ترفندهایی برای شیک سازی دستشوئی های کوچک

راهکارهایی به منظور زیباسازی بیشتر سرویس بهداشتی

ترفندهایی برای شیک سازی دستشوئی های کوچک

بیشتر آپارتمان های کنونی کوچک بوده و عموما ساکنین آنها با کمبود جا مواجه هستند. این معضل در میان شهرنشین ها عمومیت داشته و بسیاری از افراد را شامل می شود.

اما چنین امری نباید موجب تغییر سلیقه شما شود به طوری که به خاطر وجود نداشتن فضای کافی، از تزئین و چیدمان اتاق های مختلف خانه ناامید شوید. به همان نسبت که واحدهای آپارتمانی کوچک شده اند، وسایل و مبلمان نیز جمع‌وجورتر گشته و گزینه های تاشو، کم‌جا و کشویی به انواع موجود اضافه گشته اند.

از این رو، اگر محل سکونت شما نیز متراژ پائینی دارد، می توانید آن را همانند یک پازل در نظر گرفته و با جابه‌جایی قطعات مختلف، چیدمانی جدید به خانه ببخشید.

برای این منظور شاید ایده هایی که در ادامه برایتان مطرح کرده ایم تا حدی بتوانند شما را در این مسیر هدایت نمایند. با ما همراه باشید.

1

راه های ارزان و مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی چیست؟

۱- عوض کردن آینه. یک آینه بزرگ، گرد و چرمی، یک آینه طلایی و شیک فلزی یا هر طرحی که بیشتر با سلیقه خودتان جور در می آید و با نمونه کنونی هم کاملا فرق دارد را خریداری نموده و در بالای سینک روشوئی نصب کنید.

۲- تعویض لامپ یا لوستر دستشوئی. برای ایجاد تنوع در سرویس های بهداشتی می توانید از انواع لوسترهای آویز استفاده کنید. یا حتی بد نیست یک روشنائی یا دیوارکوب هم روی یکی از دیوارها نصب کنید تا با افزایش نور، تا حدی موجب بزرگ تر دیده شدن فضا نیز بشوید.

۳- پرده حمام را عوض کنید. سعی کنید طرح و رنگ جدیدی که خریداری می نماید، با نمونه پیشین تفاوت داشته باشد تا به خوبی شاهد تغییر چیدمان سرویس بهداشتی بشوید.

۴- بخش داخلی درب دستشویی یا حمام را رنگ آمیزی کنید.

2

بهترین طراحی سینک برای دستشوئی کوچک چیست؟

طرح خاصی برای پیشنهاد دادن وجود ندارد. این امر کاملا به سلیقه شخصی افراد مربوط می گردد. اما لازم به ذکر است که سینک هایی که درون کانتر کابینت جای می گیرند، اصولا فضای کمتری اشغال نموده و برای سرویس بهداشتی های کوچک، مناسب تر به نظر می رسند. بعلاوه، وجود کابینت در زیر سینک این مزیت را دارد تا تمامی وسایل دستشویی را داخل آن انبار نموده و از به‌هم‌ریختگی ظاهری آن پیشگیری کنید. همچنین جای کافی برای قرار دادن سشوار، اتوی مو، وسایل اصلاح صورت و … نیز دارد.

اگر دستشوئی به قدری کوچک است که زیر سینک نمی توان کابینت نصب کرد، بنابراین توصیه می شود از طرحی استفاده کنید که در کنار خود برای آویختن حوله و قرار دادن صابون و مایع دستشویی جای مخصوص داشته باشد.

از چه نوع میزی برای سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنیم؟

اگر به وسیله ای برای قرار دادن شمع یا حوله های تمیز اضافی (برای مهمان) نیاز دارید، چهارپایه های چوبی یا کنسول های باریک گزینه های مناسبی محسوب می گردند.

3

چه طرح و رنگی برای دیوار دستشوئی های کوچک مناسب است؟

طرح و رنگ خاصی برای اینگونه فضاها وجود ندارد فقط باید از نمونه های بسیار زیبا بهره گرفته شود تا به این واسطه، کوچک بودن فضا به چشم نیاید. البته باید اشاره کنیم که استفاده از رنگ های تیره چندان مناسب اتاق های کوچک نیستند زیرا موجب خفگی فضا شده و متراژ را از آن چیزی که هست، کوچک تر نشان می دهد. کاغذدیواری با طرح های درشت نیز از جمله گزینه هایی است که می توانید برای زیباسازی دیوار دستشوئی از آن استفاده کنید.

بهترین فلزآلات برای سرویس بهداشتی چیست؟

ابزار، شیرآلات و دستگیره ها از جمله موارد ریزی به شمار می روند که در زیبایی دستشوئی تاثیر زیادی دارند، بنابراین توصیه می گردد در انتخاب آنها دقت نموده و نمونه های لوکس را خریداری نمایید. البته اگر محدودیت بودجه دارید، نمونه های متنوعی از این گزینه ها وجود دارد که می توانید از میان نسخه های برنجی یا مسی مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

4

چه ایده های دکوراسیونی در دستشوئی های کوچک نباید اجرا شوند؟

با اینکه حمام و دستشویی سفید رنگ زیبایی خاص خود را دارد اما به تدریج خسته کننده می شود، از این رو می توانید با استفاده از ابزار یا وسایل قابل جابه‌جایی در آن تنوع ایجاد کنید. البته قانون مشخصی برای این امر وجود ندارد، اما این را در نظر داشته باشید که اگر در و دیوار سفید هستند، پادری یا حوله را دیگر سفید انتخاب نکنید. برای این موارد می توانید از رنگ های شاد یا تیره همانند زغالی استفاده کنید.

ایده مقرون به صرفه ای برای شیک نمودن فضای دستشوئی وجود دارد؟

یک سطل آشغال زیبا یا آویز حوله با طراحی خاص می تواند در زیبایی دستشوئی نقش داشته باشند. برای این آیتم ها می توانید از برندهایی همانند ایکیا یا طرح های چوبی یا محصولات شرکت های داخلی استفاده کنید. به طور مثال، وسایل کوچکی همچون یک شیشه با درب چوبی برای قرار دادن توپ های پنبه ای در زیباشدن فضا نقش پررنگی دارند.

بهترین نورپردازی برای دستشوئی چیست؟

نوارهای لامپ LED در زیر آینه، لامپ های دیوارکوب در بالای آن بعلاوه لوسترهای آویز در سقف سرویس بهداشتی به افزایش نور و زیبایی بیشتر فضا کمک می کنند.

5

با چه ترفندی می توان اتاق را بزرگ تر نشان داد؟

نصب و استفاده از آثار هنری و تزئینی و همچنین بهره گرفتن از کاغذدیواری های طرح‌دار، از جمله مواردی هستند که موجب می شود تا فضای دستشوئی و حمام از آنچه که هست بزرگ تر دیده شود.

آینه مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک چیست؟

آینه هایی که در پشت خود کابینت دارند بهترین گزینه برای دستشویی های کوچک محسوب می شوند زیرا می توانید انواع دارو و وسایل را داخل آن انبار نمایید. در ضمن، این تیپ آینه ها، باریک هم هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

منبع: mydomaine
یک نظر

ورود

  • مبینا شهریور ۱۵, ۱۳۹۹

    سلام سایت زیبایی دارید به نظرم استفاده از کابینت روشویی الگانته کابین واسه زیباسازی سرویس بهداشتی و حمام خیلی تاثیر داره
    البته باید هنگام خرید دقت کنیدو به نکات جزئی توجه کنید