نشانه های بارزی که به شما می گویند به فعالیت بدنی بیشتری نیاز دارید

افزایش 18 و 24 درصدی استرس در میان زنان و مردان

نشانه های بارزی که به شما می گویند به فعالیت بدنی بیشتری نیاز دارید

آنچه مسلم است تحرک برای کاهش وزن بسیار مفید است اما شاید با خواندن این نوشته و دانستن سایر مزایای آن بیش از هر زمان دیگری به اهمیت آن پی ببرید. عدم تحرک کافی بدنی می تواند ۸ نشانه علمی بارز داشته باشد که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

همیشه احساس خستگی می کنید

1

اگر با تغذیه و خواب مناسب باز هم احساس خستگی می کنید، ممکن است آنچه به آن نیاز داشته باشید کمی تحرک باشد. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما مطالعه ای در دانشگاه جورجیا، نشان داده که ۲۰ دقیقه تحرک یا فعالیت ورزشی همچون ایروبیک، سه بار در هفته، انرژی را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد.

پژوهش ها به نقش موثر و مستقیم فعالیت بدنی بر سیستم عصبی و کاهش خستگی اذعان دارند. مربیان بدنساز هم بر این باور هستند که هر اندازه فعالیت بیشتری داشته باشید، انرژی تان هم بیشتر خواهد شد.

ناگهان احساس درد می کنید

2

تقریبا برای همه ما پیش آمده که از خواب بلند شویم و با دردهایی در نواحی چون کمر، زانوها و شانه مواجه شویم. یکی از مربیان بدنساز به نام «مایکل بلکلی» بر این باور است که با کمی حرکت دادن بدن این عارضه برطرف می شود.

کمی حرکت دادن ماهیچه ها و شل کردن مفاصل می تواند به پمپ کردن خون به مناطقی از بدن که درد می کنند، کمک کند. حتی افرادی که به «آرتریت روماتوئید» مبتلا هستند با انجام فعالیت روزانه بدنی، می توانند اندکی دردهای خود را التیام بخشند.

استرس دارید

3

مطالعات دانشگاه «کارنیج ملون» نشان داده در فواصل سالهای ۱۹۸۳ میلادی تا ۲۰۰۹ میزان استرس در زنان ۱۸ درصد و در میان مردان ۲۴ درصد افزایش یافته است.

علت اصلی استرس بیشتر مسایل و مشکلات مالی و بمباران شدن های مداوم اطلاعاتی توسط رسانه ها دانسته شده. برای اینکه بتوان سطح این استرس را کاهش داد، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی، دویدن یا حرکات کششی، بین سه تا چهار بار در هفته می تواند در کاهش استرس موثر باشد.

همچنین مطالعات نشان داده که همراه کردن این تمرین ها با موسیقی نیز می تواند بر اضطراب غلبه کند. اگر در کار یا در زندگی شخصی با مشکلی مواجه شده اید که برای تان ایجاد استرس کرده، هدفونی داخل گوش خود قرار داده، پیاده از خانه بیرون بزنید. با این کار می توانید سطح استرس را کاهش دهید.

تعادل هورمون های بدن تان به هم خورده

4

فعالیت بدنی در تنظیم سطح هورمون های بدن نیز نقش موثری دارد. نمی توانید تصورش را هم بکنید که فعالیت تا چه اندازه می تواند در چگونگی تفکر، نگاه و احساس تان تاثیر داشته باشد.

به عنوان مثال، زمانی که فعالیت یا ورزش می کنید سطح هورمون تستسترون افزایش پیدا کرده و به تبع آن میزان متابولیسم یا سوخت و ساز بدن نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد که سبب بهتر شدن وضعیت پوست تان شده و کارآیی مغز را نیز افزایش می دهد.

هضم غذا به خوبی در سیستم گوارشی تان  انجام نمی شود

5

اینکه در بعد از ظهر حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید تنها سبب افزایش اشتهای شما برای خوردن وعده شام نخواهد شد بلکه باعث هضم بهتر آنچه می خورید می شود. ورزش هایی چون ایروبیک به تنفس بهتر، ضربان قلب و انقباض ماهیچه های روده کمک می کند.

این روند سبب می شود که غذای هضم شده سریع تر از بدن خارج و از یبوست جلوگیری می کند. هر نوع فعالیت بدنی دیگری همچون پیاده روی، دویدن، شناکردن و حتی حرکات کششی یوگا می توانددر هضم غذا ایفای نقش کند.

مدیریت زمانی تان در اغلب مواقع با شکست مواجه می شود

6

«آپریل ساتون» یکی از مربیان خصوصی ورزش به این نکته اشاره می کند که برخی از افرادی که با آنها تمرین های ورزشی را انجام می دهد، به نظر می رسد که کنترل خود در برنامه ریزی های مربوط به زندگی و خانواده را از دست داده اند و این احساس را دارند که خانواده و کار بر آنها احاطه پیدا کرده اند.

چنین افرادی زندگی های اغلب نشسته دارند و زمانی که برای انجام فعالیت های ورزشی به باشگاه مراجعه می کنند حس بهتری را تجربه خواهند کرد. سایر مربیان هم این موضوع را تایید می کنند و به نقش سبک زندگی افراد در احساس آنها در زندگی تاکید دارند.

در مقابل کشیدن سیگار و مصرف مخدر مقاومت نمی کنید

7

زمانی که فعالیت بدنی چندانی ندارید، احساس نیاز بیشتری به کشیدن سیگار یا مخدرهای دیگر دارید. ورزش و فعالیت های بدنی نه تنها اندام تان را بهتر می کند بلکه هوس شما را نیز برای استفاده از چنین موادی کاهش خواهد داد.

مربیانی چون ساتون در میان شاگردان شان افرادی وجود داشتند که سابق بر این اعتیاد داشتند، می گوید که آنها اعتیاد خود به مواد مخدر را با ورزش و تمرین های ورزشی جایگزین کرده اند.

در مطالعه ای که نتیجه آن در مجله «کارنت نوروفارماکولوژی» منتشر شد، نشان داده که «اندورفین» که بر اثر تمرین و فعالیت ورزشی در بدن ساخته می شود درست همانند مواد مخدر در بدن عمل می کند.

خوب نمی خوابید

8

اگر شب ها نمی توانید به خوبی بخوابید شاید احتیاج باشد که بعد از ظهرها اندکی فعالیت داشته باشید.

در مطالعه ای که نتیجه آن در مجله «اسلیپ مدسین» به چاپ رسید، محققان دانشگاه «نورث وسترن» دریافتند که بی خوابی در بین شرکت کنندگان میانسال و پیر در این پژوهش که فعالیت بدنی بیشتری داشتند کمتر دیده می شد و حتی در مواقعی در قیاس با دیگران حدود ۱.۲۵ دقیقه بیشتر هم می خوابیدند.

اگر اخیرا نمی توانید خوب بخوابید برای شرکت در یک کلاس ایروبیک ثبت نام کنید.

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود