کیسه نایلون های اضافی در خانه را چگونه سازماندهی کنیم؟ [تماشا کنید]

کیسه نایلون های اضافی در خانه را چگونه سازماندهی کنیم؟ [تماشا کنید]

آیا شما هم در خانه، در زیر کابینت ظرفشوئی یا در برخی موارد، درون فر اجاق گاز پاکتی بزرگ، مملو از کیسه های نایلونی کوچک تر دارید؟ بیشتر خانم های خانه، کیسه هایی که خریدهای سوپرمارکت یا میوه فروشی را درون آن حمل کرده اند را دور نریخته و درون پاکتی بزرگ تر نگهداری می کنند تا برای مصارف آتی از آنها بهره بگیرند.

احتمالا می دانید که کیسه های نایلونی زیان های بهداشتی و محیط زیستی فراوانی دارند و بیشتر پلاستیک هایی که تولید می شوند، چنان بادوام هستند که مراحل تجزیه و نابودی آنها بیش از یکصد سال به طول خواهد انجامید. در همین راستا در سراسر دنیا برای جلوگیری از آلودگی طبیعت به پلاستیک، تمهیدات گسترده ای اندیشیده شده است. از جمله مثلا در ایران، روز ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است تا سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های این پلاستیک ها ارتقاء بیابد.

اما فارغ از این تفاسیر، شاید یکی از بهترین روش های استفاده بهینه از این اجناس، به کارگیری دو یا چند باره از آنها باشد. یعنی دقیقا همان کاری که خانم ها در خانه انجام می دهند.

پیرو همین مساله، برای اینکه این کیسه ها را بهتر سازمان دهی کرده و استفاده آسان تری هم از آنها داشته باشید، روشی جالب و آسان را آموزش داده ایم. برای این منظور به وسیله خاصی نیازی نیست. برای آگاهی از روش کار در ادامه همراه ما باشید. در ضمن، برای درک بهتر، پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را هم تماشا کنید.

وسایل مورد نیاز

  • یک جعبه خالی دستمال کاغذی (۲۰۰ برگ باشد بهتر است)
  • کیسه های نایلونی

دستور ساخت

  1. هر کیسه نایلونی را از انتها درون جعبه قرار داده و دسته های آن را رو به بالا و بیرون بگذارید. بخش انتهای کیسه بعدی را درون دسته های کیسه قبلی قرار داده و درون آنها قلاب کنید و سپس آن را درون جعبه فشار دهید.
  2. همین مراحل را با بقیه کیسه های نایلونی انجام دهید تا فضای داخلی جعبه پر شود.
  3. همانند روند برداشتن دستمال کاغذی، با برداشتن یک کیسه، پاکت دوم بیرون کشیده شده و آماده برداشته شدن خواهد بود.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • هدی تیر ۴, ۱۳۹۶

    عالی بود حتما امتحان میکنم چون من همیشه با این کیسه ها مشکل دارم

  • کیان شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

    با سلام ممنون از سایت عالی شما پمپ واکیومhttps://parsvacuumpumps.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%A1-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4-%DB%B2%DB%B5-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8/