نشانه هایی که حکایت از مصرف بیش از اندازه گوشت توسط شما دارند

نشانه هایی که حکایت از مصرف بیش از اندازه گوشت توسط شما دارند

خوردن گوشت می تواند با دارا بودن پروتئین بسیار هم خوب باشد اما این بدان معنا نیست که بتواند برای همه افراد کاربرد و برای سوخت و ساز بدن آنها مناسب باشد. اینکه بتوانید نشانه های هضم را در بدن خود مورد بررسی قرار داده و برخوردهای هوشمندانه ای با این جریان داشته باشید بسیار اهمیت دارد.

برخی از مواد غذایی هستند که می توانند عدم تحمل و حساسیت هایی را در بدن به وجود آورند. اگر نتوانید این موارد را تشخیص دهید ممکن است بارها عدم کارکرد مناسب روده ها، سردرد، درد بدن و یا سایر نشانه های نامطلوب را تجربه کنید.

یکی از متجربین امر سلامت می گوید هیچ رژیم غذایی وجود ندارد که بتواند برای تمام افراد مناسب باشد.

به عنوان مثال عکس العمل بدن افراد در مصرف گوشت با هم متفاوت است. ممکن است فردی با مصرف فراوان گوشت احساس خوبی داشته باشد و فرد دیگری ناراحتی هایی چون دردهای شکمی را تجربه کند.

هرآنچه تعادل بدن شما را بر هم بزند می تواند دشواری هایی را برای تان به وجود آورد. خوراکی ها در این میان می توانند نقش موثری داشته باشند. به عنوان مثال اگر می بینید به خوردن گوشت سازگاری چندانی نشان نمی دهید می توانند پروتئین موجود در آن را از طریق سایر منابع گیاهی بدست آورید.

احتمالا بعد از مصرف نوع گیاهی پروتئین ها احساس بهتری خواهید داشت. در ادامه این نوشته به بررسی ۱۱ نشانه پرداخته شده که به شما خواهند گفت بدن تان سازگاری چندانی با خوردن گوشت ندارد و ممکن است لازم باشد که از خوردن آن پرهیز کنید.

۱- نفخ 

1

اگر بعد از خوردن گوشت نفخ می کنید ممکن است یکی از نشانه های جذب نامناسب گوشت در بدن و عدم هضم صحیح آن باشد.

نوعی احساس خستگی پس از خوردن گوشت که حاصل از روند هضم دشوار آن در بدن تان است می تواند نشانه ای برای اقدام به حذف آن از رژیم غذایی تان باشد.

۲- حالت تهوع 

2

بر اساس گفته های «راچنا گوانی» از موسسان Foodstand، حالت تهوع، سوزش معده و عدم هضم مناسب می توانند از دلایل مصرف گوشت باشند. همچنین این نشانه ها می توانند با شدت فراوانی نیز همراه باشند.

اگر در هنگام کار کردن در ناحیه معده احساس درد می کنید مصرف گوشت در وعده ناهار را با سالاد جایگزین کنید.

۳- تکه های بزرگ 

3

گوانی می گوید یکی از دلایلی که برخی از افراد به سختی می توانند گوشت را هضم کنند این است که تکه های بزرگی از آن را میل می کنند.

زمانی که برای خوردن استیک به رستوران می روید عمدتا اندازه استیک ها حداقل دو برابر بیشتر از میزان لازم است. دکتر گوانی بر این باور است که نباید بیشتر از اندازه لازم گوشت مصرف کرد.

۴- خوب نجویدن غذا 

4

دکتر گوانی می گوید، اگر به خوبی غذایی را که میل می کنید نجوید نخواهید توانست به خوبی آن را هضم کنید چرا که برای معده دشوارتر خواهد بود که این مواد را بشکند.

وی ادامه می دهد به همین دلیل است که در چالش One Bite at a Time ما شما را به انتخاب اندازه های مناسب غذا و خوب جویدن آنها دعوت می کنیم.

۵- بیماری های ناشی از مصرف مواد غذایی

5

اگر نتوانید به خوبی موادی چون گوشت را هضم کنید ممکن است به بیماری های مرتبط به مواد غذایی از «قبیل سالمونلا» و «ای کولی» مبتلا باشید. اگر هم سیستم دفاعی بدن تان در حال پایین آمدن است می تواند به دلیل مصرف گوشت و اختلال در هضم صحیح آن باشد.

۶- فشار خون بالا 

6

«نایل گریمر» موسس Habit می گوید یکی از مشکلاتی که براثر مصرف گوشت می تواند به وجود بیاید فشار خون بالاست که در بسیاری از موارد هم به صورت خاموش باقی می ماند.

مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها می تواند فشار خون را پایین تر نگه دارد. یکی از بهترین رژیم های پیشنهادی رژیم گیاهخواری DASH است. گریمر حذف گوشت از رژیم غذایی را برمی شمارد.

در ارتباط با رژیم مذکور در صورت علاقمندی مقاله از دیدگاه متخصصان تغذیه بهترین رژیم غذایی حال حاضر جهان که به سلامت آسیبی نمی رساند چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

۷- یبوست

7

هر فردی سیستم هضم منحصربفردی دارد که نه تنها ژنتیک بلکه عوامل محیطی همچون تغذیه می تواند نقش فراوانی در آن داشته باشد.

دکتر «الیزابت آن شاو» در این باره می گوید بسیاری از بیماران من که مشکلات گوارشی و یبوست دارند بر اثر مصرف گوشت قرمز به این روند دچار می شوند.

وی دلایل این امر را به بزرگی اندازه گوشت های مصرفی و مقادیر چربی فراوان موجود در آنها ربط می دهد. برای بدن زمان طولانی تری طول خواهد کشید تا آن را هضم کند.

یکی دیگر از دلایل یبوست می تواند مقادیر فراوان آهن موجود در گوشت قرمز باشد.

۸- تیرگی دور چشم 

8

تنها دلیل این تیرگی های دور چشم کم خوابی نیست. به نظر می رسد مصرف گوشت بتواند در میزان زیبایی شما هم تاثیر داشته باشد.

اگر زیر چشمان تان دایره های سیاه رنگی وجود دارد و این اتفاق خصوصا پس از مصرف گوشت قرمز اتفاق می افتد می تواند به دلیل عدم هضم مناسب آن در بدن باشد.

۹- بوی بد بدن و تنفس های بدبو

9

بوی بد بدن و دهان هر دو می تواند نشانه آن باشند که بدن به درستی نمی تواند گوشت را هضم کند. بوی بد بدن به نوع تغذیه افراد بستگی دارد.

در مواقعی مصرف آنزیم های مخصوص هضم می تواند به شکستن آن کمک کند و باعث تجمع بوی بد در شکم نشود.

۱۰- احساس خستگی 

10

اگر بعد از مصرف گوشت احساس خستگی می کنید می تواند از نشانه های عدم هضم درست گوشت در بدن باشد. یکی از متخصصین دلیل این امر را چسبیدن گوشت به روده ها می داند چرا که بدن برای هضم آن باید انرژی فراوانی مصرف کند.

اگر بعد از خوردن گوشت احساس می کنید که یک آجر در داخل شکم تان قرار گرفته بدانید که در هضم آن با مشکل مواجه هستید.

۱۱- از دست دادن عضلات

12

دکتر «پارثا ناندی» که خود از  مهمانان و بنیانگذاران برنامه های تلویزیونی مرتبط با سبک زندگی دارویی برندگان ایمی است می گوید:

“علاوه بر  نشانه هایی چون حالت تهوع، استفراغ، احساس خستگی فراوان که می توانند بر اثر خوردن گوشت به وجود آمده باشند، از دست دادن عضلات، مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن و کبد نیز می تواند از نشانه های مصرف این ماده غذایی باشد.”

اگر عمدتا بعد از مصرف گوشت چنین نشانه هایی را مشاهده می کنید بهتر به سمت غذاهایی با پایه های گیاهی پیش بروید.

ممکن است از حذف کردن گوشت از رژیم غذایی خود بهراسید اما با تغییر سبک زندگی و غذا خوردن می توانید انرژی لازم برای بدن را فراهم آورید.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • آناهیتا بهمن ۵, ۱۳۹۸

    سلام
    من بعد از مصرف گوشت قرمز تو ناحیه‌‌های سینه و شانه جوش های قرمز می‌زنم و دچار خارش میشم گاهی اوقات هم با سردرد و حالت تهوع همراهه
    دلیلش می‌تونه حساسیت به گوشت قرمز یا پروتئینی باشه؟ یا اینکه مشکل خاصیه؟