ربات های نظامی جدید روس ها می توانند اهداف را تا فاصله ۶.۵ کیلومتری تشخیص داده و هدف قرار دهند

ربات های نظامی جدید روس ها می توانند اهداف را تا فاصله ۶.۵ کیلومتری تشخیص داده و هدف قرار دهند

کشور روسیه به تازگی از ربات های نظامی جدید خود رونمایی کرده است. این ماشین ها می توانند انسان ها را دنبال نموده و آن ها را از فاصله ۶.۵ کیلومتری هدف قرار دهند. ربات های مذکور، برای استفاده در مرز طراحی شده اند و قادرند اهداف زمینی و هوایی را قبل از ورود به خاک روسیه، مورد حمله قرار دهند. رادار، تصویر برداری اچ دی و گرمایی و تعدادی نارنجک انداز، از جمله فناوری های به کار رفته در ربات های نظامی جدید هستند.

یک نمونه از آن ها، برای کمک به افزایش دید نگهبانان مرزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ربات پرنده نیز به ابزارهای نظارتی مجهز شده تا بتواند پهپادهایی که در ارتفاع کم پرواز می کنند را از فاصله ۱۶ کیلومتری شناسایی کند. بر اساس گفته های مهندسان روس، می توان از آن برای مورد اصابت قرار دادن اهداف دور استفاده نمود. با این حال، ربات مذکور بیشتر برای اهداف شناسایی و نظارتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ربات پرنده نه تنها می تواند موقعیت دقیق پهپادهای دشمن را شناسایی کند، بلکه قادر است اطلاعاتی پیرامون آن به دست آورده و قوس حرکتی آن در آسمان را رهگیری نماید. این اختراعات جدید می توانند به روسیه برای به دام انداختن ماشین های جاسوسی که از سوی غرب به مرزهای این کشور فرستاده می شوند، کمک زیادی نمایند.

«دیمیتری پرمینوف» مهندس ارشد پروژه در این رابطه می گوید: “در ساختار آن، یک رادار وجود دارد که می تواند انسانی را تا فاصله ۷ کیلومتری و یک ماشین را تا ۱۰ کیلومتر آن طرفتر مورد شناسایی قرار دهد. بعد از این مرحله، فرد (شیء) شناسایی شده با استفاده از یک سامانه نوری گرفتار خواهد شد.

«لو نوسنکو» مدیر اجرایی پروژه، اعلام کرده که در حال حاضر، تیم سازنده برای انجام آزمون های عملیاتی و همکاری با بخش های مختلف نظامی، در مسکو به صحبت و رایزنی مشغول است. به علاوه، مجهز بودن به موشک های دوربرد و سامانه های توپ خانه ای، باعث شده که ربات بتواند اهداف دوردست را با دقتی بی سابقه هدف قرار دهد.

بر اساس گفته های آقای پرمینوف، ربات ها مرتبا در حال پالایش و به روز رسانی هستند و شاید بتوانند روزی بدون نظارت انسان ها، وظایف خود را به طور کامل انجام دهند. انتظار می رود محصول نهایی بتواند به صورت خودکار، نیروهای دشمن را از نیروهای خودی تشخیص دهد.

متخصصان اسلحه نیز در حال کار بر روی سامانه های انفجاری پیشرفته هستند تا بتوانند آن ها را در ربات های نظارتی پرنده استفاده کنند. ایده ای که آقای پرمینوف دنبال می کند، چندان هم دور از ذهن نیست. محصولی نظامی به نام «دستگاه آلفا» با قابلیت کنترل از راه دور، توسط مهندسان روسی توسعه داده شده که می تواند موارد مختلف را تا ۴۰۰ متر آن طرف تر مورد هدف قرار دهد.

untitled

این ماشین خارق العاده، می تواند در برج های امنیتی واقع در لبه های مرز، مورد استفاده قرار بگیرد. اپراتور می تواند در یک زمان، دستور شلیک ۱۶ موشک را صادر نماید. تصویر برداری حرارتی نیز باعث می شود که ربات بتواند اهداف را تا فاصله ۲۵۰ متری هدف قرار دهد. در حال حاضر، یک اپراتور باید قبل از هر گونه شلیک، مورد دیده شده را تایید کند.

اگر ارتش روسیه بتواند روزی ربات شناسایی پرنده را با دستگاه آلفا ترکیب نماید، یکی از بهترین و پیشرفته ترین سامانه های امنیتی مرزی شکل خواهد گرفت.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود