از شعبه روسیه دانشگاه آزاد تا دوره طراحی لباس در جهاد دانشگاهی

از شعبه روسیه دانشگاه آزاد تا دوره طراحی لباس در جهاد دانشگاهی

روزیاتو: سرویس تحصیل و بورس پرتال روزیاتو تلاش می کند در آخر هر هفته، نگاهی داشته باشد به اخبار دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور. این هفته نیز به سراغ چند دانشگاه کشور رفته ایم تا از برنامه های مختلف آن ها، آگاه شویم. با ما همراه باشید و همواره اخبار و گزارشات دانشگاه خود را برای این سرویس ارسال کنید.

اخبار دانشگاه ها و گزارش فعالیت های آنان در طول سال تحصیلی و حتی در زمان تابستان، معمولا در پرتال های خبری و دانشگاهی خاصی منتشر می شود که عموم کاربران جامعه اطلاعاتی کشورمان، به این پرتال ها مراجعه نمی کنند. اما بعضی وقت ها، یک برنامه یا رویداد فرهنگی، هنری، ورزشی و حتی سیاسی در فلان دانشگاه و موسسه آموزشی کشور، می تواند نگاه ها را به خود جلب کند. در سرویس ۵ شنبه های تحصیل و بورس، تلاش می کنیم تا حد امکان، به انتشار اخبار فعالیت های مراکز دانشگاهی کشور در سراسر ایران عزیز بپردازیم تا قشرهای مختلفی از کاربران و دانشجویان، از اتفاقاتی که در مراکز تحصیلی و تحقیقاتی کشور در حال انجام هست آگاه شوند. آگاهی از فعالیت ها و برنامه های علمی، تحقیقاتی و بعضا فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، می تواند مردم را با بدنه آکادمیک کشور نزدیک تر و آشنا کند که این موضوع، بستری مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی، زندگی پایدار و از نگاه کلان، توسعه دانش بنیان در ایران پسا برجام خواهد بود.

چه خبر از پژوهشگاه دانش های بنیادی!؟

1-w600-h600

(تصویر ایندکس پرتال پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران – فروردین ۱۳۹۵)

شاید برای شما این اسم عجیب باشد! اما نباید تعجب کنید. چرا که پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران که پیش تر با نام مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ایران فعالیت داشت، یکی از مراکز علمی معتبر و موثر ایران در عرصه ریاضیات، هوش مصنوعی، علوم شناختی، نانو، فلسفه ، فیزیک ، فناوری اطلاعات و شاخه های مختلف علوم نظری به شمار می آید که محققان داخلی و خارجی بسیاری در ان مشغول به فعالیت هستند و توسط اردشیر خان لاریجانی تاسیس شد. این پژوهشگاه در زمره نخستین مراکز ایرانی هست که به شبکه جهانی اینترنت متصل شد. سایت این پژوهشگاه در نشانی IPM.ac.ir قرار دارد و فرصت های تحصیلی و تحقیقاتی متعددی را در عرصه های مختلف در اختیار محققان قرار داده است که مشاهده آن برای علاقمندان به رشته های فوق الذکر، خالی از لطف نیست. مثلا اگر عاشق ریاضیات هستید، ماه آینده درباره تئوری اعداد آنالیتیک، دوره ۷ روزه ای برگزار می شود که جمعی از نخبه های ریاضیات کشور را به دور هم جمع می کند. در بخش خبری این مجموعه، آخرین فعالیت های بهار ۹۵ آن را می توان مشاهده کرد.

مرکز ثبت دامنه با پسوند ملی ایران(,ir) نیز که NIC‌ نامیده می شود و کلیه دامنه ها با پسوند ایرانی و فارسی،توسط این نهاد، ثبت و اختصاص داده می شود. این مرکز، از نهادهای متعلق به پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور می باشد. این مرکز را در نشانی NIC.IR دنبال کنید. صدها هزار دامنه روی پسوند ملی ایران ظرف ۲ دهه اخیر توسط این مرکز ثبت شده است.

درباره این مرکز و پژوهشگاه دانش های بنیادی در هفته های آینده بیش تر خواهیم نوشت.

 

جهاد دانشگاهی در بهار ۹۵ چه می کند؟

2-w600-h600

مجموعه ای به نام جهاد دانشگاهی که در سال ۱۳۵۹ راه اندازی شد، در مدت ۳۷ سال فعالیت خود، خدمات تحسین برانگیزی به جامعه علمی و حتی عموم مردم ارائه کرده که موسسه رویان، تنها مشتی نمونه خروار است. از جهاد دانشگاهی خبر رسید که رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اخیرا پیشنهاد داده است که  ثبت روز ملی «ذخایر ژنتیکی و زیستی» در تقویم، گامی مهم برای حفظ این سرمایه‌ها است. این روز، ۱۵ فروردین هر سال پیشنهاد شده است که امیداریم مورد توجه قرار بگیرد.

این مجموعه در بهار ۹۵، برنامه های متنوعی را برای علاقمندان در حوزه های مختلف فراهم کرده که به شماری از آن ها می پردازیم.

دوره تخصصی طراحی لباس در بهار ۹۵

این واحد در سه ماهه بهار ۹۵ علاوه بر دوره های آموزش تخصصی هنر، دوره های تخصصی طراحی لباس، الگوسازی و دوخت لباس، دوخت های سنتی و مدرنو همچنین نرم افزارهای تخصصی مرتبط با مد و لباس((mar velous – illustrator – gmini را در قالب یک دپارتمان آموزشی مستقل برگزار می کند. قابل ذکر است، کارگاه های آموزشی تخصصی مرتبط با مدو لباس شامل موضوعاتی همچون اسکیس در طراحی لباس، آناتومی در طراحی لباس، اریگامی درلباس، عکاسی مد و بازار یابی مد و لباس است.علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها می توانندبه آدرس خیابان انقلاب، ایستگاه دروازه دولت، خیابان خاقانی، شماره ۸۱ مراجعه و یابرای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۵-۸۸۳۲۸۶۵۲تماس گرفته و یا به وب سایتwww.jdhonar.ir مراجعه کنند.

آذربایجان شرقی ها آماده باشند

۹۰ کارگاه آموزشی- تربیتی با همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. علاقمندان به جهاد های دانشگاهی استان مراجعه کنند.

۳ رویداد مهم

جهاد دانشگاهی، ۳ رویداد مهم در بهار ۹۵ برگزار می کند. یازدهمین همایش ملی علمی-فرهنگی و نخستین همایش بین المللی خلیج فارس در ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود. هم چنین، کنفرانس ملی حفاظت محیط زیست در دانشگاه شهید بهشتی، اول اردیبهشت برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در همایش بین المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر در اول خرداد ۹۵ برگزار می شود که علاقمندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. به نشانی  sccir.ir مراجعه کنید.

جشنواره دانشجویی بهاران، به زنجان می رود.

جشنواره دانشجویی بهاران با هدف شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی دانشجویان علاقه‌مند به هنر و ادبیات، حضور پرنشاط‌ تر دانشجویان در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم و تولید آثار فاخر ادبی و هنری در زمینه‌های زیست‌محیطی و حفظ منابع‌طبیعی برگزار می شود.علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در بخش‌های «عکس حرفه‌ای و آماتور»، «شعر»، «نثر ادبی و خاطره» و «داستان‌نویسی» با موضوعات «عید نوروز»، «صله‌رحم و دید و بازدید»، «سفره هفت‌سین»، «سیزده به در»، «دعای تحویل سال» و «مهربانی با طبیعت ، از طریق Znbaharan@gmail.com به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

اخبار روزانه جهاد دانشگاهی را در نشانی اینترنتی http://www.acecr.ac.ir دنبال کنید.

از دانشگاه تهران چه خبر؟

 3-w600-h600

دانشگاه تهران در سال ۹۵، با برنامه های مختلفی شروع به کار کرده است که برخی از آن ها در هفته های پایانی سال قبل، برنامه ریزی شد. امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشکده جغرافیا و دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، یکی از این موارد بود. البته دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز با دانشگاه دورتموند آلمان برای توسعه همکاری های فی ما بین، تفاهم نامه منعقد کرد. خبر جدید از دانشگاه تهران این که شهردار تهران، محمد باقر قالیباف، به سمت مشاور رییس دانشگاه تهران منصوب شد. خبر داغ آخر این که اگر خواهان تحصیل در رشته های دکترای تخصصی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دانشگاه تهران هستید،حتما اطلاعیه شمار ۱ را مطالعه کنید. گفتنی است، دانشگاه تهران در فهرست ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان و در صدر دانشگاه های ایران قرار داد.

برای آگاهی از برنامه های بهاری دانشگاه تهران، همواره به http://ut.ac.ir/fa مراجعه کنید.

دانشگاه صنعتی شریف و بهار ۹۵

4-w600-h600

دانشگاه صنعتی شریف که یکی از برترین دانشگاه های صنعتی در خاورمیانه به شمار می رود، سال گذشته به عنوان برترین سازمان ترویج دهنده مدیریت دانش بنیان (Knowledge based Management) معرفی شد و از شناخته شده ترین مراکز علمی ایران در جهان به شمار می رود. اطلاعیه ثبت نام در دوره دکترای نیمه متمرکز دانشگاه شریف نیز برای اطلاع متقاضیان تحصیل در این دانشگاه منتشر شد. علاقمندانی که قصد دارند بدون آزمون در دوره دکترای دانشگاه شریف شرکت کنند، به اطلاعیه جدید الانتشار آن توجه کنند.

اخرین خبرها از دانشگاه شریف را در نشانی sharif.ac.ir‌ دنبال کنید.

از دانشگاه علوم پزشکی تهران چه خبر؟

5-w600-h600

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران، پرتال خود را با پیام های نوروز و دیدارهای مسئولان دانشگاه از مجموعه های تحت نظارت خود همراه کرده است. اما سامانه تشویق ارسال مقاله به همایش های خارجی که در ادرس http://gsia.tums.ac.ir/en/dsem/login/menu/9494 قرار دارد جالب توجه هست. دانشگاه علوم پزشکی را می توانید جدیدترین اخبار ان را در صفحه شخصی اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران را در نشانی http://www.tums.ac.ir در دسترس هست.

 

دانشگاه صنعتی نصف جهان

6-w600-h600

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در بهار ۹۵ برنامه های متنوعی دارد. از این دانشگاه خبر رسید که عنوان برتر دهمین جشنواره فناوری نانو را اخیرا کسب کرد. هم چنین با دانشگاه ETH سوئیس، تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است. کسب جایزه بنیاد ملی نخبگان ایران توسط یکی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان ، از دیگر موفقیت های دانشگاه در ماه های اخیر عنوان شده است. مرکز همایش های الکترونیک و آزاد دانشگاه صنعتی اصفهان، برنامه های متنوعی را تدارک دیده که اصفهانی های عزیز از طریق http://learn.iut.ac.ir آن را دنبال کنند. دانشگاه صنعتی اصفهان را در نشانی http://www.iut.ac.ir دنبال کنید.

دانشگاه های کیش

از دانشگاه های مستقر در کیش نیز خبر می رسد که برنامه های متنوعی در سال جدید در ان ها تدارک دیده شده است که برخی از آن ها مانند پردیس بین المللی دانشگاه تهران در کیش، با همکاری دانشگاه DELFT هلند در زمینه طراحی تعاملی خواهد بود. برای اگاهی از برنامه های این پردیس به نشانی: KISH.UT.AC.IR مراجعه کنید. برای اگاهی از برنامه های شعبه کیش دانشگاه آزاد نیز به آدرس IAUKISH.IR بروید. جدیدترین برنامه های شعبه کیش دانشگاه صنعتی شریف نیز در نشانی KISHA.AC.IR معرفی شده است. پردیش بین المللی آن نیز در KISH.SHARIF.EDU در دسترس خواهد بود. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در کیش، برنامه هایی تدارک دیده که در آدرس: GSIA.TUMS.AC.IR/IC_KISH قابل مشاهده خواهد بود.

دانشگاه هنر در بهار ۹۵

دانشگاه هنر که اوایل انقلاب راه اندازی شد،  تا کنون خدمات ارزنده ای را در رشته های مختلف هنری به جامعه ارائه کرده است. دانشگاه هنر اعلام کرد،اسامی فیلم های راه یافته به بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم بی کلام تهران منتشر شد. برای آگاهی از برنامه های این دانشگاه ، به نشانی ART.AC.IR مراجعه کنید.

از دانشگاه جامع علمی کاربردی چه خبر؟

7-w600-h600

کمی در اطلاع رسانی برنامه ها، این دانشگاه گسترده عمل نمی کند که امیدواریم در سال جدید این رویه بهبود یابد. دانشگاه جامع علمی کاربردی که در چند سال اخیر، نقش زیادی در توسعه مهارت های علمی و حرفه ای در کشور داشته است، تنها متولی نظام آموزش عالی علمی کاربردی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود. هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمانها و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی را برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود. دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

این دانشگاه در بهار ۹۵، برنامه های مختلفی برای دانشجویان خود در سراسر کشور  تدارک دیده است که می توانید سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی را در نشانی http://www.uast.ac.ir دنبال کنید.

دانشگاه آزاد اسلامی به روسیه رسید

بله! این خبر داغی هست که اخیرا از دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

روز سوم فروردین ۱۳۹۵، هم زمان با سفر دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مسکو، شعبه این دانشگاه در دانشگاه سینرگیا (هم افزایی) روسیه افتتاح شد و موافقت نامه همکاری بین این دو دانشگاه به امضا رسید. در این مراسم که با حضور جمع گسترده ای از دانشجویان دانشگاه سینرگیا برگزار شد، دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در خصوص اهمیت و جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی نمود. سپس دکتر حمید میرزاده توضیحات بیشتری در خصوص ظرفیت ها و گستره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه های بین المللی این دانشگاه ارایه نمود و فیلمی در این زمینه به نمایش در آمد.

دانشگاه آزاد اسلامی با صدها واحد دانشگاهی در سراسر کشور، برنامه های متنوعی را برای صدها هزار مخاطب خود فراهم کرده است که می توان از طریق سایت دانشگاه به نشانی IAU.AC.IR مشاهده کرد. خبرگزاری دانشگاه آزاد نیز در نشانی http://www.ana.ir در دسترس هست. همواره خبرهای داغ از موسسات و مراکز آموزش عالی کشور را در ۵ شنبه های هر هفته در سروس بورس و تحصیل روزیاتو دنبال کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود