افشاگری های مدیر سابق

مدیر سابق شبکه سه چند ماه پس از برکناری صحبت‌های جالبی را در مورد دوران مدیریتش بازگو کرده است.

افشاگری های مدیر سابق

غلامرضا میرحسینی تنها یک‌سال و نیم توانست روی صندلی مدیریت شبکه سه بنشیند و با رفتن محمد سرافراز و آمدن علی‌عسگری به‌عنوان رئیس جدید سازمان صداوسیما به حکم مرتضی میرباقری، معاون جدید سیما جای خود را به اصغر پورمحمدی داد؛ کسی که در ابتدای دوره ریاست سرافراز به‌عنوان معاون سیما حکم میرحسینی برای شبکه ٣ را امضا کرده بود.
این مدیر سابق چند ماه پس از برکناری صحبت‌های جالبی را در مورد دوران مدیریتش بازگو کرده است. شاید یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های دوران مدیریت او مصاحبه معروفی باشد که میرحسینی در آن گفته بود در شبکه ٣ بیش از اندازه به فوتبال بها داده می‌شود و باید کمی هم به ورزش‌های دیگر پرداخت، پس از آن بود که شایعه اختلافات شدیدش با فردوسی‌پور به گوش رسید و حتی در مقطعی گفته شد او به دنبال تعطیلی برنامه «٩٠» است. او همچنان بر موضع قبلی خود ایستاده و به نظرش فوتبال موجب گسترش بی‌اخلاقی برای جوان‌ها شده و خیلی از خانواده‌ها نمی‌توانند به دلیل جو حاکم در ورزشگاه‌ها همراه فرزندان خود برای تماشای فوتبال بروند، درحالی‌که این موضوع در مورد دیگر ورزش‌ها صدق نمی‌کند. میرحسینی همچنان معتقد است به دلیل گرایش مردم به موضوعات حاشیه‌ای، برنامه‌ای مثل «٩٠» چنین محبوبیتی پیدا کرده است: «رویکرد برنامه «٩٠» پرداختن به حاشیه‌ها با نگاه جذب مخاطب بود. اصلا به نظرم این نگاه خود عادل فردوسی‌پور است. به نظر من فردوسی‌پور و تیمش بیشتر نگاهشان پوپولیستی بوده. به جای عادل فردوسی‌پور در این ١٧ سال اگر هرکس دیگری هم بود و این شم فردوسی‌پور را داشت، موفق می‌شد.»

رسالت ٩٠ این نیست که دعوا راه بیندازد

فروسی پور

او در ادامه درباره فردوسی‌پور می‌گوید: «عادل فردوسی‌پور مجری توانایی نیست و نواقصی دارد. فردوسی‌پور یک «آن»‌هایی داشت و فوتبال این پتانسیل را داشت و این امکان را برای او به وجود آورد که آن «آن»ها را بروز دهد. او اگر سراغ بسکتبال رفته بود، موفق نبود. بحث من تخریب عادل نیست. برگ برنده عادل فردوسی‌پور هم پرداختن به حاشیه‌ها بود، اما آیا رسالت این برنامه این است که این دعواها را در فوتبال پیش بیاورد…»

یکی از مهم‌ترین حاشیه های برنامه «۹۰» در دوره مدیریت میرحسینی پخش نشدن مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ویژه‌برنامه شب یلدا بود. اتفاقات که موجی از انتقادات گسترده را به تلویزیون وارد کرد. میرحسینی درباره آن ماجرا چنین توضیح می‌دهد: «فردوسی‌پور براساس رویه قبلی که داشت (مستقل بودن در روی آنتن بردن برنامه نود) مثلا بعضی افراد خاص را در برنامه‌های نزدیک عیدش دعوت می‌‌کرد. مصاحبه با ظریف را هم بدون هماهنگی با من انجام داد. البته با مدیر گروه تلفنی صحبت‌کرده بود. (پخش نشدن مصاحبه) واقعا ربطی به آقای ظریف نداشت و دلیل اصلی این بود که موضوع و شخص مصاحبه شونده بدون هماهنگی انتخاب شده بود. قرار بر این بود که عادل فردوسی‌پور فقط به فوتبال آن هم فوتبال داخلی بپردازد.» او می‌ گوید با اینکه پیشنهاد داده جای دیگری تلویزیون این مصاحبه را پخش کند اما سازمان صدا و سیما به انجام این کار تمایلی نداشته است.

شهیدی‌فر را به جای افخمی می خواستم

افخمی0

میرحسینی در ادامه می‌گوید در تلویزیون برخی چیزها در حیطه اختیار مدیر شبکه نیست و دستور از بالا میآید و مدیر شبکه موظف به انجام آن است با این حال او سعی کرد در دوره مدیریتی خود برخی چهره‌هایی که مدت‌ها در تلویزیون اجازه فعالیت نداشتند از جمله فرزاد حسنی و رضا رشیدپور را به تلویزیون برگرداند. البته به گفته این مدیر اسبق او تنها دلایل خود را برای رفع ممنوع التصویری برخی چهره‌ها ارائه داده ولی تصمیم اصلی بر عهده مدیریت کلان تلویزیون و از همه مهم‌تر حراست سازمان صدا و سیماست. میرحسینی این را هم اضافه می‌کند که برخی ممنوعیت‌ها در تلویزیون محدود و دارای زمان مشخص است اما برخی نامحدود است و آن‌ها که برایشان سقف زمانی گذاشته نمی‌شود برای رفع مشکل حتی توسط خود افراد هم پیگیری نمی‌شود.

جالب است که میرحسینی در این گفت‌و‌گو درباره عدم همکاری با شهیدی فر می‌گوید: «خودش نخواست. من با ایشان صحبت کردم برای دو برنامه که می‌خواستیم مناظره بگذاریم اما شهیدی‌فر گفت فعلا تمایلی ندارم.» اما میرحسینی که در زمان او سری جدید برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی و حضور مسعود فراستی روی آنتن رفته می‌گوید گزینه او برای «هفت» افخمی نبوده است:« شهیدی فر مد نظرم بود. حتی دوست داشتم تهیه‌‌ش را شهیدی‌فر انجام دهد. افخمی از نظر من کرگردان و نویسنده خوبی است. برایش احترام قائلم ولی از نظر اجرا مد نظر من نبود.»

واحد تامین برنامه خارجی‌ تلویزیون ده پانزده میلیون دلار بدهکار است!

این مدیر در مورد اینکه چرا با وجود ساخت ده‌ها سریال خوب در سطح جهان تلویزیون حاضر نشده از آن‌ها استفاده کند و مخاطبین بیشتری را به سمت رسانه ملی جذب کند جواب قابل تاملی می‌دهد: «در این مسئله خیلی چیزها دخیل است. الان هیچ شبکه‌ای در تامین برنامه خارجی‌اش دخیل نیست. یک واحدی به اسم تامین برنامه خارجی داریم که کارش تامین سینمایی و سریال است. آن واحد فکر می‌کنم ده پانزده میلیون دلار بدهکار است و هیچ کمپانی به او فیلم و سریال نمی‌دهد…البته این دغدغه وجود دارد اما خیلی از این سریال‌ها با شرایط ما همخوانی ندارد. دیگر سریال‌هایی مثل پزشک دهکده تولید نمی‌شود و اگر هم تولید شود یا به ما داده نمی‌شود یا هزینه‌اش بالاست و یا شرط تسویه حساب اولیه دارد.»

میرحسینی معتقد است جدا از بحث کمبود بودجه به دلیل اینکه مدیران مدام در صدا و سیما نظارت می‌شوند برنامه های تلویزیون در نهایت چیزی می‌شود که ارزش رسانه‌ای ندارد: «من سه چهار برنامه را تعطیل کردم، آب از آب تکان نخورد. اصلا شما فهمیدید؟» او نظر جالبی هم درباره سریال «شهرزاد» و امکان پخش آن از تلویزیون می‌دهد: «شهرزاد سریال بسیار خوبی در حد ویدیوی خانگی است اما رسانه اگر بخواهد آن را پخش کند ملاحظاتی دارد که من تعیین نمی‌کنم. یکی پوشش است، یکی ارتباطات و عشق مثلثی و …»

دیجیاتو
بدون نظر

ورود