هواپیمایی که بجای مالزی سر از ملبورن درآرود

مسئولان می گویند نقص در سیستم ناوبری عامل بروز مشکل بوده است

هواپیمایی که بجای مالزی سر از ملبورن درآرود

اداره امنیت پرواز استرالیا دیروز با صدور بیانیه ای در خصوص تغییر مقصد پرواز ایرباس A330 متعلق به خطوط هوایی اِیر آسیا ایکس اعلام کرد: نقص در سیستم ناوبری هواپیما  عامل بروز این مشکل سهوی بوده است.

مارچ ۲۰۱۵ هواپیمای ایرباس A330 از فرودگاه بین المللی سیدنی به مقصد کوآلالامپور مالزی به پرواز درآمد که در نهایت در اتفاقی عجیب و نادر، بجای مالزی در ملبورن دیگر شهر استرالیا فرود آمد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مَشِبِل، خلبان و خدمه این پرواز در همان زمان نقص در سیستم ناوبری هواپیما و اشتباه در برج کنترل پرواز را عامل بروز این مشکل عنوان کردند.

امروز اداره امنیت پرواز استرالیا با ارائه گزارش تکمیلی خود با تایید مشکل فنی در سیتم ناوبری ایرباس A330 تصریح کرد: خدمه پرواز از باندی موازی برای بلند شدن استفاده کرده اند و همین موضوع موجب تغیر مسیر پرواز شده است.

خدمه پرواز اما در واکنش به این گزارش اعلام کردند تمامی تلاش برج کنترل برای اصلاح مسیر پرواز ناموفق بوده است و آنها ناگزیر به ادامه مسیر بوده اند.

بر اساس قوانین پرواز در چنین شرایطی هواپیما باید سریعا به سمت مبدا باز گردد و پس از بررسی مشکل مسیر خود را به سمت مقصد از پیش تعیین شده، اصلاح نماید؛ اما خدمه پرواز در همان زمان بر این نکته تاکید داشتند که بدلیل وخامت شرایط جوی، قادر به بازگشت نبودند و به ناچار در فرودگاه ملبورن فرود آمده اند.

منبع: Mashable
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود