تصاویر متحرکی که دنیا را از دید افراد کور رنگ نمایش می دهند

تصاویر متحرکی که دنیا را از دید افراد کور رنگ نمایش می دهند

اختلال در تشخیص رنگ ها یا به اصطلاح کور رنگی به بیماری اطلاق می گردد که در آن فرد مبتلا نمی تواند رنگ ها را تشخیص دهد. اگر شما هم در تشخیص رنگ های سبز، قرمز، زرد و یا آبی دچار مشکل می شوید، به احتمال بسیار زیاد با چنین مشکلی مواجه هستید. این بیماری ریشه ژنتیکی و ارثی داشته و در آن سلول های مخروطی چشم فاقد رنگ دانه های مورد نیاز هستند.

برخی بیماران از لنزهای مخصوص تماسی و عینکی استفاده می کنند، اما کور رنگی هیچ گونه درمان قطعی ندارد و تشخیص زود هنگام آن تنها می تواند به کیفیت بینایی فرد کمک کند.

روش های مختلفی برای تشخیص وجود دارد که تِست صفحات رنگی «ایشیهارا» (Ishihara) از جمله مشهورترین آنهاست. در این شیوه اعدادی متشکل از نقاط رنگی بر روی صفحاتی با رنگ پس زمینه متفاوت قرار داده می شوند. افرادی که دچار این اختلال هستند نمی توانند اعداد را تشخیص دهند. در صورت وجود چنین مشکلی در فرد، آزمایش های دقیق تر برای به قطعیت رسیدن مورد استفاده قرار می گیرند. شما برای اطلاعات بیشتر درباره این بیماری می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

فارغ از راه های ذکر شده، سازمانی در کشور انگلستان تصاویر متحرکی تهیه نموده که می تواند تجربه این بیماری را برای دیگران به ارمغان بیاورد. این عکس ها همچنین وجود انواع مختلفی از کور رنگی را نشان می دهند. در ادامه از شما دعوت می کنیم این تصاویر را مشاهده نمایید.

منبع: boingboing
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود