ایده های خلاقانه در ژاپن که کمبودشان در دیگر نقاط جهان احساس می شود [قسمت دوم]

ایده های خلاقانه در ژاپن که کمبودشان در دیگر نقاط جهان احساس می شود [قسمت دوم]

ژاپن کشور فوق العاده جالبی است و فرهنگ و باورهای مردمش بسیار خاص و قابل تحسین به نظر می رسد. شهروندان سرزمین آفتاب تابان هر ساله محصولات، کالاها و گجت هایی طراحی و تولید می کنند که به سهولت بیشتر زندگی روزمره مردم کمک شایانی کرده و به اتلاف وقت کمتری ختم می شوند.

ذهن خلاق ژاپنی ها را می توان در کالاهای روزمره ای که از آن ها استفاده می کنند و کارهای متفاوت و جالبشان به خوبی حس کرد.البته گاهی هم اختراعات عجیب و خنده داری دارند که باور نمی کنید واقعی باشند.

اما حدود یک ماه پیش به ۱۶ مورد از ابتکارات مختص مردم سرزمین آفتاب تابان اشاره کرده بودیم و در این مطلب نیز موارد بیشتری را برگزیده ایم که شاید بد نباشد دیگر کشورهای جهان نیز از آن ها الگو گرفته و در شهرهای مختلف خود پیاده سازی کنند.

برای آشنائی با آن ها در ادامه همراه مان باشید.

تمرینات ورزشی عمومی در فضای باز

1

در سرزمین آفتاب تابان، مردم در پارک ها، فضاهای سبز، مدارس و حتی ادارات به صورت دسته جمعی به نرمش کردن می پردازند.

نقشه مترو برای گردشگران

2

در تمامی ایستگاه های مترو، یک نقشه کامل از همه مسیرها به همراه اعداد و توضیحات لازمه نصب شده تا کسانی که حتی کوچک ترین آشنائی ای با کشور ژاپن ندارند، بتوانند به راحتی مسیر خود را بیابند.

امکان ارسال بسته های پستی از فروشگاه ها

3

در فروشگاه های بزرگ ژاپن، صندق های پستی تعبیه شده تا پس از خرید کالای موردنظر، آن را بسته بندی کرده و به طور مستقیم از همان جا به مقصد دلخواه ارسال کنید. با وجود این دستگاه ها دیگر نیازی نیست وقت خود را در صف های طولانی ادارات پست تلف کنید.

لیوان های یک بار مصرف مملو از تکه های یخ مخصوص قهوه

4

در فروشگاه های بزرگی همانند FamilyMart و ۷-Eleven این لیوان ها به صورت آماده ارائه می شوند تا پس از خرید هرکدام، قهوه خود را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

دستگاه ارائه آب گرم برای پخت نودل

5

فروشگاه هایی که نودل های فوری و آماده می فروشند، در درب خروجی خود دستگاه های ارائه آب جوش نیز دارند تا مشتری ها بتوانند همان جا نودل موردنظرشان را پخته و میل کنند.

مسیرهای مخصوص پیاده روی در کنار پارک ها

6

در کنار پارک ها و فضاهای سبز سرزمین آفتاب، مسیرهایی مخصوص پیاده روی ساخته شده تا مردم امکان دویدن و ورزش کردن را داشته باشند.

فروش تخم مرغ های آبپز و سفت شده ی آماده در فروشگاه ها

7

این تخم مرغ های آماده برای کسانی که همیشه عجله دارند و هر دقیقه برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است، بسیار مناسب به نظر می رسند.

نصب سینک دستشوئی در بالای فلش تانک ها در سرویس های بهداشتی

8

با قرار دادن سینک های دستشوئی در بالای فلش تانک درون هر توالت، امکان ذخیره سازی آب و هدر نرفتن آن وجود دارد و یک ابتکار بسیار خوب برای صرفه جوئی در آب محسوب می شود.

سفارش غذا از رستوران با استفاده از دستگاه های فروش خودکار

9

این دستگاه ها در قسمت ورودی رستوران ها نصب شده اند تا بتوانید در آرامش خیال و سر حوصله، غذای دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

محفظه نگهدارنده چتر روی دوچرخه

10

این ایده نیز بسیار خلاقانه و جالب به نظر می رسد زیرا دوچرخه سوار می تواند بدون هراس از خیس شدن زیر برف یا باران، در زیر چتری که صاف بالای سرش قرار گرفته به مسیر خود ادامه دهد.

حمام آب گرم عمومی

11

این حمام های عمومی برای بیرون کردن خستگی از بدن پس از یک روز کاری سخت در نظر گرفته شده و هزینه ورودی آن از نوشیدن قهوه در کافه ارزان تر است.

رنده کره

12

استفاده از کره و مالیدن آن روی نان برای صبحانه وقتی از یخچال بیرون می آورید کمی دردسر دارد زیرا قالب کره سفت بوده و بریدن آن آسان نیست. به همین منظور، ژاپنی ها برای سهولت هر چه بیشتر این امر و کاهش اتلاف وقت، رنده های مخصوص کره طراحی و تولید کرده اند.

ارائه چتر رایگان به عموم مردم

13

در ایستگاه های اتوبوس و کنار خیابان های کشور ژاپن، باکس های مخصوص ارائه چتر رایگان وجود دارد که به همگان امکان استفاده از آن ها را می دهند. افراد می توانند یکی از این چترها را برداشته و در طول مسیر از آن استفاده کنند، سپس در مقصد خود در هر گوشه شهر، دوباره آن را درون همین جعبه ها قرار دهند تا بقیه هم امکان استفاده را داشته باشند.

سیستم پارک خودکار دوچرخه

14

مسوولان کشور ژاپن به منظور پیشگیری از ازدحام دوچرخه ها در گوشه پیاده روها در کنار خیابان ها، سیستم های پارک اتوماتیک دوچرخه به صورت زیرزمینی در گوشه و کنار شهر طراحی و تعبیه کرده اند. این سامانه عملکردی همانند آسانسور دارد. شما هزینه سرویس را پرداخت کرده، دوچرخه را درون جایگاه مشخص شده قرار می دهید و منتظر می مانید تا درب باز شود. سپس سامانه هوشمند، آن را برداشته و به پارکینگ زیرزمینی منتقل می کند. به منظور پس گرفتن وسیله نقلیه خود، فقط کافی است کارتی که به شما ارائه شده را در مقابل اسکنر این سیستم نگه دارید، تا دوچرخه تان بالا آورده شده و به شما تحویل داده شود.

اسپری خنک کننده

15

این اسپری ها به مردم سرزمین آفتاب تابان کمک می کند تا در روزهای گرم تابستانی، حرارت بدن خود را تا حدی پائین بیاورند. این اسپری همانند یک کف روی سطح بدن باقی مانده و  تا چندین ساعت، خاصیت خنک کنندگی دارد.

کارت های ارائه کننده خوراکی های مایع

16

این بسته بندی بسیار جالب است؛ با خم کردن کارتی که حاوی سس، چاشنی و … است، مایع درون آن بیرون ریخته و می توانید در آسان ترین حالت ممکن از محتویات آن استفاده کنید.

یک نظر

ورود

  • کیان بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

    ممنون از سایت عالی شما پمپ وکیومhttps://parsvacuumpumps.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%87-250-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8/