موجی از حملات سایبری رودرروی IOC

موجی از حملات سایبری رودرروی IOC

شبکه تلویزیونی “آی تی وی” انگلیس گزارش داد: کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که در جریان بازی های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ هدف حملات گسترده و مستمر سایبری قرار دارد.

بنابراین گزارش “مارک آدامز” یکی از سخنگویان کمیته بین المللی المپیک دراین مورد گفت: در جریان بازی های المپیک ریو همچون زمان بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن ما هدف حملات سایبری قرار داریم.

وی افزود: زمانی که شما در کانون توجهات جهانی قرار می گیرید، روزانه تلاش های گسترده و مداومی برای رخنه به مسائل امنیتی شما روی می دهد. ما در طول سال با این گونه حملات مواجهیم اما در این برهه زمانی که المپیک برگزار می شود، شدت این حملات افزایش می یابد.

“آی تی وی” روز یکشنبه گزارش داد: اوایل هفته گذشته نیز دادگاه داوری ورزش که بر اجرای محرومیت های ناشی از دوپینگ در المپیک نظارت می کند از تلاش عده ای از هکرها برای رخنه به وب سایت خود خبر داد.

آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) نیز از رخنه و نفوذ موفقیت آمیز هکرها به سیستم های خود خبر داد. این رخنه با بدست آوردن حساب کاربری که به مرکز داده هایی که آزمایش های دارویی ورزشکاران را دنبال می کند، صورت گرفت. این شبکه انگلیسی توضیح داد، این مرکز داده ها از سوی ورزشکارانی مورد استفاده قرار می گیرد که باید اطلاعاتی را در آن وارد کنند تا آنها را برای انجام آزمایش های دارویی خارج از زمان رقابت ها نیز قابل دسترس سازد. آژانس جهانی ضد دوپینگ اعلام کرد رمز کاربری “یولیا استپانوف” دونده زن ۸۰۰ متر روسیه که بدلیل دوپینگ از بازی های ریو منع شده است، برای دسترسی به این مرکز داده ها، بطور غیرقانونی دراختیار دیگران قرار گرفته و هکرها از این طریق توانسته اند به بانک اطلاعات این آژانس وارد شوند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود