با Denki Buro آشنا شوید؛ «حمام برق» در ژاپن

با جریان برق به بدن خود آرامش دهید

با Denki Buro آشنا شوید؛ «حمام برق» در ژاپن

بسیاری از حمام های عمومی در ژاپن، حوضچه های مخصوصی دارند که با مجموعه ای از الکترودهای فلزی پر شده تا افرادی که به عبور جریان برق از بدنشان نیاز دارند، از آنها استفاده نمایند. این حمام ها Denki Buro (به مفهوم «حمام الکتریکی») نام داشته و در گوشه و کنار کشور ژاپن وجود دارند.

بدون شک با خود فکر می کنید که آب و برق هیچ تناسبی با هم ندارند و اگر بدن فردی خیس بوده و با جریان برق تماس پیدا کند، در حالت عادی باید خشک شود. اما گرمابه های برقی کشور آفتاب تابان به گونه ای است که فرد در یک وان کوچک در میان دو صفحه با دو قطب الکتریکی متضاد نشسته و یک جریان برق خفیف از بدن وی عبور می نماید و هیچ خطری هم وی را تهدید نمی کند.

این جریان برق در بدن فرد استحمام کننده باعث انقباض عضله ها و افزایش حس سوزن سوزن شدن می شود که برای برخی از آدم ها القاکننده حس آرامش و برای بعضی دیگر دردناک است.

گفته می شود که حمام برق کاهش دهنده دردهای رماتیسم و اسپوندیلیت است و همچنین این باور در میان عموم، به ویژه جوان ترها وجود دارد که این حمام موجب کاهش میزان اسپرم در مردان می گردد.

اطلاعات کاملی در مورد پیشینه Denki Buro در دسترس نیست اما گمانه زنی می گردد که این حمام ها دست‌کم از سال ۱۹۲۸ میلادی در ژاپن رواج داشته اند، زیرا در آن تاریخ داستانی با نام «مرگ مشکوک در حمام برق» منتشر شده بود و می تواند موید این ادعا باشد.

denki-buro2

همچنین، جا دارد اشاره کنیم که الکتروتراپی (برق درمانی) به تنهایی، از قرن ۱۸ میلادی یعنی از زمانی که برای نخستین بار در بیمارستان های شهر لندن برای درمان های نامعلوم استفاده شده، در میان جوامع بشری رواج داشته.

در طول دهه ۱۹۴۰ میلادی، سازمان جنگ ایالت متحده آمریکا از الکتروتراپی برای تقویت بدن و پیشگری از ضعف و لاغری سربازان آسیب دیده و همچنین ترمیم توده های عضلانی استفاده می نمود. از این روش درمانی برای علاج سرطان نیز استفاده شده و نتیجه رضایت بخشی نیز داشته.

در سال ۱۹۸۵، نشریه Cancer Research، نتیجه تحقیقاتی را منتشر نمود که در آن نوشته شده بود: «محققان موفق شدند با استفاده از الکتروتراپی در عرض ۵ روز موجب از بین رفتن ۹۸ درصدی تومور در نمونه های حیوانی بشوند.»

همچنین لازم به ذکر است که با اینکه درستی این ادعا ثابت نشده، اما از الکتروتراپی می توان برای درمان دردهای کمر، عضله، سر، میگرن، ورم مفاص، اختلال سیستم عصبی و اختلالات عضلانی بهره گرفت.

به گزارش پرتال اطلاعاتی سلامت، موسوم به WebMD، جریان برق می تواند موجب کاهش درد در بدن انسان بشود زیرا برقی که از طریق الکترودها موجب تحریک مناطق خاصی از بدن می شوند، به مغز سیگنال های می فرستند که موجب از بین رفتن سیگنال های درد می شود.

همچنین نظریه دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که می گوید: «تحریکات الکتریکی اعصاب به بدن کمک می کند تا اندورفین های کاهنده درد در بدن ترشح شده و حس درد را از بین ببرند.»

در آخر نیز جا دارد اشاره کنیم که همیشه پیش از امتحان کردن هر نوع روش درمانی جدید، از مناسب بودن آن برای بدن خود مطمئن شوید.

منبع: amusingplanet
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود