سفر به سبک انرژی مثبت‌ها

شاد زیستن، ساده زیستی و شادی آفرینی

سفر به سبک انرژی مثبت‌ها

تابستان است و بهترین فرصت برای گردشگری در ایران ۴ فصل فراهم شده است.

Untitled1-w900-h600

با همه فرصت هایی که سرزمین بکر ایران در اختیار عاشقان ایران قرار می دهد، اما بعضا مشاهده می شود که گردشگران ایرانی، در سفر به نقاط مختلف کشور، آن چه بایسته و شایسته است برای لذت بردن از این سفر که برای خیلی از مردم دنیا رویایی خواهد بود، در دستور کار خود قرار نمی دهند.برای لذت بردن بیش تر از سفر در سرزمین رویایی ایران، باید هر عامل بازدارنده از شادی و خوشی را از خود دور کنیم. این فرصت عالی و کم هزینه، اکنون در اختیار ما وارثان سرزمین پارس قرار گرفته و باید کوشید تا استفاده حداکثری از ایرانگردی داشته باشیم. برای استفاده حداکثری از گردش تابستانی در ایران، بهتر است شاد باشیم و راحت بگیریم.

6241863_radgear-polers-snuggy-style-napsack-makes_te2579449-w900-h600

سفر به سبک انرژی مثبت ها

به نظر می رسد برای لذت بردن بیش تر از سفر، بهتر است کارهایی آسان اما مهم را در نظر داشته باشیم تا ماحصل گردشگری تابستانی ما، الهام بخش، تاثیرگذار و فرصت آفرین باشد. سه خصلتی که انرژی مثبت ها تلاش دارنددر زندگی خود بروز دهند. این ۱۱ مورد را در ذهن داشته باشید. مساله اول، رهایی از غر زدن های مکرر است.

2-w900-h600

  • غر زدن ممنوع

انرژی مثبت ها، شادی آفرین هستند و شاد زیستن و ساده زیستی را هنری بارز برای خود تلقی می کنند. رهایی از انرژی های منفی و دور شدن از سیگنال های انرژی منفی یک فرصت فوق العاده برای جذب زیبایی ها و طراوت هایی است که در طبیعت و پیرامون ما قرار دارد. هر اندازه بتوانیم خصلت ها و نیروهای منفی را در جذب زیبایی های پیرامون کاهش دهیم، فرصت های بیش تری در کار و زندگی و تفریح خواهیم داشت. یکی از ان ها، پرهیز از غر زدن است. خیلی ها هنگام سفر، چه به صورت انفرادی و حتی دسته جمعی، مرتب به همه چیز ایراد می گیرند. گویی آن ها مهمان ناخوانده جایی نیستند و باید طبق پروتگل های سیاسی و قواعد بین المللی میزبانی از مقامان عالی رتبه، از آن ها در شهر مقصد استقبال شود!

غر زدن، یکی از عوامل مهم در توسعه انرژی های منفی است. هر اندازه غر زدن را فراموش کنیم و راحت بگیریم، لذت بیش تری از سفر خواهیم برد. برای انرژی مثبت ها، در طول سفر، خیلی چیز ها مهم تر از پاره بودن بخشی از صندلی اتوبوس، کنار پنجره نشستن در هواپیما و حتی غذا خوردن و اقامت در هتل های لوکس ۵ ستاره است!

انرژی مثبت ها بیش از آن که ایراد بگیرند، اصلاح کننده هستند و تلاش دارند تا تاثیر مثبتی روی پیرامون خود داشته باشند و نگاه منطقی را جایگزین نگاه پرخاشگرانه و انرژی منفی نمی کنند. بنابراین برای لذت بیش تر در سفر، سعی کنیم با واقعیت ها کنار بیاییم و آن چه با معیارها و باورها و سبک زندگی ما در تضاد است را فرصتی برای یادگیری و کسب تجربه جدید بدانیم.

اعتراض کردن و دایم غر زدن یکی از بدترین عادت های انسانی است. بسیاری از کارشناسان پزشکی اعتقاد دارند این عادت بر سلامت جسم و روح تاثیر دارد. پس از غر زدن در سفر پرهیز کنیم.

4752418-happy-young-people-tourists-isolated-over-white-background-w900-h600

  • راحت بگیریم

راحت گرفتن و ساده گرفتن در سفر، اصل بسیار مهمی است. کسانی که ساده می گیرند، افراد شاد هستند که خود را تحت تاثیر معیارهای از پیش تعیین شده خاص و رسمی قرار نداده و هدف اول و آخر در سفر برای ان ها، لذت بردن و یادگیری و تجربه اندوزی و در نهایت فرصت آفرینی خواهد بود. ساده زیستی به معنای زندگی روی گلیم و جاجیم و نون خشک خوردن نیست! ساده زیستی یعنی رها شدن از قید و بند هایی که شما را از فرهنگ انرژی مثبت و الهام بخشی به دیگران باز می دارند. راحت گرفتن برای گردشگری اهمیت فراوان دارد. همان طور که قبلا اشاره کردیم، پرتال هایی در اینترنت وجود دارد که اتفاقا برای گردشگری راحت بگیر ها است! مثل کوچ سرفینگ. ۱۰ میلیون میزبان رایگان در ۲۰۰ هزار شهر دنیا اماده هستند که به شما که قصد سفر و اقامت یک یا چند شبه در جایی دارید، جای خواب بدهند. حتی اگر در حد یک کاناپه باشد!

3-w900-h600

سالانه میلیون ها نفر از خدمات این میزبان های مهمان نواز استفاده می کنند و مجانی، امکان سفر را برای خود فراهم می کنند.

خیلی از فرصت ها‌،تکرار نشدنی هستند!

لوکس گردی، فرصت آفرین نیست

لوکس گردی، یکی از انواع سفر و گردش در کره زمین است. مخصوص پول دار ها بوده و خیلی ها دوست دارند لوکس گردش کنند. اما باید به این موضوع توجه کنید که دنیای backpacker ها و کاناپه گرد ها و رایگان سوار که میلیون ها مخاطب در سراسر جهان دارد، با ویژه گی های لوکس گردی هم خوانی ندارد. کسانی که به جای اقامت در هتل های ۵ ستاره یا ۶ ستاره و غذاهای آنچنانی و گردش های رسمی در کاخ ها و موزه ها، به دل طبیعت و مکان های بکر با همراهی افراد محلی همان شهر و دیار می زنند، لذتی به مراتب بیش تر از لوکس گرد ها را تجربه می کنند. چیز های بیش تری یاد می گیرند و تجربه های زیادی خواهند آموخت. بنابراین برای لذت بیش تر از سفر، به دنیای انرژی مثبت ها بپیوندید و از لوکس گردی های گران و رسمی و بعضا غیر نوستالژیک، دوری کنیم. همراهی با طبیعت گرد ها و گردشگران حرفه ای، می تواند شما را وارد دنیای جذاب و جدیدی بکند که هیچ گاه با لوکس گردی نمی توانید آن را حس کنید.

فرهنگ سفرنامه نویسی

انرژی مثبت ها، نگاه مثبت به همه چیز دارندو دوست دارد از همه چیز درس بگیرند. تجربه اندوزی کنند و این تجربه ها را سریع به دیگران منتقل کنند. این تفاوت انرژی مثبت ها با خودشیفته ها و محافظه کار ها است. برای انرژی مثبت بودن در سفر و تجربه اندوزی اثربخش، تلاش کنیم که فرهنگ سفرنامه نویسی و یادداشت برداری را در خود تقویت کنیم. فرهنگ سفرنامه نویسی سبب می شود تا نکته های بدیع را مکتوب کرده و آن ها را به دیگران برای استفاده بهتر از سفر خود، انتقال دهیم. بیش از ۲۰۰ میلیون یادداشتی که در سایت tripadvisor از طرف صدها میلیون گردشگر در دنیا منتشر شده ، نشان می دهد که تا چه اندازه سفرنامه نویسی و انتقال تجربه های سفر به دیگران، راهگشا و فرصت آفرین است.

4-w900-h600

هم سفر یابی آسان

سفر انفرادی، تفاوت های زیادی با سفر جمعی دارد. کسانی که مهارت های ارتباط جمعی قوی دارند و نگاه شادی آفرین به زندگی را در خود تقویت می کنند و در مسیر انرژی مثبت گام بر می دارند، در سفر هم رویکرد جمع گرایی را از ذهن خود دور نمی کنند. هم سفر پیدا کردن، کار سختی در دنیای امروزی  نیست. سایت lonelyplanet می تواند برای شما که دنبال هم سفر هستید، هم سفر های خوبی معرفی کند. هم چنین در اینترنیشن و کوچ سرفینگ که در سرویس گردشگری روزیاتو به آن اشاره کرده ایم، فرصت هایی برای تنها سفر نکردن فراهم است. هم سفر داشتن و فرار نکردن از هم سفر داشتن، خصلت گردشگری انرژی مثبت ها به شمار می رود و بسیاری از چالش  ها و تهدید هایی که سفر انفرادی ایجاد می کند را از آن ها دور می کند.

5-w900-h600

قاطی شدن با مردم محله

انرژی مثبت بودن در سفر یعی این که شما دنیای خود را در اتاق لوکس هتل یا سوییت مهمان سرا خلاصه نکنید و از مردم دیاری که سفر کرده اید، دور نشوید. دور نشدن از مردم و فرهنگ و جامعه ای که به آن سفر کردید، فرصت های زیادی ایجاد می کند. پروفسور حسابی دانشمند بزرگ معاصر، وقتی که به جایی در کشورمان سفر می کرد، به حای اقامت در هتل های لوکس و مهانسراهای بزرگ دولتی و خصوصی، از خانه های اهالی همان شهر استفاده می کرد تا با گویش و زبان و فرهنگ و آداب و رسوم آن دیار آشنا شده و حتی همسر گرامیشان طرز پخت غذا و لباس و سبک زندگی آن دیار را بیش تر یاد بگیرد. وقتی شما با مردم شهری که سفر کرده اید (در داخل یا خارج از کشور) همراه و هم گام و هم غذا شوید، تجربه های زیادی به شما منتقل می شود که در رستوران های ۵ ستاره هتل های آنچنانی در دسترس نخواهد بود.

 

مطالعه پیش از سفر

انرژی مثبت ها، نگاه زیباگرایانه و فرصت ساز به پیرامون دارند و هر چیزی را با دقت دنبال می کنند. حتی اگر قرار باشد به دیدن آبشاری در بیرون شهر بروند. پیش از هر سفری خوب است که اطلاعاتی درباره مسیر سفر و موقعیت مقصد بدست آوریم تا با دید بهتری به شهر مقصد سفر کنیم مطالعه پیش از سفر، اکنون با قابلیت های آی تی میسر است و گوگل در خدمت شماست. فرهنگ مطالعه پیش از سفر، چه سفر به وین اتریش باشد چه سفر به دنیای زیر زمینی نوش آباد کاشان، مقوله ای است که انرژی مثبت ها خیلی ان را جدی می گیرند.

مطالعه حین سفر

در طول سفر و در حین اقامت در شهر و دیار مقصد نیز، نباید دست از مطالعه برداشت. فرهنگ مطالعه سفری به صورت مداوم بهتر است که در دستور کار باشد تا لذت بیش تری از سفر و فرصت های بهتری برای بازدید از مکان های مختلف برای ما فراهم شود. سعی کنیم در حین سفر نیز، دست از مطالعه بر نداریم و وقت خود را به کارهای بیهوده سپری نکنیم.

مطالعه بعد از سفر

حتی پس از سفر نیز مطالعه تکمیلی برای مکان های دیده شده، اهمیت دارد. این کار سبب می شود تا یادداشت برداری های شما، عمق بیشتری پیدا کند و فرهنگ سفرنامه نویسی شما تقویت شده و فرصت الهام بخشی را در اختیار دوستان و آشنایان قرار دهد تا از این تجربه ها برای سفر به مقصدی که شما بازدید کردید، استفاده کنند.

لباس انرژی مثبت ها

انرژی مثبت ها در سفر، بر اساس اصل راحت بگیر!، ساده می پوشند. ساده پوشی هنر است و این هتر، راز شیک پوشی به شمار می رود. راحت لباس پوشیدن، ما را از خیلی از قیدو بند های رایج مد باز ها خلاص می کند و تمرکز ما را به جای توجه به مسائل فرعی، به مسائل اصلی سفر و لذت بردن از ان، معطوف خواهد کرد.

غذای انرژی مثبت ها

6-w900-h600

انرژی مثبت ها در سفر،بیش  تر علاقمند هستند تا از آداب و رسوم و سبک غذا خوردن و غذا درست کردن مردم دیاری که به آن جا سفر کرده اند استفاده کنند و تداوم رژیم غذایی سنتی که در شهرشان دنبال می کردند را برای خود افتخار نمی دانند! غذای هر شهر و هر دیار در سراسر دنیا خاصیت و قابلیت های خاص خود را دارد که نباید از ذهن دور کنیم. چه بسا تست کردن یک غذا یا نوشیدنی و حتی یک نان سبب شود تا ان روش را در شهر خود دنبال کنید و حتی کسب و کاری در این زمینه راه بیاندازید!

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود