مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت تلفن های هوشمند ساخته می شوند

مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت تلفن های هوشمند ساخته می شوند

ویدیویی که ژاپن برای المپیک ۲۰۲۰ منتشر کرده، نشان می دهد که این کشور قصد دارد عناصر فرهنگی خود را در المپیک توکیو به نمایش بگذارد. ظاهرا توکیو برنامه های زیادی برای المپیک تابستانی در نظر گرفته. بر اساس گزارش انتشارات نیکِی (Nikkei)، مسئولان بازی های ۲۰۲۰ می خواهند با استفاده از بازیافت محصولات دیجیتالی، مدال های طلا، نقره و برنز المپیک را تهیه نمایند.

ایده این کار چندان پیچیده نیست. در واقع به جای این که ژاپنی ها دست به دامان شرکت های استخراج معدن شوند، می توانند با استفاده از بازیافت محصولات الکترونیکی، به مقدار کافی طلا، نقره و برنز به دست آورند. البته تامین مواد کافی برای این مسئله می تواند به یک چالش بدل گردد. با اینکه مواد حاصل از بازیافت این وسایل برای تامین منابع کافی به نظر می رسند، بیشتر لوازم الکترونیکی بازیافتی در ژاپن، دوباره صرف ساخت همین دستگاه ها می شوند.

در همین رابطه، کمیته برنامه ریزی المپیک از شرکت های مرتبط خواسته تا ایده های خود درباره چگونگی تامین منابع را مطرح نمایند. کشور ژاپن امید وار است بتواند با انجام این پروژه، تمام مردم را به نوعی در بازی های المپیک شرکت داده و به نوعی استفاده بهتری از زباله های الکترونیکی داشته باشد.

منبع: engadget
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود