۲۰ خانه درختی جالب و شگفت انگیز که دیدنشان شما را حیرت زده می کند

۲۰ خانه درختی جالب و شگفت انگیز که دیدنشان شما را حیرت زده می کند

از سال های دور تا کنون، بشر همواره به دنبال ماجراجویی و انجام کارهای عجیب و غریب بوده است. یکی از مواردی که حس کنجکاوی و خلاقیت انسان ها را به خوبی به تصویر می کشد، خانه های درختی است. خانه درختی از جمله ابداعات جالب به شمار می رود و در تمام نقاط جهان دیده می شود. کسانی که شرایط لازم را داشته باشند، برای خود خانه درختی می سازند تا هنگام احساس خستگی، به آن پناه ببرند.

بیشتر خانه های درختی با استفاده از چوب و شبیه به کلبه ای کوچک ساخته می شوند. اما در مواردی دیده ایم که برخی ها برای خود خانه درختی عجیب و غریب می سازند که نمونه اش را تنها در فیلم های تخیلی دیده ایم.

ما در این مقاله قصد داریم ۲۰ خانه درختی عجیب و جالب در جهان را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

۱- خانه درختی به شکل سفینه

280-w750
این خانه درختی عجیب از سوی هتل «Treehotel» کشور سوئد پیشنهاد می شود. نمای بیرونی آن از مواد ترکیبی با دوام ساخته شده و دو فرد بزرگسال و سه کودک درون آن جا می شوند.

۲- خانه درختی کروی

281-w750
این کره ها توسط سه درخت نگه داشته شده اند؛ مفهومی که کمپانی سازنده اعلام کرده به شدت از ساخت قایق بادبانی و بادبانهای کشتی الهام گرفته شده است. در مجموع سه عدد از این خانه ها وجود دارد که دو تای آن ها با چوب و دیگری با فایبرگلاس ساخته شده اند.

۳- اتاق عجایب

282-w750
یک طراح نیوزلندی این خانه را ساخته و نام آن را «Skysphere» گذاشته است. بیش از ۵۰ هزار دلار برای آن هزینه صرف گشته و ۳ هزار ساعت روی خانه کار شده است. خانه درختی مذکور انرژی خود را از خورشید تامین می کند و به وسیله اندروید کنترل می شود. در حال حاضر تنها نقض این خانه، نداشتن حمام است.

۴- مکعب آینه ای

283-w750
این خانه عجیب که در دهکده هاراد کشور سوئد ساخته شده، دارای شیشه های رفلکس است و ابعاد آن ۴ در ۴ در ۴ متر برآورد می شود. این اتاق نیز توسط «Treehotel» در اختیار مشتریان قرار داده می شود. در مجموع هفت خانه درختی در این مکان ارائه می گردد.

۵- خانه درختی شیشه ای

284-w750
این خانه جالب در کوه های کتسکیل نیویورک ساخته شده و در ساخت آن پنجره های اضافی به کار رفته است.

۶- خانه ای با فناوری پیشرفته

285-w750
کمپانی بریتانیایی «Blue Forrest» این مکان را برای یک مشتری یونانی که درخواست خانه ای تفریحی شبیه به فیلم های ۰۰۷ برای فرزندانش را داشته، ساخته است. در خانه یاد شده مرکز سرگرمی وجود دارد و سامانه امنیتی بیومتریک نیز در آن به کار رفته است.

۷- خانه درختی ضد آب

286-w750
این خانه درختی ضد آب که از فریم آلومینیومی نیز بهره می برد، می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند. شرکت سازنده آن ها را با قیمت ۷۲۰۰ دلار (۲۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان) به فروش می رساند.

نگاهی به درون خانه ضد آب

287-w750
این خانه می تواند بیش از دو فرد بزرگسال را درون خود جای دهد و ۲.۳ تن وزن را تحمل نماید.

۸- خانه درختی وودزمَن

288-w750
این مکان ۲۰۰ هزار دلاری (۷۶۰ میلیون تومانی) در منطقه دورست انگلستان قرار گرفته است. شما می توانید با استفاده از پل چوبی در نظر گرفته شده به ورودی و توسط راه پله مارپیچی به پشت بام (۱۱ متر ارتفاع از سطح زمین) بروید. سونا، جکوزی و فر مخصوص پیتزا در بام به چشم می خورد.

۹- خانه درختی در شمال غربی آلمان

289-w750
این خانه که شرکت «Airbnb» ساخت آن را بر عهده داشته، ۳ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. بیش از ۱۲ نفر در آن جا می شوند و وای فای و آیپد نیز در دسترس خواهد بود.

۱۰- سرزمین عجایب زمستانی

 

290-w750
در شهر رووانیمی فنلاند همیشه شاهد بارش برف نیستیم، اما هنگامی که این پدیده رخ دهد، هتل قطبی «Arctic TreeHouse» به شدت خودنمایی می کند.

۱۱- خانه بِل ایر

291-w750
این خانه ۱۰۰۰ دلاری (۳۸ میلیون تومان) که در شهر لس آنجلس آمریکا واقع شده، امکاناتی نظیر وای فای، آشپزخانه مجهز و نورگیر سقف را در اختیار شما قرار می دهد.

۱۲- کابین سیاه

292-w750
این خانه ۸۷ متر مربعی، یکی از دو خانه درختی در دهکده لا پیانتاتای ایتالیا به شمار می رود. این مکان در یک کاج دریایی ۲۰۰ ساله ساخته شده و ۷ متر از سطح زمین ارتقاع دارد.

۱۳- خانه ردوودز

293-w750
خانه درختی غلاف شکل در اوکلند نیوزلند واقع شده و ۱۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. نام خانه به خاطر اسم درخت محل قرارگیری آن «ردوودز» انتخاب شده است. شما می توانید آن را اجاره کنید و از بیش از ۳۰ میهمان پذیرایی نمایید.

۱۴- مخفی گاه هاوایی

294-w750
این خانه در فضایی بسیار زیبا قرار گرفته و یک جکوزی را در میان درختان در اختیار شما قرار می دهد.

۱۵- خانه ساحلی

295-w750
خانه درختی ساحلی توسط یک هتل اسکاتلندی لوکس ارائه می شود و می تواند ۲۴ میهمان را درون خود جای دهد.

۱۶- خانه استوانه ای ۴ طبقه

296-w750
این خانه ۴ طبقه که در یک محفظه شیشه ای قرار گرفته، میزبان یک درخت نیز به شمار می رود. در سال ۲۰۱۶ بود که سرمایه گذاران اعلام کردند می توانند این مکان ۲۰ متری که با انرژی خورشید کار می کند را احداث نمایند.

۱۷- خانه درختی کو جانکشن

297-w750
این خانه که در ارتفاع ۱۵ متری از سطح زمین قرار گرفته، یکی از ده ها مکانی است که در مجتمع اقامتی درختی کو جانکشن در اختیار مشتریان قرار می گیرد. شما باید از ۴ راه پله بالا بروید و از دو پل معلق عبور کنید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

۱۸- مجموعه اقامتی لوپ سینا

298-w750
این مجموعه تنها هتل درختی لوکس و معتبر در سائوما به شمار می رود. خانه ها به لطف درخت انجیر هندی، بیش از ۱۲ متر از سطح زمین ارتفاع دارند. تلسکوپ هایی نیز در ارتفاع ۱۰.۵ متری از سطح زمین قرار داده شده است.

۱۹- خانه جادویی

299-w750
این خانه در مجموعه اقامتی «بولت فارم» قرار گرفته و شما می توانید با مراجعه به فضایی ۱۶ هکتاری در کارولینای جنوبی، آن را پیدا کنید. نکته جالب آنکه طراحی را گروه موسیقی «Needtobreathe» بر عهده داشته و هیچ گونه امکانات شبکه مانند وای فای و تلویزیون کابلی در خانه ارائه نمی گردد. بنابراین باید به جای صفحه نمایش ها، به پنجره ها خیره شوید.

۲۰- خانه درختی آتشفشانی

300-w750
در شهر بانوس کشور اکوادور، جاذبه ای توریستی به نام «La Casa del Arbol» وجود دارد. این خانه درختی «نوسان در پایان جهان» نام گرفته و به نوعی ساکن خود را در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا درست بالای آتشفشان تونگوراهوا معلق نگه می دارد.

منبع: cnet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • نیما فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

    خیلی هم عالی
    آخرش من توی جنگل های گیلان این کارو میکنم ….