اسکار ۲۰۱۷ کم ترین بیننده تلویزیونی را داشته است

اسکار ۲۰۱۷ کم ترین بیننده تلویزیونی را داشته است

بر اساس گزارش ها مراسم آکادمی هشتاد و نهم تنها ۳۲.۹ میلیون نفر بیننده داشته است که به ادعای شبکه رویتر کمترین میزان تماشاگر از سال ۲۰۰۸ به شمار می آید. افراد بالغ بین ۱۸ تا ۴۹ سال به این برنامه زنده نمره ی ۹.۱ داده اند که نسبت به نمره ای که همین گروه سنی به مراسم اسکار سال قبل داده بودند کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد. علیرغم این که این مراسم اتفاقات عجیب و در عین حال جذاب و غیرمنتظره ای داشت اما برآوردهای اولیه نشان می دهند که این مراسم کمترین تعداد بیننده را در ۹ مراسم اخیر به خود اختصاص داده است.

جیمی کیمل مجری این دوره از مراسم آکادمی اسکار بعد از آن که فای دانوی (Faye Dunaway) و وارن بیتی (Warren Beatty) به دلیل قاطی شدن پاکت های حاوی اسم برندگان، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم را اشتباه اعلام کردند به عنوان مجری یکی از خاطره انگیز ترین مراسم تاریخ اسکار به یاد آورده خواهد شد.

nintchdbpict000305031170
فای دانوی و وارن بیتی در هنگام اعلام بهترین فیلم جشنواره اسکار سال ۲۰۱۷

بر اساس ارزیابی های اولیه که بر روی ۷۰ درصد از شبکه های تلویزیونی صورت گرفته است، مهم ترین شب هالیوود توانسته در اوایل مراسم تنها ۲۲.۴ میلیون نفر را به تماشای خود بنشاند که نسبت به عدد ۲۳.۴ میلیون نفری سال قبل کاهش ۴ درصدی را نشان می دهد.

در مراسم اسکار سال گذشته، به مانند ۸ سال قبل از آن، تعداد بینندگان تلویزیونی مراسم اسکار کاهش یافت و به ۳۴.۳ میلیون نفر رسید که این کاهش در مراسم اسکار امسال نیز همچنان ادامه دارد. هشتاد و نهمین مراسم اسکار ۳ ساعت و ۴۹ دقیقه به طول انجامید که طولانی ترین مراسم اسکار در یک دهه اخیر به شمار می آید. این موضوع نقش زیادی در کاهش تعداد بینندگان تلویزیونی داشت و برخی قبل از اتمام مراسم و اهدای اشتباهی جایزه اسکار بهترین فیلم به فیلم «لا لا لند» (La La Land) به خواب رفته بودند.

البته تعداد نهایی بینندگان این مراسم احتمالا تا چند روز آینده توسط شبکه ی آی بی سی (ABC) اعلام خواهد شد و این برآوردهای اولیه را نمی توان ارقام قطعی تعداد تماشاگران مراسم به شمار آورد.

منبع: huffingtonpost
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود