رکورد خیره کننده ردبول؛ تعویض لاستیک خودروی فرمول ۱ در کمتر از دو ثانیه [تماشا کنید]

رکورد خیره کننده ردبول؛ تعویض لاستیک خودروی فرمول ۱ در کمتر از دو ثانیه [تماشا کنید]

مسابقات اتومبیل سواری از جمله هیجان انگیز ترین و پرطرفدارترین مسابقات در رشته های ورزشی هستند. این رقابت ها کلاس ها و دسته های مختلفی دارد که از جمله مشهورترین آن ها می توان به فرمول ۱، رالی و مسابقات ناسکار اشاره نمود. رانندگی با چنین ماشین های پرسرعتی به مهارت بسیار بالا نیاز دارد و اگر راننده فاقد توانایی های لازم باشد، خطر مصدومیت شدید و حتی مرگ وی را تهدید خواهد کرد. ما در این پست قصد داریم به یکی از مسائل موجود در مسابقات فرمول ۱ بپردازیم.

اگر این مسابقات را دیده باشید، متوجه شده اید که هر تیم ایستگاهی جداگانه دارد که ماشین ها برای انجام کارهای فنی و تعویض لاستیک در آن توقف می کنند. با توجه به اهمیت زمان در این مسابقات، این کار بسیار سریع انجام می گیرد؛ به گونه ای که تیم پشتیبانی عملیات لازم را تنها در عرض دو ثانیه انجام می دهند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، ردبول نخستین تیمی بود که توانست این رکورد را جا به جا کند و مدت زمان خدمات فنی را تنها به ۱.۹۲۳ برساند. حالا تیم ردبول با همکاری «GoPro» تصمیم گرفته اند این کار بسیار سخت و هنری را به تصویر بکشند. شما با دیدن ویدیوی زیر می توانید مهارت و سرعت تیم فنی ماشین های فرمول ۱ را ببینید.

منبع: telegraph
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود