۱۲ حقیقت عجیب در مورد خوراکی ها که از شنیدنشان مغزتان سوت خواهد کشید

۱۲ حقیقت عجیب در مورد خوراکی ها که از شنیدنشان مغزتان سوت خواهد کشید

به نظر تان کدام یک از جملات پائین صحت دارند:

  • به سالمون های پرورشی رنگ صورتی می زنند وگرنه گوشت خودشان سفید است.
  • دانشمندان می توانند از کره بادام زمینی الماس تولید کنند.

باید بگوئیم که هر دو مورد.

حقایق بیشماری در مورد انواع غذاها و خوراکی ها وجود دارد که با شنیدن آنها مغزتان سوت خواهد کشید. دو نمونه از عجیب ترین هایشان همین جملات بالا بودند. برای اینکه با تعدادی دیگر از این حقایق عجیب دنیای خوراکی ها آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

1
برای تولید اسنک های میوه ای از همان وکس مورد استفاده در خودروها استفاده می شود و ژلاتین موجود در آنها نیز عموما از پوست یا استخوان خوک و دیگر احشام تهیه می شود.
2
هویج ها در اصل بنفش بوده اند.
3
عسل از شهدی که زنبور نوشیده و سپس قی می کند، درست می شود.
4
آزتک ها از شکلات به عنوان پول رایج خود استفاده می کردند زیرا این سرخ پوست ها در محل زندگی خود امکان کاشت و پرورش کاکائو را نداشته و این خوراکی برایشان از ارزش بالایی برخودار بود.
5
دانشمندان می توانند کره بادام زمینی را به الماس تبدیل کنند. از آنجا که این کره مملو از عنصر کربن است، محققان متوجه شده اند که امکان استخراج الماس از آن بسیار بالاست. البته روند این کار بسیار کند خواهد بود.
6
رنگ قرمز غذا که در آبنبات ها، اسمارتیزها و خوراکی های شیرین و قرمز استفاده می شوند، از جوشاندن حشرات قرمز همانند سوسک ها به دست می آیند.
7
اگر انگور را درون مایکروفر قرار دهید، منفجر می شود.
8
سیب زمینی امکان جذب و انعکاس سیگنال های وای فای را دارد. به دلیل وجود آب و مواد شیمیایی در سیب زمینی ها، آنها قادر هستند همانند بدن انسان، سیگنال امواج رادیویی را جذب نمایند. همچنین جالب است بدانید که شرکت هواپیمائی بوئینگ برای تست سیگنال های وای فای خود یک گونی سیب زمینی را چندین روز روی صندلی های هواپیما قرار داد.
9
پوندکیک نام خود را از روی مواد تشکیل دهنده خود گرفته به این صورت که هر ۴ ماده اصلی یعنی کره، تخم مرغ، شکر و آرد به اندازه یک پوند (معادل ۴۵۰ گرم) با هم مخلوط شده و این کیک را تشکیل می دهند.
10
تقریبا بیشتر واسابی های (ترب ژاپنی) موجود در بازار واقعی نبوده و ترب های کوهی هستند که رنگ شده و در غالب این گیاه به فروش می رسند. حتی در خود کشور ژاپن نیز واسابی اصل کمیاب است. ترب ژاپنیِ اصل طعم متعادل تری داشته و همانند ترب کوهی تند و تیز نیست.
11
سالمون های پرورشی را به رنگ صورتی رنگ می کنند. البته، سالمون رودخانه ای واقعا صورتی است و دلیل آن نیز مصرف جانوارانی همانند میگو توسط آنهاست.
12
توت فرنگی تنها محصول کشاورزی است که دانه های آن در بخش بیرونی قرار دارد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • الف آبان ۱۶, ۱۳۹۵

    سلام، آیا امکانش هست مطالب این سایت رو با ذکر لینک منبع در سایتم درج کنم؟ با تشکر

  • Melika مرداد ۱۵, ۱۴۰۰

    ممنون بابت اطلاع دادید