ژاپنی ها و علاقه شدید آنها به کیت کت

ژاپن تنها کشوری است که کیت کت هایش، 300 طعم متنوع دارد

ژاپنی ها و علاقه شدید آنها به کیت کت

بیشتر مردم جهان، کیت کت را برای صرف چای یا قهوه و در اوقات فراغت شان استفاده می کنند. باور عموم بر آن است که کیت کت از ویفر و شکلات شیری ساخته شده اما در ژاپن تصور کاملا متفاوتی نسبت این نوع شکلات وجود دارد.

آیا کسی مزه هایی از این شکلات همچون طعم کدو، چای سیز، سیب شینشو (Shinshu apple) و ساندویچ دانه ادزوکی (adzuki bean sandwich) خورده است؟ این ها مزه های کیت کت در ژاپن هستند. البته مزه های فراوان دیگری هم یافت می شود که کمتر عجیب و غریب هستند. این ها مزه هایی هستند که توسط سرآشپزهایی چون آقای تاکاجی که متخصص خوراک شناسی هم است، ابداع می شود.

ورود کیت کت به بازار شکلات های جهان در سال ۱۹۳۰ و در کشور انگستان، در شمال شهر یورک بود. این شکلات تا سال ۱۹۸۰ ناشناخته باقی ماند. تا اینکه در همین سال، یک کمپانی محلی به نام رونتری (Rowntree) توسط کمپانی بزرگ مواد غذایی نستل (Nestle) سویئس خریداری شد.

مزه شکلات

از زمانی که کیت کت وار بازار شد، در ژاپن بیش از ۳۰۰ طعم متفاوت پیدا کرد. ژاپنی ها از کشورهایی هستند که مردم آن علاقه زیادی به کیک کت دارند.

2

انفجار طعم ها

واسابی(Wasabi)، چای سبز، سرکه لیمو و سیب زمینی شیرین از جمله عجیب ترین طعم های کیت کت هستند.

3

سرآشپز ژاپنی یاسوما تاکاجی (Yasumasa Takagi)، برای افزودن مزه ها و طعم های جدید به کیت کت ها، کارمندانی را استخدام کرده است. وی یک خوراک شناس سرشناس است و مزه های خاصی را برای کیت کت ها ابداع می کند.

5

وی برای ایجاد تنوع در طعم کیت کت ها از انواع و اقسام طعم دهنده ها و چای ها استفاده می کند.

6

مواد اصلی تشکیل دهنده این شکلات ها در داخل کشور ژاپن تولید و بسته بندی می شوند.

7

کیت کت کره ای هم نوع دیگری از کیت هایی است که در ژاپن تولید می شود.

8

انواع متنوع شکلات های کیت کت تنها در مغازه آقای تاکاجی و ۸ مغازه دیگر در ژاپن یافت می شود.

9

در مغازه هایی که کیت کت می فروشند، حتی لوسترهای مغازه هم از جنس شکلات هستند.

10

در برخی مواقع که کیت کت ها برای حراج گذاشته می شود، بعضی از انواع آن، باید قبل از مصرف پخته شوند.

11

در میان ژاپنی ها بسیار رایج است که از این نوع شکلات به عنوان هدیه و یا برای شانس آوردن در مراحل امتحان استفاده می شود. کیت کت بسیار شبیه به لغت کیتو کاتو (Kito Kato) در زبان ژاپنی و به معنی “برنده شدنی حتمی” (To Surely Win) است.

12

برد فرمول این شکلات ها

عمدتا در کشوری مانند ژاپن هیچ ضمانتی وجود ندارد که برندی وارد و به دنبال آن توفیق چشمگیری حاصل کند. پس چطور این اتفاق در مورد کیت کت افتاده است؟

بله علت اصلی تلاش و کار شبانه روزی گروهی از کارمندان شرکت کیت کت در شهر کّب (Kobe)، از شهرهای غربی ژاپن است. خوش اقبالی برند کیت کت در ژاپن به این دلیل است که بسیار شبیه لغت کیتو کاتو (kito kato) به معنای “برنده شدنی حتمی” در زبان ژاپنی است.

w1

همچنین این نوع شکلات در این کشور برای هدیه دادن هم بسیار رواج دارد. رایوجی ماکی (Ryoji Maki) مدیر فروش کمپانی کیت کت در ژاپن می گوید: “علاقه فراوانی در میان ژاپنی ها وجود دارد که برای هدیه دادن به هم از این شکلات ها در بسته بندی متنوع آن استفاده کنند.”

انقلاب طعم ها 

w2

بر اساس آنچه آقای رایوجی ماکی می گوید، از سال ۲۰۰۰ کمپانی کیت کت در ژاپن شروع به ارائه رنگ ها و مزه های متنوع این نوع شکلات کرد. درواقع تقاضای مردم این کشور بود که میزان تولید و تنوع را رقم می زد و قیمت نهایی تمام شده آن برای مشتری هم از اهمیت زیادی برخوردار بود.

ماکی می گوید در ژاپن سالانه درحدود ۲۰۰۰ محصول جدید شیرین معرفی می شود پس بنابراین شاید برای مردم ژاپن، تنها ارائه شکلات های قهوه ای، تلخ و یا شیری کافی نباشد.

در سال ۲۰۱۲ کیت کت اقدام به تاسیس کمپانی محلی با نام مایجی (Meiji) کرد.

میزان تولید

w3

هر روز در حدود ۴ میلیون کیت کت دو تکه ای در سایز کوچک (نوع ستنی و قدیمی آن)، از کارخانه روانه بازار می شود که معادل ۱.۵ میلیارد در سال است. این زمانی است که سرآشپز تاکاجی، قدرت هنرنمایی پیدا می کند و اجازه نمی دهد این شکلات ها به همان صوزت باقی بمانند.

تاکاجی می گوید زمانی که در فرانسه و بلژیک دوره های آموزش آشپزی می گذراندم، به خودم می گفتم که این وظیفه من است که میان فرهنگ غرب و ژاپن پل ارتباطی برقرار کنم.

تاکاجی بعد از صحبت ها و جلسات فراوانی که بر سر این کار داشت، موافقت کرد که در آشپزخانه خودش و با استانداردهای بالایی که مد نظر دارد، این کار را پیش ببرد.

اکنون شکلات های مزه دار او با کیفیت بالا تولید و در ۸ قنادی و فروشگاه زنجیره ای فروخته می شود.

w4

نخستین بار در سال ۲۰۱۴ مغازه هایی این چنینی گشایش یافتند و خصوصا شکلات هایی که توسط تاکاجی درست شده بود همگی به فروش رفتند.

امروزه در مکان های عمومی چون ایستگاه های مترو و فرودگاه های ژاپن بسته بندی های این شکلات را که مزه دار و متنوع نیز شده اند، قابل خریداری و یا هدیه دادن هستند.

البته انواع خاصی از این نوع شکلات به منظور صادرات هم ساخته می شود. تاکاجی از آروزها و اهداف خود را فرستادن خلاقانه شکلات های ژاپنی در کنار صنایع دستی این کشور به سایر کشورها عنوان می کند.

منبع: edition.cnn
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • شناس شهریور ۲۹, ۱۳۹۵

    ژاپن به نام کیت کت استفاده می کند بیشترعاشق می شود مردم کیت کت به رنگ شاد دوست می داشتند