسخ به سوالی درباره اعدام دختران باکره، با ارجاع سوال کننده به کتاب تحریر الوسیله جلد دوم ، تجاوز به دختر باکره پیش از اجرای حکم اعدام را تهمت به شریعت خطاب کرده است.

در سایت پاسخگو دات آی آر آمده بود که اگر دختر باکره، مرتکب قتل نفس شود و اولیای مقتول، درخواست قصاص داشته باشند، حکم قصاص با همان حالت باکره بودن دختر، جاری می شود. ادعای بهشت رفتن دختر باکره مستند به منابع دینی نیست و نادرست است.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام چیست؟

مسائل مربوط به اعدام دختران باکره از آن جا در میان افکار عمومی مطرح شد که در بعضی رسانه ها گفته شده بود که دختران باکره عضو گروهک منافقین را در دهه شصت پس از زایل شدن باکرگی آن ها اعدام می کردند.

درباره اعدام منافقین در سال ۶۷، علی رازینی قبلا توضیحاتی ارائه کرده بود. البته اظهارات وی در این برنامه تلویزیونی، ارتباطی به حکم اعدام دختران باکره نداشت.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام
نظر مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی درباره حکم اعدام دختر باکره در اسلام و روش اجرای حکم اعدام دختر باکره در ایران

در فقه اسلامی، صیغه به زور، ممنوع و باطل است. سایت پرسمان وابسته به اداره مشاوره نهاد رهبری درباره اعدام های سال ۶۷ و صیغه دختران باکره محکوم به اعدام و سوالاتی که معمولا در مورد اعدام دختران باکره در اسلام وجود دارد توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه مرور می کنیم.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام
روایت سایت پرسمان درباره حکم اعدام دختر باکره در اسلام

پرسش ها در مورد حکم اعدام دختر باکره در اسلام پس از آن بالا گرفت که در برخی رسانه ها ادعا شده بود پس از عملیات مرصاد، زندانیان سیاسی زن که باکره بودند، به عقد در می آمدند و پس از زایل شدن باکرگی آنها، اعدام می شدند. پاسخ سایت پرسمان به این ادعا ها به این شرح است:

  • این اعدام‌ها نه برای راحت شدن از شر زندانیان، بلکه در پی شورش آنها در زندان همزمان با عملیات مرصاد بوده است. افرادی محاکمه می‌شدند که پیش‌تر در عملیات تروریستی شرکت داشتند و فقط کسانی اعدام می‌شدند که بر سر مواضع خویش باقی مانده بودند. ضمن اینکه این عمل پیش از این هم در مورد تروریست‌ها انجام شد و البته بسیاری از آنان نیز به خاطر نداشتن خط مشی پیشین از اعدام نجات یافتند و بعدها آزاد گشتند.
  • یکی از ادعاهای ضدانقلاب این است که از آنجایی که در اسلام اعدام دختران باکره ممنوع است، دختران باکره‌ای که به اعدام محکوم می‌شدند را سپاهیان صیغه می‌کردند و بعد از تجاوز و از بین رفتن باکرگی آنها را اعدام می‌کردند! گذشته از اینکه اگر مبنای اعدام‌کنندگان اسلام می‌بود (که به‌خاطرش نتوانند دختران باکره را اعدام کنند) بر مبنای همین اسلام نمی‌توانستند یک دختر را به زور صیغه کنند و باکرگی او را بردارند و روی همین حساب باطل بودن این ادعا ثابت می‌شود.

حکم اعدام دختر باکره در اسلام چیست؟

آیت‌الله منتظری در کتاب خاطرات خود در بخش مربوط به اعدام‌های سال ۶۷، از بحث‌های بین خود و امام خمینی توضیحاتی می‌دهد که آشکار می‌کند این داستان چگونه ساخته شده است. به طور خلاصه ایشان اشاره می‌کند که وقتی بحث اعدام‌ها مطرح شد، من اعتراض کردم که در زندان‌ها زنان نیز اعدام می‌شوند.

اعدام زن در اسلام بسیار محدود است و دختران را نیز اعدام نمی‌کنند. امام نیز گفت خب به آقایان بگویید دخترها را اعدام نکنند. بعد آمدن این طرف و آن طرف این‌طور وانمود کردند که منتظری گفته دخترها را اعدام نکنید، اول آنها را صیغه کنید و بعد اعدام کنید. در خارج از کشور هم منافقین این را دست گرفته بودند. (کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری، اتحادیه ناشران ایرانی در اروپا، نشر باران، نشر خاوران و نشر نیما، چاپ دوم ۱۳۷۹، فصل دهم، صفحه ۳۴۵-۳۴۴)

پس آشکار است که این شایعه ابتدا در مورد آیت‌الله منتظری ساخته شده است و در واقع هم ایشان زمانی که قائم مقام رهبری نظام بودند بسیاری از این حرف‌ها در مورد ایشان ساخته می‌شد. طبیعی است که بعد از تغییر نگرش ایشان و قرار گرفتنشان در برابر طیف اصلی نظام، دیگر نمی‌شد این سخنان را در مورد او بگویند و به جای اینکه بگویند منتظری گفته، گفتند در زندان‌ها روالشان چنین بوده که قبل از اعدام دختر نباید باکره باشد!

  • اعدام زندانیان سیاسی، ممنوعیت اعدام دوشیزگان و عقد آنها همه شایعات ساخته و پرداخته منافقین برای تطهیر جنایات و خیانت‌های خود به کشور و تخریب وجهه نظام اسلامی می‌باشد.
  • در تبیین واقعیات مربوطه گفتنی است پس از تهاجم نیروهای سازمان منافقین در سال ۶۷ با پشتیبانی ارتش عراق به داخل ایران، حضرت امام (ره) حکمی را درباره بررسی مجدد پرونده منافقین زندانی که همچنان بر سر موضع خود بودند و صدور محکومیت اعدام برای کسانی که برنامه شورش در زندان، هم‌زمان با برنامه‌های بیرون سازمان داشتند، صادر کردند.
  • در زمینه دلایل صدور این حکم که از مبانی فقهی و حقوقی مستحکمی برخوردار است به اختصار می‌توان به وضعیت کلی نیروهای نظامی ایران در جبهه‌ها، روحیه مردم در داخل کشور به واسطه انعکاس تحولات جبهه‌ها، تبلیغات وسیع درباره پیشروی‌های عراق از سوی رادیوهای بیگانه، ورود مستقیم آمریکا به صحنه جنگ با ایران از طریق هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، پیشروی نیروهای منافقین به داخل خاک ایران و تصرف چند روستا و شهر اسلام‌آباد غرب و . .  اشاره داشت.

در مورد سوال حکم اسلام در مورد اعدام دختر باکره باید گفت زوال بکارت قبل از اقدام توسط قضات، مأمورین اجرای احکام و زندانبان به هیچ وجه صحت ندارد و تنها برای تشویش افکار عمومی است. موضوع از بین بردن بکارت دختران باکره پیش از اعدام و ممنوعیت اعدام دختران باکره در اسلام هیچ مبنای شرعی، حقوقی و قانونی ندارد که حتی برای تمامی این تعرضات هم مجازات در نظر گرفته می‌شود. این یعنی دختر باکره مانند تمامی افراد اعدام می‌شود و باکره بودن ارتباطی به مجازات وی ندارد. نقض این موضوع مبنای قانونی ندارد و اگر جایی اتفاق هم افتاده باشد جرم است و ربطی به قانون و شرع نداشته و در قرآن قانونی در مورد حکم اعدام دختران باکره نیست.

مطالبی که در شبکه های اجتماعی درباره ثواب حج تمتع به متجاوزین دختران باکره محکوم به اعدام به اشتراک گذاشته شده است، نادرست است. برای اطلاع از حواشی موضوعات و تحلیل ها درباره حکم اعدام دختر باکره در اسلام و شبهات مربوطه به سایت مراجع معظم تقلید مراجعه کنید.

منبع: ایسنا ،
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴۹ نظر

ورود

  • فرزانه مهر ۶, ۱۳۹۹

    دیگه معلومه که باید دفاع کنند، تو این مملکت همه چی انکار میشه، شما دیگه چرا روزیاتو، شما که روشنفکرین، معلومه ایسنا وقتی شروع می کنه این مطلب رو کار کنه دنبال چه نتیجه ای است، والا نمیره شراغ این خبر

    • علی زمانی مهر ۶, ۱۳۹۹

      با سلام
      به دلیل اینکه سوالات زیادی کاربران ایرانی درباره این مزخرفات داشتن، در مقام شفافیت و پاسخ به ابهامات، مطلبی ارائه شد. همین
      ممنونم

      • fazmetr مهر ۷, ۱۳۹۹

        به چه دلیل این سوالات رو مزخرف می دونید ؟
        الان با توضیحات شما ابهامات رفع شده ؟
        چرا فکر کردید با خوندن این مطالب آدم قانع می شه ؟
        این مطلب جز ریپورتاژ آگهی برای جلب نظر کسانی که ازشون می ترسید چون ممکنه اگر واقعیت رو بگید سایتتون رو و خودتون رو فیلتر کنن نیست!!

        • علی زمانی مهر ۷, ۱۳۹۹

          چرا باید سوال غلط و احمقانه پرسید وقتی که میشه با یه سرچ خیلی ساده، به نادرستی سوال پی برد؟
          اینکه کسی قانع میشه یا نمیشه مهم نیست. به خودش مربوطه. شما میتونی به خودت تلقین کنی که شتاب جاذبه زمین ۴ متر به مجذوز ثانیه است و ۹.۸ متر به مجذور ثانیه نیست!! اما در اصل فیزیک، توفیری حاصل نمیشه. اینکه یه عده دنبال پیدا کردن جواب برای سوالات غلط هستند، تراوش های ذهن فریبکار آنهاست. مقصرش ما نیستیم که پاسخ های ساده برای غلط بودن اصل سوال ارائه کردیم.
          ما برای هیچ شخص حقوقی دولتی در ایران، رپرتاژ ننوشته و نخواهیم نوشت. صرفا برای پاسخ به سوالاتی که عده ای در گوگل دنبال جواب برای ان بودند، پاسخ مستند و مستدل بر اساس ۲ منبع رسمی ارائه کردیم. همین. واقعیت هم همین است که گفتیم. هیچ دختر باکره محکوم به اعدامی در ایران، محکوم به تجاوز پیش از اجرای حکم نیست.
          شما بهتره بیشتر مطالعه کنید و ذهن و فکر خود را درگیر این چرندیات عده ای نکنید

          • fazmetr مهر ۹, ۱۳۹۹

            پس شما در یک دنیای آرمانی و ایده آل زندگی می کنید. اینکه قانونی در فقه وجود نداره یا حتی در قانون اساسی هم وجود نداره دلیل بر انجام نشدن اون عمل نیست .
            نمونه های زیادی وجود داره که قانون یه چیزی می گه اما خلاف اون انجام می شه و منجر به قطع عضو یا از دست دادن جان و … می شه
            “به قولی امیدوارم کارتون به قانون نیوفته چون در اون صورت دچار تناقض های شدیدی می شید”
            بهتون پیشنهاد می کنم در مواجهه با مسائل اینچنینی خنثی باشید
            بر اساس منابع اونچنینی که گفتید ، ما در بهشتِ روی زمین زندگی می کنیم….

          • علی زمانی مهر ۹, ۱۳۹۹

            من منکر قوانین غلط و اشتباه نیستم. اما فقه اسلامی، هیچ جا اشاره نکرده دختر باکره نباید اعدام شود و برای اعدامش، باید به وی تجاوز شود. چنین چیزی نشنیدیم چون دختران باکره زیادی تا کنون اعدام شدند و پیش از اعدام به خانواده درباره تجاوز جنسی چیزی نگفته اند. بعضی مسائل که در جامعه bold میشه، ناهشی از ذهن فر یبکار و اطلاعات غلط است. من طرفدار واقعیت هستم نه تخیلاتی که دنبال جوابش در گوگل باشم!!

          • -- خرداد ۳, ۱۴۰۰

            با یا حالت توهینی حرف میزنید شما
            منه نوعی یه جا ی مطلبی میبینم تعجب میکنم ازش
            میرم سرچ میکنم سوال میکنم تا بفهمم اصل موضوع چیه
            حقیقت ماجرا چیه که یه همچین چیزایی گفته میشه
            اصلا درست نیست اینطوری حرف میزنید
            بنظر شما مزخرفه
            میتونی بهش جواب بدی
            ولی نمیتونی توهین کنی که

          • لایک آبان ۱۹, ۱۴۰۰

            لایک

          • پرویز بهمن ۳۰, ۱۴۰۱

            بسیار صحیح میفرمایید آقای زمانی. واقع بینی در توان افرادی که جناح فکری ثابت و مخرب دارن نیست. از اطلاعات و وبسایت آموزنده تان سپاسگذارم و تا حالا با هیچگونه اطلاعات غیر موثقی اینجا مواجه نشده ام.

    • آنتی رضا ستوده مهر ۶, ۱۳۹۹

      به نظرم دخترای با پنیر باید اعدام شن.نظرتون چیه؟

    • Sasan آبان ۹, ۱۴۰۱

      یعنی یکی در میون شانسی بعضی رو تایید کنن؟! این داستان تخیلی یه دروغ گوبلزی هست، یعنی جوری دروغ گفته بشه که شخص شنونده به خودش بگه مگه میشه یکی همچین دروغ بزرگی بگه؟! پس حتما راسته! بزرگ بودن دروغ به همراه نقل قولهای دروغین یا نیمه واقعی از این و اون و آمیختن رویدادهای تاریخی مثل اعدام در دهه ۶۰ با دروغ و از همه مهمتر تکرار خیلی زیاد، هر نوع دروغی را به یک باور همگانی تبدیل میکنه.

  • یک آدم معمولی مهر ۶, ۱۳۹۹

    نزدیک سال ۲۰۲۱ هستیم و دنیا داره ثانیه ای پیشرفت میکنه،بعد ملت انسان نمای ایران تو فکر چه مضخرفاتی هستن.
    واستون متاسفم، حتی واسه خودم که دارم واسه مطلبای چرت کامنت میزارم. ملت ایران هیچوقت درست بشو نیست.

  • زنده باد مریم رجوی مهر ۱۵, ۱۳۹۹

    “زمانی” فکر کردی خیلی راحت میتونی تو اروپا بشینی و بر علیه مردمت بنویسی و منتشر کنی؟؟
    بزودی پرونده تو رو هم می بندیم!!

    • مریم دراکولا بهمن ۲۸, ۱۴۰۱

      از طرف دراکولا،مریم تروریست،داعش،النصره،اسرائیل و ال سعود میتونی حرف بزنی اما مردم ایران نه!!
      اون مریم دراکولا هیچ غلطی نتونست بکنه توهم نمیتونی همچنین!!آلبانی چه خبر؟
      مردم ایران خودشون باهم مشکلاتشون رو حل میکنن اما به شما تروریست های داعشی رو نمیدن

    • کوثر بهمن ۳, ۱۴۰۲

      یه جوری حرف میزنی انگار اون مریم رجوی جونت تو ایران نشسته
      غیر از اینه که مریم رجوی و گروهش جایی برای رفتن ندارن؟

  • لببب آبان ۱۰, ۱۳۹۹

    مگه دهه شصت دختران باکره رو هم اعدام کردند؟

    • Sasan آبان ۹, ۱۴۰۱

      دختر باکره به معنی دختر ۱۵ ساله نیست، یک دختر ۳۰ ساله و یا پیرتر هم میتونه باکره باشه!

  • آیت اللّه زراعتکار آبان ۱۹, ۱۳۹۹

    ——————————————————————

    آمیزش با منافقین و کفاری که به اسارت گرفته میشوند طبق آیات پنج تا هفت قرآن کریم کاملاً حلال میباشد و حتی نیاز به خواندن صیغه هم نیست.
    میتوانید رساله مراجع تقلید را در مورد آمیزش با برده و اسیر مطالعه فرمایید
    ——————————————————————

    • امین دی ۲۸, ۱۳۹۹

      جدا از اینکه اون مطلب برای زمانی است که حکومت اسلامی وجود ندارد که تعهدی داشته باشد
      باید این رو هم متذکر شد که قبل از اسلام اسرا رو چه مرد چه زن چه کودک رو درجا میکشتن.

    • گل بهمن ۲۰, ۱۳۹۹

      مطالعه کردیم این چیزی که شما میگید نیست لطفا کمی بهتر وبا دقت مطالعه کنید واطلاعات اشتباه ندید‌

    • ناشناس فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

      ? قرآنو پرده رو امیال کثیفتون نکنید خواهشا آقای مثلا آفت الله

    • H شهریور ۱۲, ۱۴۰۰

      جناب ایت الله زراعتکار اولا که این آیاتی که شما میفرمایید ایه۲۴ سوره نسا نه ۴-۵اونم بدون ذکر نام سوره ،مربوط به زنان کفار واسمی از منافقین برده نشده که تازه اونم شبهه داره خدایی که در مقام زن سوره کوثر نازل میکنه خدای ظالمی نیست که زن رو برده بدونه چه کافر چه منافق وچه هرچیزی که اگر غیر از این بود امام حسین نمیفرمودنداگر دین ندارید آزاده باشید از شما که طبق نوشته خودتون آیت الله هستید بعیده.

    • من مهر ۴, ۱۴۰۱

      ایات ۵ تا ۷ قران کریم؟؟؟؟؟؟??????

    • Mohammad مهر ۵, ۱۴۰۱

      فاتحه خوندم تو رسالت و دین دروغی ک تو و امثال تو درست کردیم به اسم خدا و پیامبر هرغلطی دلتون میخواد میکنید.

    • اسی اسفند ۲, ۱۴۰۱

      خب ….، آیات پنج تا هفت کدوم سوره؟
      فک کردی ۱۰۰۰ سال پیشه هرچی بنویسی مردم بخونن و باور کنن
      اینترنت هست ، رساله ، قران ، همه چی انلاین هست
      آیات پنج تا هفت سوره چی خو …؟
      آمیزش با برده نداریم که ، زنی که توو جنگ شوهرشو میکشن میشه کنیز ، کنیز اره ، حلاله از نظر مسلمونا

    • josefjd دی ۱۵, ۱۴۰۲

      اگه همه مراجع تقلید تون همین طور قرآن رو تفسیر میکنن که از آیات ۴و۵ این نتایج رو میگیرند از فردا از آیات ۸و۹ هم میتونید با خواهر و مادر… بدون صیغه ازدواج کنید. وای به حالتون با این سواد و اطلاعات که نظر هم میدید…..

    • کوثر بهمن ۳, ۱۴۰۲

      یا ایت الله نیستی یا از این ایت الله های غربی هستی
      کدومشی؟
      لطف کنید شماره ایه رو که میگید اسم سوره رو هم بیان کنید

  • مرده متحرک بهمن ۹, ۱۳۹۹

    یه جوری اعدام اعدام میکنن انگار دارن سر مرغ میبرن ایوای ببخشید ما گوسفندیم نه مرغ :/

  • جاودانی تیر ۱۰, ۱۴۰۰

    دخول به دختران باکره در ایران ب وفور انجام میشود، ماست مالی نکنید .

    • اسی اسفند ۲, ۱۴۰۱

      داداش تا خب شما مگه ازدواج میکنی ، دختر باکره نیست؟ خب دخول نمیکنی؟
      همه جای دنیا دخول میکنن.
      شما خروج میکنی؟

    • حصین اسفند ۹, ۱۴۰۱

      النکاه السنتی،……

    • کوثر بهمن ۳, ۱۴۰۲

      جناب جاودانی
      به وفور در همه ی کشور ها تجاوز وجود داره

  • م... شهریور ۲, ۱۴۰۰

    انقلاب و اسلام و سپاه هیچ گاه به اسم دین دست درازی. جنسی. به کسی(زن. دختر. برده. اعدامی. زندانی. منافق. و.. ) نداشته و این سنت خداوند است به نظر من نویسنده این سایت احتمالا یک زد انقلاب است و هدف اصلی اش زدن انقلاب و تخریب ذهنیت شما ست دین هیچ گاه زنا و تجاوز را به هر دلیلی مجاز نمی شمارد و در دین مجرم مجرم است و قصاص میشود دختر و زن و مرد و پسر ندارد واین متن شبه و احکامی من دارا وردی است

  • اي خداااااي صبر چقدر جاهل زياده! مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    والا من قرآن خواندم هرگز خدا نگفته دختر باکره را قبل مجازات دخول کنید بعد اعدام!!!! استغفرالله چرا به جای خواندن دقیق آیات به شایعه و شبه افکنیهای فضای مجازی میچسبید!!! خداوند در قران در مورد مجازات اصلا جنسیت و نوع دین و سن ذکر نکرده… مفهوم همه آیات بر این هست اگر از خطای خطاکار بگذرید فرصتی دیگر دهید نیکوتر است اما اگر قصاص میخواهید به همان اندازه که ظلم بر شما شده قصاص حلال هست چشم در برابر چشم….

  • نوه خمینی مهر ۵, ۱۴۰۱

    آیت الله گرانقدری چون آقای منتظری، منفور بود؟ خاک بر سر من که در نتایج سرچ گوگل سایت روزیاتو رو باز کردم. هیچ وقت دیگه بهش رجوع نمی کنم. میتوانید در باره چیزی که سوادش را ندارید مطلب نگذارید، بهترین راه حل هست.

  • یاعالم مهر ۱۴, ۱۴۰۱

    سلام و ادب
    از جمع بندی مطالب مستند خیلی متشکرم… هر چند وقت یکبار شایعاتی که به دردشون میخوره رو بلد میکنند تا اسلام ناب محمدی رو تخریب کنند.

    از وقایع اخیر مشخص شد که واقعا خیلی از آدم ها تفکر نمی کنند و خیییلی باید مراقب باشیم و هر چیزی را به صرف اینکه اکثر میگویند نپذیریم. با قرآن و سیره اهل بیت و تفکر مانوس باشیم.

  • بهروز مهر ۱۴, ۱۴۰۱

    چه قدر دفاع از این حیوانات کثیف خونخوار و تجاوزکار به نام اسلام مشمئز کننده است

  • نشنیدم بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

    نمیدونستم مردم به چه چیزایی فکر میکنن. اتفاقا یکی از دخترای فامیل اعدام شد. باکره هم بود. جرمش سیاسی هم نبود.
    حدود ۲۵ ساله بود این دختره اعدام شد. این ماجرا برای حدود ۱۵ سال پیشه. اون موقع که ایفون معرفی شد. این دختره یه پراید خریده بود. کسی نمیدونست چطور پولشو جور کرده. اتفاقا چادری و مذهبی بود. پس دوست پسری نداشت براش پراید خریده باشه. گوشیش ایفون بود اون موقع. ما نمیدونستیم ایفون اصلا چی هست طرف ایفون دستش بود. لباسای گرون. ۱ سال بعدش دستیگر شد گفتن مواد جابجا میکرده. با پرایدش از زاهدان بار میزده تا تهران میاورده. تو اصفهان دستگیر شد. ۱ سال دادگاهش طول کشید. تقریبا بعد نوروز بود اعدام شد.
    باکره هم بود. واقعا نمیدونستم مردم به این مزخرفات میپردازن

  • اووف بهمن ۲۷, ۱۴۰۱

    کامنتم رفت؟
    یکی از دخترای فامیل تو ۲۵ سالگی اعدام شد. نه دوس پسر داشت نه شوهر داشت. اتفاقا چادری بود. مذهبی بود. جرمش؟ مواد مخدر. پس سیاسی هم نبود. ما نمیدونستیم ایفون چیه، ولی این دختر خانوم ایفون دستش بود. ماجرا برای ۱۵ سال پیشا هست. ما پیکان داشتیم، این دختر خانوم پراید داشت. گفته بود از طرف شرکت بهش دادن ولی اصل ماجرا این بود از زاهدان بار میزد تهران تحویل میداد. تو اصهفان دستیگرش کردن و لو رفت. هم چادری بود کسی شک نمیکرد. هم قیافه موجههی داشت.
    باکره هم بود و اعدام شد. واقعا باورم نمیشه مردم به این چیزا فکر میکنن

    • اسی اسفند ۲, ۱۴۰۱

      اخه یه مزخرفی میگن
      احمقا اصلا مگه به زور میشه کسیو به عقد دراورد؟ مثلا اسلحه بزاری رو سرش یا شوکر روو گردنش بعد بله بگیری که اعدامش کنی؟
      اگه اینجوریه که هرکسی یه بار میرفت چاقو رو میزاشت زو گردنه هرکی که میخواست ، همرو به عقد خودش درمیاورد

      اون کسی که به اسلام اعتقاد داره به این زور نشدن عقد هم اعتقاد داره
      اون کسی هم که قبول نداره و میگه ، اره میشه بزور عقد کرد، که هرکیو بخواد اعدام میکنه
      حالا باکره باشه ، بچه شیش ماهه باشه ، یا هرچی

      • ریحانه یوسفی فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

        ….، صدر اسلام، کفارو میکشتند زنانشون اسارت میگرفتنئد و باهاشون ازدواج میکردن.

  • ملت اسفند ۵, ۱۴۰۱

    شما که راست میگی!!!
    اما چیزی داریم به نام تاریخ که همه چیز را روزی بر همگان هویدا خواهد کرد

  • سیما محقق اسفند ۷, ۱۴۰۱

    قشنگ معلومه سردبیر ندارید. افت شدید محتوای روزیاتو حتی صدای مخاطبانش را در توییتر درآورده. مردم گرسنه، روزیاتو به فکر چرت و پرت!!

  • لعنت ب پدرت با این طرز فکر ک نشون میده چجوری تربیت شدی ذهن و زندگیتون از شهوت پره و تموم کارای پلیدتونو پشت ی دلیلی حلال میکنید شماها فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    یمشت عقده ای مگ داستان امروز و دیروزه میان اعدام میکنن ب خونوادش واسه تحقیر میگن این شوهر دخترت بوده دیشب و حقیر میشمورن همه رو چون قدرت دستشونه نمیدونم شماهایی ک میگین اینجا و اونجا نوشتن حقیقت نداره لاکتاب بزرگ شدین ن تو جامعمون

  • حرف حساب اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲

    آقای زمانی در این مطلب فقط اثبات کردید که این امر شرعی و قانونی نبوده. ما در شرایط جنگ بودیم و طبق مطلب خودتون دستوری که صادر شده این بوده که باکره ها اعدام نشوند. آیا شما اطلاعی دارید که برای اعدام کردن کسی (بصورت غیر شرعی و غیر قانونی ) باکرگی اش از بین رفته یا نه؟
    قطعا اگر هم این موضوع ساختگی باشه کسی که اون رو ساخته خیلی زرنگ تر از اونی بوده که شما فکر میکنید. شما با این مقاله به هیچ عنوان پاسخی به سوال اصلی ندادین.

  • کامران هدایت مرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    چقدر شما …واقعا کی دیوانه اوسگل پاچه خوار هستن بله

  • مریم آبان ۲۷, ۱۴۰۲

    هر ادم احمقی میدونه ازدواج اجباری در اسلام پذیرفته نیست و به تجاوز حکم اعدام داده میشه پس چطور میشه همین اسلام بیاد بگه ب دختر باکره اول تجاوز کن بعد بکشش ،

  • سعید آذر ۱۹, ۱۴۰۲

    ادعای مردی در حمام زنانه چندان هم سخت نیست

  • لعنت خاصه ی خدا بر اول و اخر منافقین بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

    اصلا اشتباه بوده با این وحوش منافق اسلامی برخورد شده باید مثل خودشون خیلی بدتر مجازات میشدن، الان هم همینو باورشون نمیشه چون اگه ملت دست این گرگا افتاده بودن یه اعدام ساده از نظرشون سوسول بازی بود