شمارش معکوس برای اکران «فروشنده»

شمارش معکوس برای اکران «فروشنده»

از روزی که فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن به موفقیت رسید همه منتظر اکران این فیلم هستند و دو روزی می شود که پیش فروش آن هم آغاز شده است.

فقط باید چهل و هشت ساعت دیگر صبر کرد تا فیلم «فروشنده» را بر پرده ی سینماهای ایران دید.

همان‌طور که علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «فروشنده» چند روز پیش اعلام کرده بود آخرین ساخته اصغر فرهادی از ۱۰ شهریور در گروه‌های آزاد اکران خواهد شد.

زمان اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی، در هفته‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود بخصوص که شائبه‌هایی درباره تحریم این فیلم از سوی حوزه هنری نیز کمی ماجرا را بحث برانگیز کرده بود که در نهایت علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده فیلم «فروشنده» اعلام کرد قرارداد اکران با این نهاد نیز بسته شده است.

پس از رفع این شائبه، خبر غافلگیرکننده دیگری درباره ممنوعیت فعالیت چند تهیه‌کننده و دفتر پخش شنیده شد که نام سرتیپی نیز جزو آن‌ها بود، با این‌حال با آغاز پیش فروش «فروشنده» می‌توان نتیجه گرفت این خبر تاثیری بر فعالیت پخش‌کنندگانی که نامشان رسانه‌ای شده، نداشته است.

سرتیپی پیش از این اعلام کرده بود «فروشنده» قطعا از چهارشنبه ۱۰ شهریور در ۲۰ سینمای تهران و ۱۵ سینما در شهرستان‌ها اکران خواهد شد.

بازیگران این فیلم شهاب حسینی، ترانه علیدوستى، بابک کریمى، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی‌پور، محمد امامى، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه‌زارع هستند.

همچنین در خلاصه داستان «فروشنده» برنده دو جایزه اصلی جشنواره کن ۲۰۱۶ آمده است: «فروشنده به زندگى زن و شوهرى مى­ پردازد که در حال بازى در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند.»

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود