جهانگردی با زوج جوان ماجراجو: گشتی در سرزمین سریلانکا

سفر به سرزمین فیل، چای و لبخندهای آسیایی

جهانگردی با زوج جوان ماجراجو: گشتی در سرزمین سریلانکا

امروز می خواهیم با یک زوج جوان ماجراجوی غربی، به سریلانکا، سرزمین فیل، چای و لبخند در جنوب شرق آسیا برویم. جایی که یکی از شگفت انگیز ترین مقصدهای طبیعت گردی قاره کهن بوده و خیلی برای ما ایرانی ها،‌ مقصد شناخته شده ای نیست. همراهی با زوج غربی و مشاهده شگفتی های سریلانکا از لنز دوربین نکته سنجشان، گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو را تشکیل می دهد.

با ما همراه باشید.

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا، یکی از مقصدهای شگفت انگیز طبیعت گردی در قاره آسیا بوده که همچون اقلیم باور نکردنی هندوستان، جشنواره ای از رنگ ها و دیدنی های فوق العاده را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. جایی خاص و منحصر به فرد همچون مقصد عروسی گردی در آسیا (مالدیو) که گر چه برای لوکس گردها، اولویت اول آسیا نیست، اما برای گردشگری خودمانی، جایی بس جذاب و خاطره انگیز است.

برای ما ایرانی ها که بعضی از مقصدهای گردشگری دنیا به واسطه دریافت روادید، با مشکل همراه است، سریلانکا، همچون هندوستان، گرجستان و ماداگاسکار، مقصد جدید و جذابی است که ارزش حداقل یک بار گردش را دارد. دریافت روادید آن آسان و به نسبت برخی از مقصدهای گردشگری آسیایی و اروپایی، به نسبت دیدنی هایش، گران تمام نمی شود.

SE32

ماکائو، لائوس، مالدیو و سریلانکا، مقصدهای گردشگری کمتر شناخته شده آسیا برای ما ایرانی ها، در روزگاری که سفر به اروپا و آمریکا و آفریقا، کمی مشکل شده است، سرزمین چای، ‌فیل و لبخند، انتخاب ارزشمندی است.

این جزیره استوایی واقع شده در اقیانوس هند و جنوب آسیا که قدمتی دیرینه دارد، زیبایی های فوق العاده و با سواحلی با شن های سفید و دریایی سبز و آبی، مقصد رویایی به خصوص برای زوج هایی هست که قصد دارند مقصد جذابی برای گذران ماه عسل داشته باشند.

کوه های مه آلود، وال های غول پیکر و پلنگ های چابک و فیل های قدرتمند، فرصت فوق العاده برای گردشگری طبیعی هیجانی در سرزمین لبخندهای آسیایی را به ارمغان می آورد که شکوه این سرزمین را می توان با چای ناب این کشور که شهرت جهانی دارد، بیشتر احساس نمود.

SE33

ساحل های شنی آفتابی و بلندی های سرسبز درختان و حیات وحشی شگفت انگیز که یادآور جنگل های کنیا برای حرفه ای های طبیعت گردی است، تنها بخش از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری هیجانی در سرزمین چای و لبخند است.

به هر حال، جای تعجب نیست که یک زوج جوان ماجراجوی آمریکایی، سریلانکا را که هزاران کیلومتر از خانه و کاشانه آن ها فاصله دارد، به عنوان مقصد گردشگری هیجانی در نظر گرفته و در درگاه خود، هزاران مخاطب خود را برای سفر به آن ترغیب و تشویق می کنند.

ساحل‌های زیبای این کشور با سه ویژگی معروف ماسه‌های سفید، دریای آبی و نور تابان خورشید با درختانی که هرجا سایه افکنده‌اند آن را با عنوان یکی از بهترین مقصدها برای علاقمندان به مناطق ساحلی به ویژه آنها که قصد ازدواج یا رفتن به ماه عسل دارند، دل پذیر می‌کند.

SE21

این کشور زیبا و جذاب طبیعت گردشگری در جنوب شرق آسیا، دارای ۶ اثر جهانی در میراث یونسکو است که عبارتند از:

سیگیریا (Sigiriya)

se22

عنوان بهترین شهر محافظت شده آسیا در هزاره نخست را داراست که در منطقه Matale سریلانکا قرار دارد. این ناحیه باستانی در نزدیکی شهرک دامبولا در استان مرکزی این کشور در دسترس خواهد بود. ظرفیت های گردشگری این منطقه تاریخی و جذاب سریلانکا را در این درگاه دنبال کنید.

صفحه خاص سیگیریا در پرتال یونسکو را در این نشانی مشاهده فرمایید. اگر خواستید به این منطقه در نوروز ۹۶ سفر کنید، تجربه های لونی پلنتی ها را فراموش نکنید.

تریپ ادوایزری ها برای مسافران سیجیریا، پیشنهادات جالبی دارند که در این لینک مشاهده کنید.

دامبولا (Dam bulla)

se23

یک معبد قدیمی مربوط به یک قرن پیش از میلاد مسیح که زیر یک صخره ساخته شده است، دومین میراث جهانی سریلانکا را تشکیل می دهد که برای علاقمندان به گردشگری در آثار تاریخی، مقصد خوبی به نظر می رسد. تجربه های تریپ ادوایزری ها در سفر با داموبلا را در این لینک دنبال کنید.

معبد طلایی دامبولا در سایت یونسکو در این نشانی قرار دارد.

انورادهاپورا  (Anuradhapura)

se24

از جمله دیگر آثار ثبت جهانی سریلانکا را باید مجموعه انورداهاپورا دانست که به فهرست یونسکو اضافه شده است. این مجتمع وسیع، شامل مجموعه ‌ای غنی از شگفتی‌های باستان شناسی و معماری است که برج‌ های آجری، استخرها و ساختمان های مذهبی باستانی که در طول دوران حکومت هزار ساله انورادهاپورا بر سریلانکا ساخته شده است را در بر می‌گیرد.

امروزه بخش‌هایی از این مجتمع وسیع به عنوان مکان‌های مقدس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سویی دیگر، مراسم مکرری که در این مکان برگزار می‌شود از طراوت و چالاکی برخوردار است که با محیط پولونارووا (Polonnaruwa) در تضاد قرار دارد.

se25

انورادهاپورا از آب و هوای خوب و دلپذیری برخوردار است و درختان بالغ آن بر مهمانخانه اصلی سایه انداخته و این درختان منظره زیبایی را در خیابان اصلی به وجود آورده است. این مناظر نسبت به خیابان‌های بتنی و زشت دیگر مناطق زیبایی خاصی دارد.

تجربه تریپ ادوایزری ها و لونلی پلنتی ها را در بازدید از مجموعه جذاب سرزمین فیل و لبخند، در نظر داشته باشید.

پولونارووا (Polonnaruwa)

se26

یک شهر محصور با دیوار که در قرن ۱۰ شاخته شده ‌است.

ساخت شهر پولونارووا (Polonnaruwa) به زمان شاه کبیر پاراکراماباهو برمی گردد. هنوز باقیمانده های سالن میزگرد دژ سلطنتی، حمام شاهزاده و معبد سنگی Gal Vihare همراه با مجسمه های عظیم الجثه بودا در میان بیشه درختان دیده می شود.

پاراکراما سامودرا آب انباری است که در فاصله کمی از بناهای دیگر قرار دارد و هنوز قابل استفاده می باشد. موزه جدید ماکتی دقیق و زیبا از شهر قدیمی را در خود جای داده است.

اطلاعات تکمیلی درباره این مقصد گردشگری تاریخی سریلانکا در سایت یونسکو دنبال کنید.

تجربه لونلی پلنتی ها و تریپ ادوایزری ها را هم در صورت سفر به این منطقه در نظر داشته باشید.

کاندی (Kandy)

SE27

معبدی با معماری ویژه، یکی از شش مقصد گردشگری تاریخی سریلانکا است که به فهرست یونسکو اضافه شده است.

اطلاعات بیشتر درباره آن را در سایت یونسکو مشاهده کنید.

SE28

تجربه لونلی پلنتی ها و تریپ ادوایزری ها را هم در صورت سفر به این منطقه در نظر داشته باشید.

گال (Galle)

SE29

بندر و شهری کهن – مناظر زیبای طبیعی با کوه‌های سرسبز و دریاچه‌ها، آبشارها، مزارع بهترین چای دنیا، هوای خنک که از قرن سوم پیش از میلاد پناهگاه حیات وحش بوده، نیز بخشی از دیدنی‌های این کشور است.

حیات وحش سریلانکا

سریلانکا، سرزمین بکری است که قریب به شانزده پارک ملی دارد و ۱۰۰ منطقه گیاهی حفاظت شده در آن مشاهده می شود. زیستگاه ۹۲ گونه از پستاندارانی است که ۱۶ گونه آن، بومی سریلانکا هستند.

سریلانکا، زادگاه بزرگترین پستاندار زمینی و دریایی است. ده درصد از جمعیت فیل‌های آسیا و بیشترین تعداد پلنگ‌ها در این منطقه قرار دارند.

SE30

این منطقه با ۴۸۲ گونه پرنده (۲۳ نوع بومی) بهشتی برای پرنده شناسان است. ۲۴۴ گونه پروانه در این کشور وجود دارد. در کنار این‌ها انواع باغ‌های زیر ابی و انواع موجودات زنده ساکن آنها منظری دیدنی برای علاقمندان فراهم می‌آورد.

بیش از ۳ هزار سال است که در این سرزمین انواع تمرین‌های مراقبه و تمرکز انجام می‌شود. درمان‌های گیاهی نیز با بهره بردن از گیاهان بومی در این کشور رایج است.  یکی از بهترین انواع چای دنیا – چای سیلان – در سریلانکا تولید می‌شود.

تنوع ادویه‌هایی همچون دارچین، وانیل، هل و میخک در این کشور فراوان است.

یکی از بهترین محل‌ها برای چانه زدن در خرید لباس و کفش و پوشاک صادراتی – دارای انواع صنایع دستی ساخته شده از چرم، چوب، سفال، نی و برنج – ۴۵ گونه از ۸۰ نوع سنگ‌های قیمتی جهان و تعدادی از بهترین انواع یاقوت کبود دنیا در این کشور وجود دارد.

SE31

سریلانکا را مرکزی برای هنرهای معاصر می دانند. نقاشی، ادبیات، موسیقی، فیلم و نمایش از نظر گردشگری ورزشی و ماجراجویانه نیز این کشور جالب توجه است.

تجربه‌های ماجراجویانه‌ای همچون فیل سواری، دیدار از پلنگ‌ها، دوچرخه سواری کوهستانی – دیدار از وال‌ها – یکی از بهترین مقاصد برای موج سواری – بالن‌های هوای داغ از جمله فرصت های گردشگری هیجانی در این منطقه است که برای انجام برخی از آنها، باید به نقاط مختلف جهان سفر کرد اما در سریلانکا، همه با هم در یک منطقه در دسترس گردشگران قرار دارد.

داستان زوج جوان

se3

زوج های جوانی که با دوچرخه و پیاده و هواپیما، به گردشگری پرداخته و روایت های هیجانی خود را در اینترنت به خصوص سایت خود منتشر می کنند، روز به روز در حال افزایش است و به همین خاطر، جنبش توریست بلاگر ها، مخاطبان بسیار دارد.

اکنون با جادوی شبکه های اجتماعی، گردشگری آسان شده است و بسیاری از مقصدهای گردشگری را می توان از طریق تصاویر و متون و ویدئوهایی که گردشگران در کانال ها و صفحات خود به اشتراک می گذارند،‌دنبال کرد.

یکی از این توریست بلاگر ها، Dave و Deb هستند که دو دهه پیش با هم ازدواج کردند و از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون، به باشگاه گردشگران خودمانی وارد شده و با کم ترین هزینه، سفر به دور دنیا را آغاز کردند و روایت های دیجیتالی از جهانگردی را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارند که بازتاب جهانی پیدا کرده است.

se2

وبلاگ آنها تا کنون جوایزی از جمله جایزه نویسندگان گردشگری آمریکا (SATW) را دریافت کرده است. راه اندازی درگاه theplanetD که توسط این زوج جوان گردشگر هدایت می شود،‌ تا کنون به معرفی ده ها مقصد هیجان انگیز گردشگری در سراسر جهان اقدام کرده است که تلاش میکنیم با لنز دوربین این گردشگران، به بررسی نقاط مختلف دنیا بپردازیم.

در این گفتار، نگاهی داریم به سریلانکا و روایت این زوج جوان را در این کشور مرور می کنیم.

این زوج جوان برای رهایی از زندگی تکراری، سفر به دور دنیا را آغاز کردند که اگر چه چالش های بسیاری برایشان داشت، اما الهام بخش بسیاری برای تغییر سبک زندگی خود بودند. آنها اکنون بیش از ۸ سال است که در سفر هستند و از زیبایی های سراسر دنیا لذت می برند.

SE18
معابد سریلانکا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، چگونه می توان مرتب در سفر بود و خرج کرد. آیا آنها از جامعه میلیونرها هستند؟ باید اضافه کنیم که این دو گردشگر، با شرکت های مختلفی قرارداد دارند تا در سفرهایی که به کشورهای مختلف دنیا انجام می دهند، کالا و محصولات آن ها را معرفی کرده و با بازاریابی و تبلیغات حضوری که انجام می دهند، درآمد خوبی دارند.

در واقع، روش آنها، اهمیت اقتصاد مشارکتی در رونق گردشگری با استفاده از روش های جدید بازاریابی و تبلیغات را نشان می دهد که می تواند برای دانشجویان گردشگری و مدیریت، موضوعات خوب و خلاقانه ای برای مطالعات مختلف باشد.

SE19
سواحل سریلانکا، یکی از رویایی ترین مقصد ورزش های آبی در قاره کهن است

این زوج جوان،‌ با روش های بازاریابی خود در فرآیند گردشگری به دور دنیا، جوایزی هم از موسسات و سازمان های بین المللی دریافت کرده اند و به همین خاطر، شعار خود را ماجراجوایی برای همه قرار دادند تا اثبات کنند که برای سفر، اراده و برنامه لازم است و بس!

SE20
تصاویری جالب از معماری معابد سریلانکا

سال ۲۰۱۰ میلادی که آنها تصمیم گرفتند به سریلانکار بروند. تصاویری که در زیر مشاهده خواهید کرد، روایتی از سریلانکا با لنز دوربین دیو و دب است.

سفری جذاب به سرزمین فیل و لبخند

se4
تصویری که در بالا مشاهده می کنید، برداشت این زوج جوان از غروب آفتاب دل انگیز و رویایی از منطقه tissa در جنوب سریلانکا است که یکی از مقصدهای هیجان انگیز گردشگری در این کشور به شمار می رود
se5
در تصویر بالا، در جریان یک سفر هوایی بر فراز منطقه باستانی سیگیریپا در سریلانکا، سرزمین سرسبز و پهناور این کشور را مشاهده می کنیم که طبیعتی جذاب و بکر را نشان می دهد
se6
تصویری زیبا که آب و هوای ابری در سواحل هیکیدوآ را در سریلانکا به تصویر می کشد. این شهر، منطقه ساحلی کوچکی در جنوب سرزمین فیل، لبخند و چای است
se7
تصویر خانواده فیل ها در پارک ملی کادویلا سریلانکا که شکار دوربین دیو و دب، گردشگر جوان آمریکایی شد. پارک ملی کادیولا (Kaudulla National Park) یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود که مخاطبان بسیاری دارد. سریلانکا، ۱۶ پارک جنگلی دارد
se8
تصویر قصر سلطنتی در سریلانکا که یکی از مقصدهای گردشگری در این کشور به شمار می رود. زاویه عکس برداری دیو در این تصویر، جالب توجه است
se9
تپه های سبز خیره کننده در شهر نووار الییا سریلانکا، ظرفیت گردشگری فوق العاده ای را برای طبیعت گردی و گردشگری خودمانی در جنوب شرق آسیا در اختیار گردشگران بین المللی قرار می دهد
se10
تصویری زیبا از طلوع خورشید در قله آدامز که یکی از قلل مرتفع سرزمین فیل و لبخند به شمار می رود
se11
تصویری از ساحل رویایی و تمیز در غرب سریلانکا که شکار دوربین دیو و دب در جریان سفر آن ها به این کشور شد
se12
تصویری از تپه های سبز و جذاب بخش مرکزی سریلانکا که همچون مناطق جنوبی آن،‌ مقصد پیاده گردی در این کشور است
se13
تصویر زنی محلی در جنوب سریلانکا که در انتظار قطار است و سوژه لنز دوربین دیو و دب در جریان سفر سال ۲۰۱۰ میلادی به سرزمین فیل و لبخند شد
se14
تصویری دیدنی از یک طاووس زیبا در پارک ملی YALA NATIONAL PARK که از پر بازدید ترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می رود. پارک یالا، دومین پارک ملی بزرگ این کشور است
SE15
تصویری جالب از یک زیارتگاه تاریخی در نزدیک قله آدامز سریلانکا که سوژه عکاسی گردشگر جوان شده است
SE16
تصویری زیبا که روایت دیو و دب از مزارع چای سریلانکا است
SE17
تصویری جالب از قطارسواری مردمان سریلانکایی که یادآوری سبک قطار سواری مردمان هندوستان است

از سرزمین چای و فیل و لبخند در روزهای آینده بیشتر خواهیم گفت و شما را به دیدار جشن های رنگارنگ این اقلیم زیبا می بریم.

منبع: یونسکو ، THEPLANETD
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود