۲۰ استفاده متفاوت و جالبی که می توان از میوه خوشمزه موز کرد [بخش دوم]

از رابطه پوست موز با «سی دی» ها و «دی وی دی» های مان هم بدانیم

۲۰ استفاده متفاوت و جالبی که می توان از میوه خوشمزه موز کرد [بخش دوم]

در بخش اول این نوشته که دیروز منتشر شد به ده استفاده مفید موز و به کارگرفتن پوست آن اشاره کردیم. در این نوشته نیز ده مورد دوم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

از موز برای پوست تان اسکراب درست کنید

1

می توانید با استفاده از موز برای خود اسکراب تهیه کنید. به طرق مختلف می توانید این کار را انجام دهید. یکی از راه ها این است که موز را له کرده و با شکر قهوه ای ترکیب کنید. برای اینکه اندکی به سختی آن افزوده باشید می توانید بلغور و نمک دریا هم به آن اضافه کنید. اگر به دنبال سختی بیشتری هم هستید می توانید از هسته های زردآلو هم در این ترکیب استفاده کنید.

به عنوان کمک های اولیه می توانید از آن استفاده کنید

12

به دلیل دارا بودن خاصیت ضدتورم پوست موز می توانید از آن برای گزیدگی های حشرات یا گیاهان سمی و آفتاب سوختگی استفاده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پوست موز را مانند زمان قرار دادن کمپرس آب سرد بر روی آن محل قرار دهید. می توانید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید این کار را ادامه دهید.

برای از بین زیگل ها از موز استفاده کنید

3

زگیل ها واقعا آزار دهنده ها هستند و تقریبا هیچ کسی نیست که از داشتن آن بر روی پوست بدن خود احساس خوبی داشته باشد. یک موز رسیده را پوست بکنید. شب و زمانی که می خواهید بخوابید مانند یک پماد، قسمت داخلی و رسیده آن را بر روی زگیل مالیده و با همان حالت بخوابید. صبح وضعیت بهتری را مشاهده خواهید کرد. این کار را چند شب پشت سر هم تکرار کنید تا بهبود کامل حاصل شود.

با موز ارزان و اقتصادی، دندان های تان را سفید کنید

4

مسلم است که همه دوست دارند دندان های سفیدتری داشته باشند و برای این کار هزینه زیادی هم نپردازند. پوست موز با دارا بودن اسید سیتریک، می تواند در از بین بردن جرم های روی دندان ها مفید باشد. برای این کار هر روز حدود دو دقیقه پوست موز را روی دندان هایتان بمالید.

پوسته های خشک و سرسخت روی پوست را با پوست موز از بین ببرید

55

خراشیدگی ها و پوسته های سخت حاصل آن، دردآور است.تحمل آن نیز سخت است. پوست موز با دارا بودن آنزیم های طبیعی می تواند برای بهبود این وضعیت موثر واقع شود. قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی آن قسمت از پوست بفشارید با این کار آن این پوسته های خشک آزار دهنده از بین خواهند رفت.

با موز بستنی کم کالری موزی درست کنید

5

اگر نیاز دارید که کالری کمتری دریافت کنید و در عین حال به خوردنی چون بستنی هم علاقه زیادی دارید، به منظور دریافت کمتر کالری می توانید موز را قطعه قطعه کرده و در داخل فریزر قرار دهید. سپس آن را در داخل مخلوط کن به صورت محلول له شده در آورید. می توانید کره بادام زمینی هم به این ترکیب اضافه کنید و برای خوش طعم شدن آن روی این ترکیب پودر نارگیل هم بپاشید.

از موز برای غذای سگ استفاده کنید

77

سگ ها علاقه فراوانی به غذاهایی دارند که حیوانات می خورند اما در برخی موارد واقعا نمی توان همان غذاها را به آنها داد چرا که سلامتی شان به مخاطره می افتد. موز می تواند خوراکی دوست داشتنی برای سگ مان باشد. موز با  دارا بودن فیبر، مگنزیوم و پتاسیم می تواند برایش مفید باشد. موز را له کرده و آنرا به غذای مورد علاقه سگ تان بیافزایید.

موهای خشک خود را دوباره بازیابی کنید

6

موز می تواند برای از بین خشکی و خرد شدگی موثر واقع شود. می توانید با موز یک ماسک خوب برای موهای خود تهیه کنید. با توجه به بلندی موهای تان موز رسیده ای را له کرده و آن را روی سطح موهای تان از بمالید. اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای تان بماند. سپس با شامپو و در حمام آن را آبکشی کنید.

به سوزش معده کمک می کند

7

موز یک میوه قلیایی است بنابراین به خوبی می تواند در فضای اسیدی معده تعادل به وجود آورد. برای کسانی که از سوزش های معده رنج می برند، مصرف مداوم موز می تواند کمک خوبی باشد، خصوصا اگر در هنگام صبح آن را مصرف کنند.

خط و خش روی «سی دی» ها یا «دی وی دی» های تان را با آن از بین ببرید

8

اگر روی «سی دی» یا «دی وی دی» مورد علاقه تان خش افتاده، می توانید با استفاده از پوست موز آن را برطرف کنید. قسمت داخلی پوست موز را با صورت دورانی بر روی آنها بکشید. سپس با یک پارچه یا حوله تمیز آن را تمیز کرده و با شیشه پاکن آنها برق بیاندازید. موم موجود در موز می تواند در برطرف کردن بسیاری از این خش ها موثر باشد.

منبع: rd
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • sara karimian آذر ۱۰, ۱۳۹۵

    سپاس از مطالب کاربردی و مفیده میوه موز ??