سگی که قلب آسیایی ها را به تصرف خود درآورد

چرا پودل اسباب بازی؟

سگی که قلب آسیایی ها را به تصرف خود درآورد

در شرق آسیا و در شهرهای شلوغ و پرازدحام، داشتن سگ های پودل اسباب بازی تبدیل به یکی از بایدهای زندگی شده که هر فردی باید آن را داشته باشد.

08witchina-poodle-web-master768

وقتی در خیابان های مرکزی شهر در چین پرسه می زنید، از پاپیون گرفته تا لباس هایی که شکل و شمایل یک دایناسور را به نظر می رساند، می بینید. در ژاپن هم خصوصا در شهر ساحلی تُتُوری (Tottori) که یک شهر ساحلی است، چیزهای این چنینی رواج دارد. در این منطقه دو اسباب بازی دختر پلیس هم به نام های فیوگا و کارین (Fuga and Karin) نیز دیده می شوند.

pb-120112-policedog-643p-photoblog900

حالا سئوال این است که چرا پودل اسباب بازی؟ و چرا قهوه ای؟

مردم کشور چین که از طرفداران سگ های پودل هستند از این نژاد به عنوان سگ هایی باهوش و بسیار شبیه به انسان یاد می کنند. آنها می گویند که رنگ قهوه ای مشابه انواع قهوه، این نوع پودل ها را از سایر انواع آنها جدا می کند و آنها را از گزند آلودگی ها و دود های خیابانی به دور نگه می دارد.

در شهرهای شرقی آسیا که نگرانی فراوانی برای رعایت بهداشت در میان مردمان آن وجود دارد، پودل های اسباب بازی به علت ریزش کم موهایشان شهرت فراوانی دارند.

یو چن (Xu Chen) که ۲۵ ساله و مهماندار هواپیمایی پکن نیز است در مورد پودل خود با نام سی سی (Ceicei) می گوید: “من پودلم را همچون یکی از اعضای خانواده ام تلقی می کنم. او هم تمیز و راحت است و هم هزینه نگهداری خاصی برایم ندارد. خیلی هم باهوش و زیباست”

سگ ها زمانی در چین نشانه اشرافیت بودند. سگ های خیلی بزرگ هنوز هم در برخی از شهرهای بزرگ این کشور اجازه ندارند در مکان های عمومی رفت و آمد داشته باشند که همین امر باعث رواج بیش از اندازه سگ های کوچک در میان مردم شد به طوری که بعضی از این انواع سگ به قیمت چندین صد دلار معامله می شوند.

بر طبق گزارش بدست آمده از باشگاه کنل پکن (Beijing Kennel Club) در سال گذشته از میان ۹۵۰.۰۰۰ سگ در پکن بیش از ۱۳ درصد آنها یعنی در حدود ۱۲۵.۰۰۰ سگ، پودل های اسباب بازی بودند. این آمار نشان می دهد که پودل ها در این کشور از سایر نژادهای سگ همچون bichon frisé ،Welsh corgi و سگ های طلایی شکاری هم بیشتر است.

شن رُویهونگ (Shen Ruihong)، مسئول باشگاه کنل، می گوید تقاضای خرید پودل های اسباب بازی در چین، سال ها بعد از این اپیدمی در ژاپن به وقوع پیوست. این پودل ها برای اولین بار در آگهی های تلویزیونی دیده شدند و مثل یک ویروس در همه جا خصوصا در میان دختران جوان که دایم به دنبال مد هستند، پراکنده شدند.

وی ادامه می دهد: “هرچقدر این روند در میان مردم رشد کند، به همان نسبت هم تعداد بیشتری خواهان داشتن این اسباب بازی می شوند و اکنون ما تعداد بسیاری از آن را در اختیار داریم.”

منبع: nytimes
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود