۱۰ راهکار خانگی برای داشتن پوستی صاف و براق

۱۰ راهکار خانگی برای داشتن پوستی صاف و براق

همه خانم ها زیبایی را دوست دارند و بیشتر آن ها ترجیح می دهند به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند نه به کمک لوازم آرایشی.

برای تحقق این امر، لازم نیست حتما به دنبال محصولات آرایشی گران قیمت همانند ضدچروک ها، ضد لک ها یا جوان کننده ها باشید، زیرا با چند ترفند ساده در خانه نیز تا حدی می توان به این خواسته دست پیدا کرد. در ادامه ۱۰ نمونه از کاربردی ترین و ساده ترین ترفندها را ذکر کرده ایم. همراهمان باشید.

۱- محلول آب نمک برای کاهش ورم و پف صورت و با طراوت دیده شدن آن

1

مقدار زیادی نمک را در آب حل کنید. حوله را درون این محلول خیس کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

۲- استفاده از روغن و مسواک برای برجسته کردن لب ها

2

مقداری روغن آرایشی، همانند روغن هلو، بادام یا روغن مخصوص لب را روی لب های خود بمالید. سپس با استفاده از یک مسواک نرم به مدت یک دقیقه لب های خود را ماساژ دهید.

۳- استفاده از روغن زیتون برای شفاف سازی و مرطوب کردن پوست

3

برای اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشید ابتدا صورت خود را بخور دهید، سپس روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت ۷ دقیقه ماساژ دهید. برای این نتیجه بهتری حاصل شود، هر ۴ تا ۵ روز یک بار این کار را تکرار کنید.

۴- استفاده از عسل برای از بین بردن التهاب صورت و آکنه

4

اگر پیش از رفتن به مهمانی یا یک مراسم مهم صورتتان جوش زد، می توانید خیلی سریع از دست آن ها خلاص شوید. به این صورت که مقداری عسل روی پوست خود گذاشته و ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سپس به آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. این کار موجب خوابیدن التهاب جوش شده و باعث می شود کمتر دیده شود.

۵- استفاده از قطره چشمی برای کاهش ورم صورت و جوش ها

5

برای کاهش التهاب جوش صورت یا ورم آن، می توانید روی یک پد پنبه ای و تمیز، قطره چشم ریخته و آن را کاملا خیس کنید. سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فریزر بگذارید. پی از این مرحله، پد را روی قسمتی که دچار ورم شده بگذارید تا پف آن تا حد زیادی از بین برود.

۶- درست کردن پاک کننده آرایش در خانه

6

به نسبت ۳ به یک، آب و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و درون یک شیشه مربا بریزید. آن را خوب تکان دهید.

۷- استفاده از جوش شیرین برای از خلاص شدن از موهای زیرپوستی

برای این منظور، در یک کاسه کوچک یک قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری پودر جو دو سر و یک قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید. مواد را تا جایی هم بزنید که یک خمیر سفت و غلیظ به دست بیاید. از این خمیر روی پوست بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

۸- استفاده از جوش شیرین برای کاهش دایره های تیره و پف زیر چشم

8

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را درون یک شیشه آب گرم یا چای ریخته و هم بزنید تا کاملا حل شود. یک پد نخی را درون مخلوط خیس کرده و آن را در زیر چشم خود بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به محلول فرصت جذب شدن بدهید و سپس با آب ولرم شسته و رویش کرم مرطوب کننده بزنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه آن را ببینید.

۹- ساخت ماسک موز برای براق کردن موها

7

برای تهیه این ماسک به یک عدد موز، یک عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده نیاز دارید. همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. پس از یکدست شدن مواد، آن ها را روی موها مالیده و دو ساعت بگذارید روی پوست بماند. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک را هر هفته یک بار روی موهای خود بمالید تا نتیجه بگیرید.

۱۰- استفاده از مخلوط روغن نارگیل و اسطوقدوس برای بلند شدن مژه ها

10

نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۲ تا ۴ قطره روغن اسطوقدوس مخلوط کنید. با استفاده از پد پنبه ای یا گوش پاک کن، از این مخلوط روی مژه های خود بمالید تا همه سطح مژه را پوشش دهد. این درمان را دست کم سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دهد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیرمحمد مهر ۲۱, ۱۳۹۷

    با تشکر از شما مطلب مفیدی بود .
    وب سایت ما : iakar.ir

  • الهه تیر ۱۰, ۱۳۹۸

    خیلی ممنونم از اطلاعاتتون خیلی به دردم خورد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️