خوابیدن با موهای خیس تا چه اندازه می تواند مضر باشد؟

مواردی که برای خوابیدن با موهای خیس باید رعایت شوند عبارتند از ...

خوابیدن با موهای خیس تا چه اندازه می تواند مضر باشد؟

بعد از پایان یک روز طولانی و پرکار، دوش گرفتن با آب گرم، لباس منزل به تن کردن، مسواک زدن و رفتن به رختخواب برای یک خواب عمیق بسیار حس خوبی است. اما آیا تا کنون در مورد خطرهایی که خوابیدن با موی خیس می تواند برای تان داشته باشد، اندیشیده اید؟

این نتیجه به دست آمده که رفتن به رختخواب و خوابیدن با موهای خیس نمی تواند کار چندان بی خطری باشد.

3

اولین دلیلی را که می توانیم از لحاظ زیبایی شناختی برای تان مطرح کنیم این است که زمانی که با موهای خیس می خوابید، باعث می شوید در هنگام صبح و برخاستن از خواب، موهای نامرتبی داشته باشید.

«آلگا گیلبرت» آرایشگر سالن «جِی. راسل» در کالیفرنیای جنوبی در این باره می گوید: “اگر با موهای خیس بخوابید هنگام صبح درد سر بیشتری برای از بین وز و فِر شدن موهای تان متحمل خواهید شد.”

زمانی که با موهایی پریشان و بد حالت از خواب بیدار می شوید احتمالا برای حالت دادن به آن مجبور خواهید شد آن را خیس کنید و یا برای خشک کردن و حالت و دادن آن به دردسر خواهید افتاد. این کار سبب می شود که مجبور شوید وقت بیشتری را آن هم در هنگام صبح به موهای تان اختصاص دهید.

گیلبرت می گوید، خوابیدن با موهای خیس سبب آسیب فوری به فولیکول های موهای تان نخواهد شد اما به تدریج می تواند منجر به آسیب رساندن به آن شود چرا که موها زمانی که خیس هستند، آسیب پذیرتر از همیشه اند و راحت تر از هر زمان دیگری شکسته می شوند.

وی ادامه می دهد: “اگر موهای خیس تان را دم اسبی کنید یا تارهای آن را برای بستن بکشید، احتمال بیشتری وجود دارد که در طول شب، تارهای موهای تان شکسته شود.”

اگر هم در مواقعی واقعا چاره ای به جز خوابیدن با موهای خیس ندارید باید مواردی را مد نظر داشته باشید. اول اینکه در چنین مواردی روبالشی کتان خود را با روبالشی از جنس ساتن یا سیلک عوض کنید با این کار آسیب کمتری به موهای خیس خود وارد خواهید آورد و شکستگی تارهای موها را نیز کاهش خواهید داد.

2

سپس مطمئن شوید که موهای تان بسته نیست و کاملا آزاد است. از بستن موهای خیس به صورت دم اسبی های سفت و محکم جدا پرهیز کنید. از کش های موی سفت و پلاستیکی که موهای تان را بیشتر می کشد هم استفاده نکنید. اگر هم برای تان بسیار دشوار است که با موهای باز بخوابید لااقل آن را با پارچه های سیلک آن هم آرام ببندید.

در نهایت اگر می خواهید با موهای خیس بخوابید در نظر داشته باشید، هرگز موها را بدون آنکه چیزی به آن بمالید رها نکنید. مثلا از روغن های چرب کننده مخصوص مو، سرم های مو و یا موس استفاده کنید تا زمانی که از خواب برمی خیزید، با آن وضعیت بسیار نامناسب و بدشکل مو مواجه نباشید.

منبع: rd
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود