والت دیزنی فراتر از پیش بینی های وال استریت

کمپانی فیلم‌سازی دیزنی امسال به لطف فیلم‌های پرفروش و معروف خود توانسته عملکرد درخشانی را به ثبت برساند

والت دیزنی فراتر از پیش بینی های وال استریت

کمپانی دیزنی از افزایش ۹ درصدی و فراتر از انتظار درآمدهای خود در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

کمپانی فیلم‌سازی دیزنی امسال به لطف فیلم‌های پرفروش و معروف خود توانسته عملکرد درخشانی را به ثبت برساند و با رساندن درآمدهای خود به ۱۴.۲ میلیارد دلار، از پیش‌بینی‌های وال استریت نیز پیشی بگیرد.

سود حاصل از فروش محصولات دیزنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با ۱۲۰ میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۲.۶ میلیارد افزایش یافته است.

دو فیلم «کتاب جنگل» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از مهمترین عوامل موفقیت کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده‌اند که به ترتیب ۹۴۱ میلیون دلار و ۱.۱۵۱ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند.

و انیمیشن «در جستجوی دُری» که در هفته اول نمایش توانست بیش ۱۳۶ میلیون دلار بفروشد، هم‌اکنون پرفروش‌ترین انیمیشن گیشه در تاریخ سینمای آمریکای شمالی است که با هزینه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری تاکنون فروشی بالغ بر ۸۷۰ میلیون دلار در سینمای جهان به ثبت رسانده است و به زودی با گذر از فروش ۸۷۲ میلیون دلاری «بتمن در مقابل سوپرمن» چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ سینمای جهان نام خواهد گرفت.

انیمیشن «زوتوپیا» دیگر محصول دیزنی نیز که در رتبه دوم پرفروش‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ قرا دارد، بیش از یک میلیارد دلار در سینماهای سراسر جهان فروخته است.

همچنین مجموع درآمد پارک‌های موضوعی کمپانی دیزنی علی‌رغم افزایش قیمت‌ها در دیزنی‌لند چین و همچنین کاهش بازدیدکنندگان دیزنی‌لند فرانسه، با رشد ۶ درصدی همراه بوده است و دیزنی‌لند شانگهای که در ماه ژوئن افتتاح شد در تلاش است با توسعه این مجموعه تعداد بازدیدکندگان را تا سال ۲۰۲۱ افزایش دهد.

کمپانی فیلمسازی دیزنی امسال توانست در مدت زمانی که در صنعت سینما یک رکورد محسوب می‌شود، میزان فروش جهانی خود را از مرز ۵ میلیارد دلار در گیشه جهانی عبور دهد و این دومین سال پیاپی است که دیزنی چنین فروشی را رقم می‌زند.

 

منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود