جنجال‌ لباس دکلته نخست وزیر ۳۵ ساله فنلاند: مد گردی با «سانا مارین»

جنجال‌ لباس دکلته نخست وزیر ۳۵ ساله فنلاند: مد گردی با «سانا مارین»

عکس دکلته نخست وزیر ۳۵ ساله فنلاند (سانا مارین) موج انتقادها و دفاع از این بانوی جوان سیاستمدار را در پی داشته است. انتشار عکس دکلته سانا مارین روی جلد یک مجله بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. این برای نخستین بار است که تصویر نخست وزیر فنلاند با لباس باز و اکسسوری های وی روی جلد یک نشریه بازتاب های بسیاری پیدا می کند.

نحوه لباس پوشیدن سانا مارین جوان، با انتقاداتی روبرو شده است و در مقابل، صدها تن از شهروندان فنلاند خواستار مقابله با نگاه های جنسیت زده (sexism) درباره سیاستمدارن زن این کشور شده اند. کت و شلوار زنانه آراسته بدون پیراهن و سینه بند سانا مارین، روی جلد مجله ترندی منتتشر شده بود.

مجله ترندی در اکانت خود که در نشانی : @trendimag قرار دارد و ۲۲ هزار دنبال کننده دارد، این عکس دکلته خانم نخست وزیر را منتشر کرده که با کامنت های مختلفی از سوی موافقان و مخالفان نخست وزیر همراه شده است.

فنلاند را باید زنانه ترین حکومت دنیا دانست که مثل سوئد، حضور بانوان در بالاترین سطح عرصه های سیاسی و اقتصادی، مشاهده می شود. اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی در هلسینکی فنلاند مشغول به کار کرده بود. سانا مارین پس از ۱۶ سال زندگی مشترک با شریک خصوصی اش مارکوس رایکونن، سال پیش با وی ازدواج کرد.

عکس سانا مارین را ۴ رهبر زن احزاب سیاسی فنلاند. سانا مارین در اینستاگرامش، این عکس را تاریخی خوانده بود

تصاویر عروسی و سبک زندگی ساده و جذاب این دختر ۳۵ ساله همواره مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای اسکاندیناوی بود. اکنون با جنجال انتشار عکس دکلته سانا مارین بر روی جلد یکی از مجلات مد و لباس، انتظار می رود در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان مخاطبان صفحه اینستاگرام و توییتر نخست وزیر ۳۵ ساله خوش پوش فنلاند افزایش یابد.

سانا مارین (Sanna Marin) متولد ۱۶ نوامبر سال ۱۹۸۵ میلادی در هلسینکی پایتخت فنلاند است. او در حزب سوسیال دموکرات فنلاند فعالیت داشته و اخیرا با مارکوس رایکونن ازدواج کرده و یک فرزند دارد. خانم سانا مارین دانش آموخته دانشگاه Tampere فنلاند است. سانا مارین در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به عنوان نخست وزیر فنلاند انتخاب شد و جوان ترین نخست وزیر این کشور محسوب می شود.

۱۲ تن از ۱۹ عضو کابینه دولت سانا مارین را زنان تشکیل می دهند. سانا مارین سومین نخست وزیر زن در دولت فنلاند است و پیش از وی، آنلی یتی ماکی و ماری کیوینمی، نخست وزیران زن پیشین فنلاند بودند. سانا مارین جوان ترین نخست وزیر فنلاند بود که در سن ۳۴ سالگی به این مقام دست یافت. نخست وزیر جوان فنلاند خود را یک طرفدار حقوق حیوانات دانسته و وگان است.

سانا مارین را باید یکی از رهبران جوان خوش پوش و خوش استایل اروپا دانست که علاقه زیادی به لباس های مونوکروم شیک ساده دارد.

از کلکسیون استایل های مشکی رنگ ساده سانا مارین نخست وزیر ۳۵ ساله فنلاند در سال ۲۰۲۰ میلادی
لباس های گل بهی و رنگ های گرم ، ترکیب خوبی با لباس های مشکی رنگ دارد
تصویر لباس عروسی سانا مارین و دست گل عروسی وی را مشاهده می کنید

سانا مارین از سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان عضو پارلمان فنلاند انتخاب شده بود. او از جون ۲۰۱۹ تا پیش از انتخاب به عنوان نخست وزیر جوان فنلاند، وزیر امور حمل و نقل و ارتباطات فنلاند بود و به عنوان رهبر حزب سوسیال دموکرات فنلاند نیز فعالیت دارد.

اینستاگرام سانا مارین با ۲۳۸ پستی که تا اکتبر ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده ۳۷۰ هزار دنبال کننده دارد. در اینستاگرام سانا مارین می توان گوشه هایی از سبک زندگی دیجیتالی و علایق و نوشته های خانم نخست وزیر جوان فنلاند را مشاهده کرد و با کامنت هواداران و منتقدانش آشنا شد.

سانا مارین
تصویر یکی از اینستانوشته های سانا مارین نخست وزیر جوان فنلاند که عکس او روی جلد نسخه پاییزه مجله TRENDI منتشر شده بود

دانشگاه تمپره فنلاند که محل تحصیل نخست وزیر ۳۵ ساله فنلاند است، یکی از مقصدهای تحصیلی خوب برای متقاضیان تحصیل در مقطع PhD در این کشور اسکاندیناوی است. برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد، پرداخت شهریه الزامی است و آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک نیاز است. فنلاند یکی از کشورهای حوزه شنگن است و با سوئد و بسیاری از کشورهای دنیا، قرارداد تبادل دانشجو (EXCHANGE STUDENT) دارد.

مدها و استایل های پاییزی و زمستانی غول مد اسکاندیناوی را می توان در سایت HM.SE دنبال کرد که گزینه های الهام بخش خوبی برای طراحان لباس داخل برای طراحی لباس مردانه و زنانه در نیمه دوم سال است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد حسین مهر ۲۷, ۱۳۹۹

    عکس تاریخی ایشان را با مجلس خمرگان ما مقایسه کنید.