برترین های مسابقه عکاسیِ طبیعت وحشِ سال ۲۰۱۶

از «زندگی های درهم پیچیده» عکاس آمریکایی تا «تلاش برای اخراج مزاحمِ» عکاس هندی

برترین های مسابقه عکاسیِ طبیعت وحشِ سال ۲۰۱۶

موزه تاریخ طبیعی هر سال عکس هایی از طبیعت وحش را در رقابتی سرسخت به نمایش در می آورد. این مسابقه عکاسی یکی از پرچالش ترین مسابقات عکس سالانه جهان محسوب می شود. برندگان نهایی این مسابقه دیشب در لندن معرفی شدند.

در این رقابت ۵۰.۰۰۰ شرکت کننده از ۹۵ کشور جهان شرکت کردند. از بین تمامی عکس های ارسال شده به این مسابقه، ۱۰۰ تا از بهترین های آن پیش از آنکه در سراسر انگستان و سپس در تمام دنیا به گردش درآیند، جمعه همین هفته در موزه تاریخ طبیعی لندن به نمایش در خواهند آمد.

برنده نهایی، یک زیست شناسِ آمریکایی به نام تیم لامان با عکسی با عنوان «زندگی های درهم پیچیده» بود. این زیست شناس عکاس-روزنامه نگار نیز است.

جایزه نهایی عکاس جوان طبیعت وحش سال نیز به یک جوان انگلیسی ۱۷ ساله به نام «گیدوئن نایت» برای عکس «ماه و کلاغ» داده شد.

سایر مضامین همچون پرندگان، گیاهان و دنیای زیر آب هم در این مسابقه شرکت داده شدند که عکس های مربوط به آنها را در تصاویر همین نوشته خواهید دید.

تصاویر برگزیده امسال، نفس هر ببینده ای را از زیبایی بند می آورد. با هم این تصاویر را با توضیحات کوتاه شان مرور می کنیم:

wildlife-photographer-of-the-year-1
عکسی با عنوان «زندگی های درهم پیچیده»، اثر تیم لامان آمریکایی، برنده جایزه سال را می بینیم. در این عکس یک اورانتوگان برای فرار از خطر در اندونزی از یک درخت انجیر بالا می رود.
wildlife-photographer-of-the-year-2
عکس «گیدوئن نایت»، برنده جایزه عکاس جوان این مسابقه با عنوان «ماه و کلاغ» را ملاحظه می کنید. گیدوئن، خود در مورد این عکس می گوید: ” وجود یک کلاغ در میان انبوهی از شاخه هایی که انوار شبانگاهی نور ماه از آنها می گذرد، تصویری رویایی و خارق العاده را خلق کرده که به سان داستان های شاهان و پریان می ماند.”
wildlife-photographer-of-the-year-3
عکسی با عنوان «گودال مورچه خواران» توسط پُل هیلتن، عکاس بریتانیایی-استرالیایی، برنده جایزه تک تصویر مسابقات عکاس روزنامه نگاران طبیعت وحش شد. ۴۰۰۰ مورچه خوار به وزن ۵ تن، را در این عکس شاهدید که رکود یکی از بزرگ ترین تعداد انبوه حیوانات در کنار هم را در دست دارد. این مورچه خوارهای که یخ آنها در حال آب شدن است، به سمت کشورهایی چون چین و ویتنام در حال انتقال هستند تا به مصارف دارویی برسند.
wildlife-photographer-of-the-year-4
برنده جایزه جهان زیر آبِ این مسابقه را با عکس «مهمانی رباینده» از آن تونی وویِ آمریکایی شد. در پالائو واقع در اقیانوس آرام نقاط قرمز رنگ از تخم های ریزی ماهی ها را می بینیم که در حال ربوده شدن هستند.
wildlife-photographer-of-the-year-5
عکس «گربه کوچه» اثر نایان خانُلکار هندی، برنده بهترین تصویر حومه شهر شد. در یکی از کوچه های محله های اطراف شهر بمبئی پلنگ گربه وحشی را می بینیم که در کوچه مارپیچی در حال حرکت است.
wildlife-photographer-of-the-year-6
برنده بخش جزئیات همین مسابقه به رودی سباستین آلمانی اختصاص یافت. این اثر که «نقاشی ماسه» نام دارد، تصویری از ماسه های سفید پارک «لِنکوئس مارنهِنسس» در کشور برزیل را به نمایش می گذارد. در فصول خشک سال، ماسه های این ساحل تا ارتفاع ۵۰ کیلومتری این جزیره به حرکت درمی آیند.
wildlife-photographer-of-the-year-7
برنده جایزه عکس سیاه و سفید این مسابقه هم به عکاس سوئدی ای به نام مَکس اِندِرسون برای عکس «مجلس ترحیم برای یک جغد» داده شد. این نوع جغد اروپایی آسیایی یکی از کوچک ترین انواع جغد در جهان است.
wildlife-photographer-of-the-year-8
در بخش گیاهان این مسابقه، جایزه به والتر بینُتوی ایتالیایی تعلق پیدا کرد. نام عکس وی «کمپوزسیون باد» است. همان گونه که در این عکس شاهد هستید با هر بادی که وزیده می شود، بخشی از گرده های این درخت ملون از آن جدا می شود.
wildlife-photographer-of-the-year-9
در بخش امپرسیون این رقابت، لوئیس خاویر سَندُوال از مکزیک، با عکس «بازی کننده با ستاره» برنده بهترین شد. یک شیردریایی جوان، مشغول بازی کردن با یک ستاره دریایی را می بینیم.
wildlife-photographer-of-the-year-10
در بخش پرندگان مسابقه عکاسی از طبیعت وحش، باز هم از هند و عکاسی با نام گانِش اچ شانکار، با عکس «تلاش برای اخراج مزاحم» جایزه نخست این بخش را دریافت کرد. زمانی که این طوطی رنگی کوچک هندی به آشیانه اش باز می گردد، یک مارمولک بنگال را می بیند که جای او را گرفته است.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود