تمایل به صرف غذا یا نوشیدنی تلخ نشان‌دهنده خودپسندی افراد است

تلخ پسندها خودخواه‌تر از بقیه هستند

تمایل به صرف غذا یا نوشیدنی تلخ نشان‌دهنده خودپسندی افراد است

تحقیقات روانشناسی ثابت کرده‌اند که علاقه‌مندی به‌صرف غذا و نوشیدنی‌های تلخ، باشخصیت افراد رابطه مستقیمی دارد. در این مطالعات مشخص گشته افرادی که مزه‌های تلخ را ترجیح می‌دهند به سمت صفت‌هایی همانند خودپسندی، جمع ستیزی و حتی کمی سادیسم بیشتر کشش خواهند داشت.

البته برعکس این ماجرا نیز وجود دارد؛ اینکه مردمی که طعم تلخ را نمی‌پسندند، سازگاری بیشتری با محیط و اطرافیان دارند و در ارتباط‌های اجتماعی خود موفق‌تر هستند.

به‌منظور انجام تحقیق یادشده، فهرستی از انواع خوراکی‌ها با طعم‌های مختلف همانند، تلخ، شور، ترش و شیرین به ۵۰۰ زن و مرد نشان داده شد. نمونه‌های تلخ شامل تربچه، نوشابه‌های بدون قند و سرکه می‌شدند.

نحوه دسته‌بندی افراد نیز بر اساس نوع غذا یا نوشیدنی که انتخاب کرده بودند، صورت می‌پذیرفت که در ۴ گروه کلی خودپسند، تهاجمی، جامعه‌ستیز و خودخواه قرار دارند.

طعم‌های تلخ بیشتر موردتوجه افرادی قرار دارند که شخصیت تقریبا تاریکی دارند زیرا از جست‌وجوی احساسات لذت می‌برند. این تیپ‌های شخصیتی در فرازوفرودهای زندگی واکنش‌های مناسبی از خود نشان داده و در موقعیت‌های بحرانی، مدیریت بهتری بر اوضاع دارند.

در همین راستا گفته می‌شود که کافئین و غذاهای تند و پر ادویه نیز موجب برانگیختگی احساسات می‌شوند و افرادی که به این طعم‌ها علاقه وافری دارند، بیشتر در معرض بروز رفتارهای پرتنش، خصمانه و هیجانی هستند.

منبع: spring
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود