۱۲ عادتی که شما را فردی ناموفق جلوه می دهد

به منظور ارتقاء وجهه اجتماعی خود این عادات را ترک کنید

۱۲ عادتی که شما را فردی ناموفق جلوه می دهد

عادت های کهنه را به سختی می توان کنار گذاشت، اما اگر برای ترک برخی از آن ها به طور جدی تلاش نکنیم، تصویر نامناسبی از ما در ذهن دیگران نقش خواهد بست. این رفتار ها می تواند شما را فردی ناموفق جلوه داده و نشان دهنده عدم موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای باشد.

در این مقاله قصد داریم ۱۲ عادت افراد ناموفق را برای شما بیان نماییم.

سکوت بیش از حد

you-keep-your-mouth-shut-w600

سکوت بیش از حد به هیچ وجه عادت مناسبی نیست و می تواند به شما ضربه بزند. ترس از صحبت با همکاران محل کار شما را به محیطی غیر قابل تحمل تبدیل خواهد نمود، بنابراین پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر این رفتار را کنار بگذارید.

بی قراری

you-fidget-w600

از انجام حرکات بیهوده در برابر دیگران پرهیز کنید، زیرا این کار شما را نگران و عصبانی نشان داده و این احساس را به همکارانتان منتقل می نماید. چنین عادتی باعث می شود تا دیگران از شما فاصله بگیرند.

با تاخیر رسیدن

youre-always-tardy-w600

همه ما افرادی را می شناسیم که همواره با تاخیر وارد محل کار خود می شوند. شما در طول دوران کاری خود نمی توانید برای دیر رسیدن خود بهانه های چندان زیادی بیاورید. چنین رفتاری شما را فردی غیر قابل اعتماد و بی اهمیت جلوه خواهد داد.

کینه داشتن نسبت به دیگران

you-hold-grudges-w600

عدم علاقه به افراد خاص و نداشتن رفت و آمد با آن ها امری کاملا طبیعی است، اما داشتن کینه و نفرت از آن ها باعث می شود انرژی و وقت شما هدر برود. به علاوه اگر این مسئله را با دیگران مطرح نمایید، آن ها شما را فردی کینه توز می پندارند.

ظاهر و نوع پوشیدن لباس

you-conform-w600

پیروی از مد می تواند در سنین جوانی ایده ای راه گشا باشد، اما در محل کار اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. به طرز فکر دیگران نسبت به خود اهمیت ندهید و ظاهری را انتخاب نمایید که برای شما مناسب باشد. اگر بخواهید همواره به این مسائل فکر کنید، مطمئنا با مشکل مواجه خواهید شد.

ولخرج بودن

you-overspend-w600

خرج نمودن بیش از حد پول می تواند اوضاع اقتصادی آینده شما را به هم بریزد. شما باید درآمد خود را پس انداز کنید تا با چنین مسئله ای مواجه نشوید. دانستن علل چنین رفتاری می تواند به شما برای ترک آن کمک نماید.

اتلاف وقت

you-procrastinate-w600

نداشتن برنامه می تواند وقت و پول شما را هدر داده و احترام دیگران نسبت به شما را ازبین ببرد. پس توصیه می کنیم این عادت نادرست را کنار بگذارید.

دروغ گویی

you-lie-w600

همواره صادق باشید؛ دروغ های کوچک می تواند دردسر ساز باشد و شما را به سمت دروغ های بزرگ تر سوق دهد. ممکن است افرادی وجود داشته باشند که توانسته اند با دروغ گویی کار خود را پیش ببرند، اما این بدین معنا نیست که شما نیز چنین رویه ای در پیش بگیرید.

حرف زدن بدون اندیشیدن

you-speak-without-thinking-w600

صحبت کردن و ارتباط با افراد ایده مناسبی است، اما شما نباید بدون تفکر سخنی به زبان آورید. نمی توان هر چیزی که به ذهن خطور می کند را بر زبان آورد. این رفتار می تواند شما را فردی بی ادب، نا آگاه و بی دست و پا نشان دهد.

دامن زدن به شایعات

you-gossip-w600

شایعه پراکنی در بیشتر موارد کاری ناپسند و غیر قابل قبول به نظر می رسد. چنین رفتاری به مرور زمان شما را از همکاران و مافوق تان دور خواهد نمود و وجهه شما را با خطر مواجه خواهد کرد.

ابراز نارضایتی بیش از حد

you-complain-w600

گله کردن و نارضایتی همیشگی از شرایط عادت چندان مناسبی نیست. گاهی اوقات چنین کاری می تواند برای مطرح نمودن خود و اعلام نارضایتی مفید واقع شود، اما اعتراض همیشگی به مسائل رفتار درستی نیست و برای شما دردسر ایجاد خواهد نمود.

عدم تمرکز

you-zone-out-w600

در برخی موارد فاصله گرفتن از زندگی روزمره می تواند به سلامت روحی شما کمک نموده و راندمان کاری را افزایش دهد، اما این مسئله نباید تمرکز شما در محل کار را از بین ببرد. بهتر است حواستان را به شغل خود معطوف نمایید و بعد از ساعت کاری به رویاهایتان بپردازید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود