ژاپنی ها تنها در دو روز حفره عظیم ایجاد شده در شهر فوکوئوکا را پر کردند

ژاپنی ها تنها در دو روز حفره عظیم ایجاد شده در شهر فوکوئوکا را پر کردند

چند روز پیش در وب سایت روزیاتو، خبری مبنی بر به وجود آمدن حفره ای بزرگ در یکی از خیابان های شهر فوکوئوکای ژاپن را به اطلاع شما رساندیم. این چاله عظیم، ۳۰ متر طول، ۲۷ متر عرض و ۱۵ متر عمق داشت و یک چهار راه را به کلی محو ساخت. اکنون اطلاعات جدیدی از این حادثه منتشر شده و به نظر می رسد ژاپنی ها که به دقت در کارهایشان مشهور هستند، خیلی زود چاله ایجاد شده را پر کرده اند.

161108194719-japan-sinkhole-exlarge-169-w700

مهندسان ژاپنی تصمیم گرفتند با استفاده از ترکیب ماسه و سیمان، حفره عظیم را پر کنند. این کار به علت نشت آب از لوله های فاضلابی که بر اثر سقوط مصالح شکسته بودند، با مشکلاتی مواجه شده بود. با این حال، چشم بادامی ها توانستند تنها در ۴۸ ساعت، پروژه را به اتمام برسانند. آن ها تمامی تجهیزات مانند آب، برق، گاز، فاضلاب و خطوط ارتباطی را دوباره نصب نموده و جاده را نیز بازسازی کردند. خوشبختانه هیچ کس در این حادثه مصدوم نشد.

همانطور که در خبر مربوطه خواندید، احتمالا ساخت و سازهای مترو چنین حادثه ای را به وجود آورده است. بر اساس گفته های سویشیرو تاکاشیما شهردار فوکوئوکا، استفاده از ترکیب ماسه و سیمان مقاومت خاک را تا ۳۰ برابر افزایش خواهد داد. ترکیب قبلی خاک، یکی از دلایل اصلی باز شدن این حفره بزرگ بوده است.

 

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • six path آبان ۲۵, ۱۳۹۵

    حفره ی انفجار شهران تا حالا ۵ بار نشست کرده

  • شهروز شهریور ۶, ۱۳۹۶

    عبارت “چشم بادامی ها” در سطر سوم زیر تصویر، تحقیرآمیز و نژادپرستانه هست.لطفا اصلاح بفرمایید.