ایکیا دستور العمل های ساخت باغ های خانگی خلاقانه را در دسترس عموم قرار داد

ایکیا دستور العمل های ساخت باغ های خانگی خلاقانه را در دسترس عموم قرار داد

کسانی که به معماری داخلی و دکوراسیون علاقه دارند، حتما با نام ایکیا آشنا هستند. این شرکت سوئدی ید طولایی در زمینه یاد شده دارد و یکی از بهترین ها در جهان به شمار می رود؛ اگر بهترین نباشد. ایکیا این بار نیز ابتکار جالبی به خرج داده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آزمایشگاه «Space10» که یک مرکز تحقیقات دانمارکی تحت پشتیبانی ایکیا است، پروژه «The Growroom» که انقلابی هنری در زمینه کشاورزی شهری به شمار می رود را به صورت متن باز (open-sourced) ارائه کرد. این سازه به خاطر فراهم کردن نور بهینه و جریان آب به منظور فراهم آوردن شرایط رشد گیاهان برای هفته ها، به صورت قطعه قطعه طراحی شده است. به علاوه، می توان از آن به عنوان یک سرپناه بدون صدا بهره گرفت.

این سازه مبتکرانه، توسط معمارانی به نام های «مادس اولریک هاسوم» و «سین لیندهُلم» طراحی گشته و در ساخت آن تنها تخته و پیچ به کار رفته است. خبر خوب آن که دستور العمل های ساخت این باغ زیبا به طور کامل و به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته و هر کسی می تواند آن را به عنوان پروژه ای خانگی اجرا نماید.

تصاویر زیر می توانند دید بهتری در این رابطه به شما بدهند، پیشنهاد می دهیم به تماشای آن ها بنشینید.

170-w700

171-w700

172-w700

173-w700

174-w700

175-w700
بر اساس اعلام «Space10» این پروژه مزرعه ای غرفه مانند است که قصد دارد نشان دهد که شهرها چگونه می توانند خودشان مواد غذایی مورد نیاز را تامین کنند.
176-w700
نسخه اصلی این سازه با استقبال گسترده مواجه گشت و مردم درخواست خرید و یا ارائه آن را داشتند.
177-w700
این پروژه قصد ندارد تولید مواد غذایی به این شکل و صادرات آن به دیگر نقاط و قاره ها را تبلیغ کند.
ایکیا
سازندگان قصد دارند با ارائه آن، مردم را برای ساخت نسخه خانگی خودشان تشویق کنند.

179-w700

منبع: boredpanda
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود