چرا بیشتر مدیران زن موی بلوند دارند؟

چرا بیشتر مدیران زن موی بلوند دارند؟

در جدیدترین تحقیق صورت گرفته در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشخص شده زنان مو بلوند که در مقام مدیریت یا نماینده مجلس فعالیت می کنند از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر رنگ موها برخوردار هستند.

باید اشاره کنیم که فقط ۲ درصد از جمعیت جهان و فقط ۵ درصد از جمعیت سفیدپوست آمریکا، موهای بلوند دارند. این در حالی است که ۳۵ درصد از سناتورهای ایالت متحده و ۴۸ درصد از مدیرعامل ها و ۵۰۰ کمپانی مختلف در این کشور، موهای بور دارند.

همچنین بر اساس آمار مشخص شده که زنانی که استاد دانشگاه هستند نیز بیشتر به رنگ بلوند برای موهای خود کشش دارند.

«جنیفر برداهل» و «ناتالیا آلونسو» که تحقیقات خود را در ابتدای این ماه و در طول مراسم سالانه آکادمی مدیریت ارائه دادند، بیان داشته اند که برخی از این پراکندگی رنگ بلوند را می توان به سن یا نژاد افراد در جایگاه های مدیریتی نسبت داد.

موی بلوند بیشتر در افراد سفیدپوست مشاهده می شود و بیشتر مناصب تجاری، دولتی و سیاسی ایالت متحده به سفیدپوست های این کشور تعلق دارد. به همین خاطر چندان هم عجیب نیست که بیشتر مدیران موهای روشن داشته باشند. البته این آمار در مورد مردان مصداق ندارد. به موجب تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد، فقط ۲ درصد از مردان آمریکایی که در پست های بالا در حال انجام وظیفه هستند، موی بلوند دارند.

براساس تحقیقات یاد شده معلوم گشته که زنان مو بلوند نه تنها جوان تر از هم سن های خود با موهای تیره تر به نظر می رسند، بلکه مستقل تر و بی موضع تر از بقیه زنان نیز دیده می شوند. همچنین بیان شده که زنانی که در مقام مدیر یا نماینده مجلس هستند به دلیل اینکه عموما در میان سالی خود به سر می برند، موهایشان را رنگ می کنند و عموما هم بلوند را برای این منظور انتخاب می نمایند.

بر اساس آمار مشخص شده که یک از سه زن نماینده مجلس و یک از دو نفر مدیرعامل زن، موی بلوند دارند.

Berdahl همچنین در این رابطه گفته که: «اگر زنان انتخاب می کنند که موهای خود را بلوند کنند، این یک استراتژی هوشمندانه است. اگر پکیج زنانه، مهرانگیز و کودکانه باشد، شما می توانید جسارت، استقلال و رفتار مردانه تری را در آنها شاهد باشید.»

در این تحقیق آنها از ۱۰۰ مرد درخواست نمودند تا با دیدن عکس زنان بلوند و زنانی سبزه با موهای تیره به آنها رتبه جذابیت، شایستگی و استقلال بدهند.

هر دو گروه زنان در نخستین تست، رای برابر کسب کردند. اما در دو آزمایش بعدی، مو بلوندها شانس و رای کمتری داشتند.

سپس، به همان مردان تصاویری از زنان را با موی بور و موی تیره نشان دادند. بیشتر آنها اعتقاد داشتند که تیره بودن موها برای مدیریت و سناتور بودن بهتر و مناسب تر است.

اما وقتی این مردها مجبور شدند در مورد عکس زنان در دو حالت موی بور و موی قهوه ای، به همراه این عبارت: «کارمندان من می دانند که رئیس کیست» رای دهند، بیشتر آنها اعلام کردند که زنان موطلایی بیشتر از نمونه های موتیره جذابیت و صمیمیت دارند.

نتیجه نهائی این مطالعات و تحقیقات این بود که معلوم شد مردم زنان مدیری که مهربان تر بوده و کمتر خودنمائی کرده و با اراده تر از هم رده های خود با موی تیره هستند را بهتر تحمل کرده و بیشتر دوست دارند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود