جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

از 14 تا 21 شهریور در دنیا چه خبر بوده؟

جهان در هفته ای که گذشت به روایت تصویر

در این شماره از گزارش تصویری رویدادهای جهان، عکس هایی از ادامه روند خشونت ها در سوریه تا مراسم شروع رقابت های پارا المپیک را برایتان انتخاب نموده ایم که می توانید در ادامه مشاهده کنید. همه این وقایع از ۱۴ شهریورماه تا به امروز در گوشه و کنار جهان به وقوع پیوسته اند.

با روزیاتو همراه باشید.

1-w900

زنی که با اضطراب فراوان در بیرون از دادگاه لیبرویل ایستاده و منتظر شنیدن خبر آزادی مرد جوانش است که در ناآرامی ها و تظاهرات انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده بود. در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته کشور چاد، ادریس دبی، به تقلب در شمارش آراء متهم شده بود.

2-w900

ورزشکاری موسوم به Aaron Wheelz با ویلچر خود در حال عبور از درون یک صفر بزرگ است تا به به موجب آن مراسم افتتاحیه پارا المپیک آغاز گردد.

3-w900

دنیل دایس یکی از ورزشکاران اهل برزیل در حال انجام شنای آزاد ۲۰۰ متر در مسابقه فینال پارا المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

4-w900

این عکس بسیار زیبا که با لنزهای تیلت شیفت گرفته شده اند، رقابت میان «کی نیشیکوری» ژاپنی و «اندی مورای» از انگلیس را در مسابقات یک چهارم نهایی مردان در US Open به تصویر کشیده.

5-w900

سربازان اوکراینی در حال بازی تنیس در استخر ویرانه ای در یکی از روستاهای مارینکا. جا دارد اشاره کنیم از بهار سال ۲۰۱۴ میلادی که این جنگ آغاز گشته تاکنون، ۹۵۰۰ نفر کشته شده اند.

6-w900

کودکان فلسطینی در حال بازدید از اتاق نشیمن خانه هایی که در اثر بمباران رژیم صهیونیستی، ویران شده اند. اسرائیل در هفته گذشته بارها بخش شمالی نوار غزه را مورد حمله توپ های خود قرار داده است.

7-w900

یکی از سربازان جیش الاسلام در حال فرار از تیراندازی های تفنگداران دشمن در روستایی در Tal al-Siwan در نزدیکی دمشق در کشور سوریه. مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر موضوع آتش بس در سوریه در جلسه این هفته ژنو مطرح گشت.

8-w900

کودک سوری روی تخت بیمارستانی در دوما در حال استراحت است. وی در نتیجه حملات هوایی دولت سوریه در روستایی در نزدیکی دمشق مجروح گشته.

9-w900

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه جلسه G20 در هانگژو در کشور چین.

10-w900

این تصویر که توسط آژانس خبری رسمی کشور کره شمالی منتشر گشته، زنانی را نشان می دهد که در لباس های رسمی و رنگی، شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک کره را جشن گرفته اند. به گفته دولت این کشور، آنها قدرتمندترین و با ارزش ترین آزمایشات هسته ای خود را تا به این تاریخ با موفقیت به اتمام رسانده اند.

11-w900

دختر بچه ای در میان نیروهای انصارالله یمن که به جریان حوثی نیز مشهور است ایستاده. این جریان سیاسی و نظامی، از شیعیان  زیدی یمن تشکیل گشته.

12-w900

طواف مسلمانان در اطراف خانه خدا در مسجد بزرگ در عربستان سعودی. امسال بالغ بر ۲ میلیون مسلمان از سراسر دنیا برای برگزاری مراسم حج در مکه گرد کعبه جمع شده و وظائف دینی خود را به جای می آورند.

13-w900

کپسول فضایی Soyuz TMA-20M که فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی را به زمین حمل می نمود، در روستای Zhezkazgan در قزاقستان فرود آمد.

14-w900

آتش نشانی که پس از اطفای حریق در روستای A Illa در شمال غربی اسپانیا در حال استراحت کوتاهی است. هزاران آتش نشان از اسپانیا و پرتغال برای مهار آتش بزرگی که در این منطقه به وجود آمده بود، با یکدیگر همکاری نموده اند.

15-w900

به مناسبت بزرگداشت سیصد و پنجاهمین سالگرد آتش سوزی بزرگ لندن، یک ماکت چوبی بزرگ از شهر لندن در قرن ۱۷ میلادی در نزدیکی رودخانه تمیز سوزانده شد.

بدون نظر

ورود