با بهترین غذاهای خیابانی برزیل آشنا شوید

آشنایی با طعم های موردعلاقه برزیلی ها

با بهترین غذاهای خیابانی برزیل آشنا شوید

برزیل پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد منطقه محسوب می شود. این کشور به دلیل جاذبه های طبیعی، کارناوال های شاد و موسیقی متنوعی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. اما فارغ از این موارد، المپیک امسال که در ریو دوژانریو برگزار گشت نیز توجهات بیشتری را به این کشور جلب نمود. به همین خاطر، گفتیم شاید بد نباشد شما را با غذاهای این کشور و به طور ویژه، غذاهای خیابانی آن آشنا کنیم.

Picanha

1

برزیلی‌ها در کباب کردن گوشت تبحر خاصی دارند به طوری‌که تقریبا در همه رستوران‌های این کشور یک Churrascarias (شبیه منقل برای کباب کردن گوشت) وجود دارد. آنها در حالت سنتی، گوشت را به سیخ کشیده، نمک زده و روی زغال کباب می‌کردند. در حال حاضر نیز از این روش برای پخت Picanha که تکه‌ای گوشت راسته با یک لایه چربی است، استفاده می‌کنند.

Pastel de queijo

2

نوعی پیراشکی است که در بخش جنوب شرقی کشور بیشتر وجود دارد و محتویات داخلی آن را مرغ یا گوشت چرخ‌کرده و پنیر تشکیل می‌دهند. این غذا نوع شیرین هم دارد که معمولا با میوه‌های گرمسیری، شکلات یا کارامل سرو می‌شود.

coxinha مرغ برزیلی

3

coxinha در واقع نوعی کراکت است که عموما از مرغ چرخ‌کرده و پنیر خامه‌ای تهیه می‌شود. این مواد با یک لایه خمیر پوشانده شده و در آرد سوخاری غلتانده می‌شوند. در آخر نیز در روغن زیاد سرخ شده و سرو می‌گردد.

Pão de queijo

4

این لقمه‌های کوچک در اصل نان‌های پنیری هستند که برای هر وعده غذایی قابل سرو می‌باشند. اما عموما آن را برای صبحانه و به همراه مربا صرف می‌کنند.

Kibe

5

کیبه، اسنک‌های کوچک گوشتی هستند که اصالتا به کشور لبنان برمی‌گردند. این غذای آسیایی که این روزها در خیابان‌های برزیل محبوبیت بسیاری دارد، از مخلوط گوشت چرخ‌کرده، آرد گندم، سبزیجات معطر و ادویه تهیه می‌شود.

چیپس‌های Cassava

6

گیاه کاساوا در برزیل کشت و برداشت می‌شود و به شکل‌های مختلف از آن برای پخت غذاها بهره گرفته می‌شود. یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های سرو آن، نوع سرخ شده همانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده است که در گوشه و کنار خیابان‌ شهرهای مختلف برزیل به‌فروش می‌رسد.

لقمه‌های Bacalhau

7

این لقمه‌های کوچک، مخلوط گوشت ماهی کاد و سیب‌زمینی هستند که در روغن زیاد سرخ و طلایی می‌شوند. این غذا از فرهنگ‌ مردم پرتغال و اسپانیا وارد برزیل شده و نوعی اسنک شور محسوب می‌گردد.

Brigadieros da Escocia

8

این خوراکی که به معنای ترافل شکلاتی است، بیشتر از همه در میان کودکان محبوبیت دارد.

Feijoada برزیلی

9

این خوراک جزو غذاهای ملی برزیل نیز محسوب می‌گردد و یک آبگوشت غلیظ و مملو از لوبیای سیاه و گوشت خوک است. این غذا عموما در فصل سرما بیشتر طرفدار دارد و در کاسه یا ماگ‌های بزرگ سرو می‌گردد.

acarajé with vatapá

10

این غذا که منشاء آفریقایی دارد، بسیار پر ادویه و تند است و از پوره‌ی لوبیا چشم‌بلبلی و پیاز تهیه شده و در روغن خرما سرخ می‌شود. محتویات داخلی این قلقلی‌ها را عموما «واتاپا» تشکیل می‌دهد که مخلوطی از انواع نان، آجیل، میگو، سبزیجات و ادویه تند است.

منبع: independent
بدون نظر

ورود