فیلم سه بعدی را بدون عینک ببینید

فیلم سه بعدی را بدون عینک ببینید

محققان دانشگاه «MIT» موفق به ساخت صفحه نمایش سه‌بُعدی سینما شدند که دیگر نیازی به استفاده از عینک‌های ویژه ندارد.

به گزارش گاردین : یک صفحه نمایش بزرگ با نام “سینما ۳ بعدی” که قابلیت ارائه تصاویر سه‌بعدی را بدون استفاده از عینک‌های ویژه دارد توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ساخته شد.

در این تکنولوژی به جای استفاده از یک مانع همگام‌سازی موازی که در سیستم پیشین نمایش سه‌بعدی استفاده می‌شدریال از چندین مانع همگام‌سازی موازی استفاده می‌شود و این امکان را به مخاطبان می‌دهد که صرف‌نظر از موقیتی که نسبت به صفحه نمایش دارند تجربه‌ای یکسان از مشاهده تصاویر سه بعدی دریافت کنند.

«ووچیچ ماتوسک»، استاد دانشگاه «MIT» در این‌باره گفت: رویکردهای موجود در ساخت صفحه‌های نمایش سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیازمند صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشون فوق‌العاده بالاست که در واقع کاملا غیرعملی است. این اولین رویکرد فنی در ساخت صفحه‌های نمایش سه بعدی بدون نیاز به عینک است که قادر به ارائه تصاویر در مقیاس بزرگ است.

این صفحات نمایش سه‌بعدی هنوز آماده عرضه در بازار نیست، اما با توجه به این که تمامی تلاش‌های پیشین در این حوزه محدود به تلویزیون بود، یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. چیز دیگری که اهمیت دارد این است این نوع نمایش موجب بالارفتن کیفیت تصاویر نیز می‌شود.

استاد دانشگاه «MIT» همچنین عنوان کرد: باید منتظر ماند و دید آیا این رویکرد فنی جدید از لحاظ مالی این قابلیت را دارد که به سینماها راه یابد یا خیر، اما ما خوشبین هستیم که این یک قدم بلند در راه توسعه ساخت صفحات نمایش سه‌بعدی بزرگ بدون نیاز به عینک برای سینماها و تالارهای کنفرانس است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود