شلیک، سرقت و تبهکاری در حوالی المپیک

نگرانی ها درباره ناامن بودن ریو بسیار افزایش یافته است

شلیک، سرقت و تبهکاری در حوالی المپیک

ناامنی در برزیل بیداد می کند. در حالکیه کمتر از دو هفته به آغاز رقابت های المپیک باقی مانده، امنیت بزرگترین مشکل برزیل است و بیم آن می رود که در جریان بازی ها حادثه ساز شود. برزیل به نوعی بهشت تبهکاران است و حالا این تبهکاران بدل به دغدغه المپیک شده اند.

در جدیدترین فاجعه در برزیل آنا پائولا کوتا به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر توسط سارقان در ریودوژانیرو راهی بیمارستان شد. کوتا در مسابقات آزمایشی ریو شرکت کرده و امیدوار بود سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را کسب کند. چهار سارق به سر این ورزشکار شلیک کردند. او بعد از اصابت گلوله ۵۰ متر رانندگی کرد اما به دیوار برخورد کرد. این ورزشکار ۲۷ سال داشت. آتش‌نشان های ریو او را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل کردند. او در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر نیاز به جراحی دارد و وضعیت او وخیم اعلام شده است. کوتا پیش از این در مسابقات جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م جها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی فدراسیون جهانی تیراندازی نیز شرکت کرده است.

این در حالی است که نگرانی ها درباره ناامن بودن ریو بسیار افزایش یافته است. پیش از این نیز تیم قایقرانی اسپانیا که برای مسابقات آزمایشی به برزیل رفته بود مورد حمله سارقان قرار گرفته بود. این فاجعه تنها ناامنی رخ داده در برزیل نیست. طبق گزارشات منتشر شده، دزدی‌ها در ریو نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است. ۸۵ هزار نیروی مسلح در ریو قرار است امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ را تامین کنند. تحقیقات پلیس محلی ریو نشان می‌دهد تعداد دزدی‌ها در این شهر افزایش یافته و این یک زنگ خطر است. در ماه آوریل دزدی‌های خیابانی در ریو نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

حمله مسلحانه به قایقرانان اسپانیا یکی از مواردی است که رسانه‌ای شد و ۵ نوجوان با اسلحه به قایقرانان اسپانیایی در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای با ورزشگاه میزبانی بازی‌های بادبانی حمله کردند. شمار تجاوز در خیابان‌های ریو نیز افزایش داشته و بنابر اعلام پلیس ۴۲۸ مورد در ماه آوریل گزارش شده است. تجاوز به دختران نیز در ۴ ماه ابتدای سال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود