صخره نوردی در سالن ورزشی به کمک فناوری واقعیت افزوده [تماشا کنید]

صخره نوردی در سالن ورزشی به کمک فناوری واقعیت افزوده [تماشا کنید]

بسیاری از افراد به کوه نوردی و صخر نوردی علاقه دارند و حتی آن را مهم ترین کار زندگی خود می دانند. با این حال نمی توان همیشه موقعیت انجام این کار را فراهم نمود. حضور همیشگی در باشگاه ورزشی می تواند خسته کننده باشد، اما به کار گیری فناوری واقعیت افزوده می تواند این مشکل را برطرف کند.

«جون چِنگ» (Jon Cheng) با کمک واقعیت افزوده توانسته بازی ساده ای در این رابطه طراحی کند. می توان با اتصال دوربین و پروژکتور به لپ تاپ و انداختن تصویر بر روی دیوار دندانه دار، بازی ساده ای را ترتیب داد. افراد باید تمام نقاط ایجاد شده را لمس کنند و خودشان را در سریع ترین زمان ممکن به بالای دیوار برسانند.

ایده چنین کاری چندان هم جدید نیست، اما موقعیت انجام آن تفاوت را رقم می زند. تخته سنگ های مشهور «بروکلین» در شهر نیویورک ماهی دو بار برای انجام چنین کاری مورد استفاده قرار می گیرند. ارزان بودن و راحتی استفاده باعث می شود که این فرایند در آینده بیشتر گسترش یابد.

صعود از ارتفاع برای افراد مبتدی و ناآشنا ورزشی مبهم به نظر می رسد. بازی که درباره آن صحبت کردیم می تواند برای چنین افرادی راه گشا باشد و آن ها را با این ورزش هیجان انگیز آشنا سازد. اگر شما هم به صخره نوردی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید تا اطلاعاتتان در این زمینه افزایش یابد.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود