سایت های خوب برای دانشجویان خوب

آشنایی با بهترین منابع اینترنتی برای دانشجوها

سایت های خوب برای دانشجویان خوب

اگر دانشجو هستید و علاقمندید تا با منابع علمی و آکادمیک خوب در سراسر دنیا در تعامل باشید و نیازهای علمی و تحقیقاتی و تبادلی خود را پوشش دهید، توصیه می کنیم این گفتار را که اختصاص دارد به معرفی شماری از برترین سایت های اینترنتی برای دانشجویان بخوانید.

1-w600-h600

خیلی از دانشجویان همواره با این پرسش مواجه هستند که کدام سایت های اینترنتی برای گرفتن بورسیه ها و فرصت های تحصیلی مناسب تر است؟ کدام پرتال ها برای دانلود مقالات علمی، مشاهده پاور پورینت دروس، تعامل با اساتید، فارغ التحصیلان و حتی مطرح کردن سوالات علمی و دریافت پاسخ از دانشجویان کشورهای مختلف، کاربردی تر است، گفتار امروز سرویس تحصیل و بورس پرتال روزیاتو، تلاش می کند تا حدودی به این پرسش ها پاسخ دهید.

استفاده از گروه های علمی در شبکه های اجتماعی یکی از کارکردهای خوب این مجموعه ها برای دانشجویان است که می توانند بااساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف در تعامل باشند. هم چنین، مشاهده فایل های آموزشی در شبکه های اجتماعی ویدئویی مانند آپارات، یوتیوب و امثالهم، میتواند یک دانشگاه آنلاین رایگان برای مشاهده فایل های آموزشی علمی خوب برای دانشجویان باشد. از همه این ظرفیت ها باید استفاده کرد.

2-w600-h600

(ساینس دارکت و اسکوپوس، از بهترین منابع علمی برای دانشجویان هستند)

اگر چه شبکه های اجتماعی اینترنت مانند لینکداین و پینترست و فیس بوک، تا حد زیادی فرصت های خوبی را برای تبادل اطلاعات و تعاملات دانشجویان و مراکز آکادمیک با یکدیگر فراهم کرده، اما همچنان استقبال از پرتال هایی که به اطلاع رسانی فرصت های تحصیلی، بورسیه، منابع علمی، متن مقالات علمی قابل دانلود و هم چنین فایل های آموزشی صوتی و تصویری مرتبط با فعالیت های دانشجویان مشغول هستند، بالاست. اگاهی از این سایت ها و تعامل باآن ها و بعضا بوک مارک کردن درگاه هایی که بتواند نیازهای اطلاعاتی دانشجویان را در عرصه های مختلف علمی پاسخ دهد، یکی از ماموریت های دائمی سرویس تحصیل و بورس پرتال روزیاتو هست که در طول هفته تلاش می کند تا مخاطبان محترم سایت را با مسائل مربوط به تحصیل و بورس در مراکز علمی خارج از کشور آشنا کند.

۱-لینکدین: فیس بوک متخصصان

شبکه اینترنتی Linkedin را باید فیس بوک متخصصان در اینترنت دانست که یکی از پرتال های بسیار معتبر برای کارفرمایان، متخصصان، جویندگان کار در سراسر جهان و هم چنین فضایی برای تعامل اشخاص خبره در عرصه های گوناگون با یکدیگر است. حضور در لینکدین، برای خیلی ها از حضور در فیس بوک و توییتر مهم تر هست. چرا که لینکدین، شبکه دانشگاهی از متخصصان رشته های مختلف هست که می توانند در زمینه های گوناگون مورد علاقه، با یکدیگر آشنا شده و به تبادل اطلاعات بپردازند. حضور در این مجموعه را به دانشجویان عزیز توصیه می کنیم تا پروفایلی برای خود دست و پا کنند. با عضویت در این سایت، دسترسی به میلیون ها پروفایل متخصصان در سراسر جهان مهیا می شود. این فرصتی برای طرح کردن نظرات، نیازهای علمی و تحقیقاتی و رایزنی با متخصصان و اساتید در اقصی نقاط جهان بر روی research interests‌ های شماست که میتواند نقطه اتکایی برای موفقیت های تحصیلی حال و آینده باشد.

۲- گوگل اسکولار

گوگل اسکولار از زمانی که به عنوان یک محصول جدید گوگل عرضه شد تا به امروز، با استقبال گسترده مخاطبان اکادمیک غول جست وجوی اینترنت مواجه شده است. در گوگل اسکولار، دسترسی به منابع علمی و غیر علمی به صورت پی دی اف فراهم هست و بعضا بسیاری از آن ها قابل دانلود می باشد. البته نباید انتظار داشته باشید که متن مقالات ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از بهترین مجلات دنیا از طریق Google Scholar قابل دانلود باشد، اما آگاهی از جدیدترین یافته های علمی منتشر شده در نشریاتی که تحت پوشش این سرویس اکادمیک گوگل قرار گرفته است ، از طریق این مجموعه امکان پذیر خواهد بود. روزانه صدها هزار نفر در سراسر جهان از این سرویس استفاده می کنند. یکی از مزایای گوگل اسکولار برای دانشجویان این هست که به آن ها امکان می دهد تا در منابع علمی متنوع اینترنت، مشغول به جست و جو شده و حداقل از عنوان و خلاصه جدیدترین مقالات و پایان نامه های رشته های مختلف اگاهی پیدا کرده و برای دانلود، به سایت های مربوطه مراجعه کنند. یافتن نویسنده ها و محققان در عرصه های گوناگون، یکی از مزایای گوگل اسکولار هست که توصیه می کنیم حتما از آن در طول دوره های تحصیلی خود استفاده کنید. البته به شرطی که سطح زبان انگلیسی خود را توسعه دهید!

۳-آمازون

شاید برای شما تعجب آور باشد که چرا سایت خرده فروشی amazon.com را به عنوان سایتی مطلوب برای دانشجویان و محققان پیشنهاد می کنیم. خوب! آمازون امروزه یکی از قوی ترین سایت های فروش کتاب در دنیا محسوب می شود. خوب!  دسترسی به کتاب هایی که در آمازون عرضه می شود، رایگان نیست! درست است! اما به این نکته توجه کنید که اگر شما به دنبال یافتن کتاب یا مجلاتی هستید که از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰ میلادی در زمینه زبان شناسی کاربردی (Applied Linguistic) توسط ناشران در سراسر دنیا منتشر شده است، موتور جست وجوی کتاب آمازون، فهرست این کتاب ها را تا حدودی به شما معرفی می کند. هم چنین، امکان مشاهده بسیاری از صفحات به خصوص فهرست عناوین و نویسنده گان و اطلاعات ناشر و تهیه کننده گان را نیز به شما می دهد. هم چنین ، نظرات دیگر خواننده گان کتاب را در قالب review ها به شما ارائه می کند که در واقع خلاصه ای از کتاب را توسط خواننده گان حرفه ای در اختیار دیدگان شما قرار می دهد. به نظر شما چنین منبعی رایگان، غیر قابل استناد هست؟ حتما می توان از ان استفاده کرده و با اگاهی از مطالب  و سر نخ ها، به دنبال اطلاعات تکمیلی و تخصصی در منابع دیگر بود. بنابراین ، همواره از این تکنیک خلاقانه برای اگاهی از محتوا و نویسنده و ناشر کتب علمی در عرصه های مختلف استفاده کنید که سرنخی فوق العاده عالی برای دانشجویان به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود.

3-w600-h600

(تصویر برترین برندهای ارائه اطلاعات علمی در اینترنت)

۴-سایت برترین دانشگاه ها

سایت topuniversities.com یکی از معروف ترین سایت های وب برای آشنایی با دانشگاه ها و فرصت های تحصیلی در آن ها برای دانشجویان می باشد. با مشاهده در این پرتال، می توانید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشورهای مختلف جهان را بر اساس رشته ها و عناوین تحقیقاتی گوناگون، مشاهده کرده و با مسئولان دانشکده ها در تعامل باشید. آگاهی از اخبار دانشگاه ها نیز از جمله خدماتی هست که این سایت ارائه می کند. البته سایت Univ.cc‌ نیز توصیه می شود.

۵-شبکه دانشجویان اراسموس

شبکه دانشجویان اراسموس، پرتالی هست که خدمات تبادل دانشجو را در بین صدها دانشگاه در قاره سبز، هدایت می کند و هر ساله بورسیه هایی را نیز برای دانشجویان خارجی که در دانشگاه های اروپا تحصیل می کنند در دسترس قرار می دهد. این سایت را نشانی esn.org‌دنبال کنید و بخش فرصت های تحصیلی آن را چک کنید.

۶-شبکه فعالیت های دانشجویی آزاد

شبکه فعالیت های دانشجویی آزاد که در کانادا فعالیت دارد، برنامه های متنوعی برای دانشجویانی که علاقمند به کارهای داوطلبانه و تحقیقاتی در کشورهای مختلف هستند، در دسترس قرار داده است. برای آگاهی بیشتر به سایتnsncanada.org‌ مراجعه کنید.

۷-شبکه جهانی دانشجویان

سایت شبکه جهانی دانشجویان یا GlobalStudentNetwork.com از جمله منابع خوبی هست که می تواند شما را با طیف گسترده ای از دانشجویان و محققان در سراسر جهان آشنا کند. استفاده از این سایت سبب میشود تا شما با فرصت های تحصیلی و برنامه های اموزشی متنوعی در دانشگاه های ۵ قاره آشنا شوید.

۸-شبکه دانشجویان پزشکی

سایت studentdoctor.net در واقع انجمنی اینترنتی برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در سراسر جهان فراهم کرده تا با یکدیگر آشنا شده و تبادل اطلاعات کنند. اگاهی از فعالیت دانشکده های پزشکی و پیراپزشکی، از جمله خدمات این سایت هست که برای دانشجویان پزشکی، توصیه می شود.

۹-سایت GradSchools

سایت اینترنتی gradschools.com در واقع فرصتی برای آشنایی با برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های مختلف سراسر جهان است. این سایت، عناوین خوبی برای پایان نامه های دانشگاهی نیز به دانشجویان معرفی می کند که جالب توجه است. مشاوره از کارشناسان و تبادل با دانشجویان از جمله خدمات این پرتال است.

۱۰-الزویر: بهشت مقاله دوستان

سایت الزویر، مجموعه هست که به انتشار ژورنال های مختلف علمی معتبر شهره هست و تقریبا کم تر دانشجوی ارشد و دکترایی هست که از منابع و مطالب این سایت استفاده نکرده باشد. این سایت را هر از گاهی چک کنید. در کنار این سایت، سایت ساینس دایرکت نیز از اعتیار جهانی برخوردار است.

۱۱-دواج

سایت دواج یا doaj.org‌در واقع پایگاه اینترنتی بانک اطلاعاتی مقالات رایگان قابل دانلود هست که در اختیار دانشجویان سراسر جهان قرار دارد. همواره از این سایت ها برای جست و جوی اطلاعات استفاده کنید.

۱۲- جورنال های کمبریج

دانشگاه کمبریج آن قدر اعتیار دارد که بخش جورنال های این دانشگاه معتبر و مورد استفاده دانشجویان قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیش تر به پرتال  journals.cambridge.org مراجعه کنید.

۱۳-استیودنتیفای

سایت studentify.nl هم فقط برای دانشجویان هست. گهگاهی به ان مشاهده کنید.

۱۴-منتال فلاس

سایت mentalfloss.com برای دانشجویانی که وقت کم دارند و قصد دارند در زمینه های مختلف سبک زندگی و علوم و فنون و فرهنگ و سنت های مختلف اطلاعاتی کسب کنند، یکی ویکی پدیای علمی خوب هست.

۱۵-تلویزیون علمی

اگر دوستدارید مطالب علمی را در قالب فایل های ویدئویی خوب علمی دنبال کنید به سایت Unplugthetv.com مراجعه کنید. احتمالا این سایت ted.com‌ شماره ۲ نیست. اما می توانید منابع خوبی برای شما باشد.

۱۶-برای خوابالوها

اگر دانشجوی خوابالو هستید! این سایت برای شما خوب هست. به sleepti.me مراجعه کنید.

۱۷-فرار از شبکه های اجتماعی

بله! درست حدث زدید. این سایت شما را در زمان امتحانات و درس و تحقیق، از اعتیاد به شبکه های اجتماعی فراری می دهد. به سایت Keepmeout.com مراجعه کنید.

۱۸-ردیت بازها!

بله. احتمالا درباره Reddit.com‌چیزهایی شنیده اید. اما سایت UReddit.com‌تلاش می کند تا منابع علمی و کورس های مختلف را در اختیار دانشجویان گوناگون قرار دهد. یادگیری زبان و مفاهیم علمی، از جمله خدمات این سایت هست.

۱۹-دنیای کورس های رایگان

سایت EDX.org فرصتی برای دسترسی به منابع علمی و کورس های انلاین رایگان در اینترنت هست که زمینه های مختلفی را پوشش می دهد و مانند سایت courser.org‌و udacity.com‌عمل می کند.

۲۰-دانشجوی آشپز

دانشجویان باید خیلی آشپزی کنند. اما اگر حوصله رفتن به یوتیوب را ندارید، سایت cooklet.com یا Recipepuppy.com‌ می تواند راهنمای خوبی برای روزهای سخت و غذاهای خوشمزه باشد.

۲۱-اطلاعات پزشکی

اطلاعات پزشکی برای دانشجویان در سایت های webMD.com و NHS.UK می تواند کارساز باشد و ان ها را با مفاهیم ساده به اطلاعات پزشکی و بهداشتی آشنا کند.

۲۲- پس انداز

پس انداز کردن موضوع مهمی در سبک زندگی هر آدم هست و کشورهای مختلف دنیا به دانشجویان و دانش آموزانشان، شیوه های پس انداز و سرمایه گذاری را یاد می دهند. موضوعی که دانشجویان ایرانی نیز باید آن را بدانند. به سایت هایی چون: Groupon.com ، Moneysavingexpert.com و Mint.com مراجعه کنید.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود