پوسترهای ناسا برای سفر به کهکشان؛ وقتی فناوری مرز خیال و واقعیت را در هم می‌شکند

پوسترهای ناسا برای سفر به کهکشان؛ وقتی فناوری مرز خیال و واقعیت را در هم می‌شکند

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در قرن آینده، سفرهای فضائی به چه منوال خواهند بود و آیا نوع بشر همانند زمان حال، تا این اندازه درگیر موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن این امر خواهد بود یا خیر؟ شاید تا چندین دهه‌ی دیگر آدم‌ها همانند سفرهای بین‌شهری کنونی، به‌راحتی به کهکشان و سیارات دیگر رفته و بازگردند و برای آن نسل عجیب باشد که انسان‌های این زمان چقدر برایشان سخت بوده که مثلا یک راکت را روی سطح آب فرود بیاورند یا به‌طور مثال، بتوانند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد به خارج از مدار زمین سفر نمایند.

اما هر چه که باشد، در حال حاضر فقط می‌توانید خیال‌پردازی و رویاسازی کنیم و در ذهن و تخیل خود آینده را متصور شویم. همین موضوع موردتوجه گروه «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» ناسا موسوم به JPL قرار گرفت تا ۱۴ پوستر در مورد «رویای آینده» و سفر به مریخ منتشر نماید.

این پوسترها در سایت آزمایشگاه علمی و فناوری ناسا موجود بوده و در صورت تمایل می‌توانید از اینجا آن‌ها را دانلود نمایید. تمامی این تصاویر بسیار جالب و قابل‌تأمل هستند. به‌طور مثال، در یکی از آن‌ها دو فضانورد را مشاهده می‌کنید که در بین مسیر که مثلا برای استراحت توقف نموده‌اند، قمقمه آب خود را در  سیاره کوتوله‌ی «سیریس» – در حدفاصل مریخ و مشتری – پر می‌کنند.

در همین راستا، Dan Goods  که یکی از استراتژیست های بصری JPL محسوب می‌گردد بیان داشته که سعی گشته در تمامی پوسترها همه سیاره‌هایی که تاکنون کشف‌شده‌اند گنجانده شوند تا بدین‌وسیله اشتیاق مردم به کهکشان و عناصر موجود در آن‌سوی مدار زمین بیشتر شده و باعلاقه‌ی بیشتری به سراغ مطالعه در این زمینه بروند.

بعلاوه لازم به یادآوری است که تمامی این تصویرسازی‌ها با در نظر گرفتن احتمالات علمی خلق‌شده‌اند و برای این منظور، هنرمندانِ تصویرساز از دانشمندان و محققان کمک گرفته و درواقع این سه دسته با همکاری یکدیگر چنین آثاری را به وجود آورده‌اند. «گودز» نیز در این رابطه اظهار داشته که: «برای ما بسیار مهم بود که برای طراحی پوسترها از گروه فنی کمک بگیریم تا تصویری خلق گردد که شاید روزی به واقعیت تبدیل شود. برای خلق آینده، خیال و تصویرسازی یکی از مهم‌ترین موارد است و تقریبا بیشتر کارهایی که امروزه ما انجام می‌دهیم، تخیلات نویسنده‌های داستان‌های علمی-تخیلی در دهه‌های گذشته بوده‌اند. مکان‌هایی که در پوسترهای زیر به تصویر کشیده شده‌اند نیز در حال حاضر در کهکشان موجود هستند و شاید روزی در آینده انسان بتواند به آن‌ها رفت‌وآمد داشته باشد.»

بد نیست بدانید سه عدد از این پوسترها توسط استودیوی تصویرسازی Invisible Creature واقع در سیاتل طراحی گشته‌اند.

شمارا دعوت می‌کنیم در ادامه این پوسترهای بسیار زیبا را تماشا نمایید.

1-w900

2-w900

3-w900

4-w900

5-w900

6-w900

7-w900

8-w900

9-w900

10-w900

11-w900

12-w900

13-w900

14-w900

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود