طرز تهیه ۱۰ دسر شکلاتی خوشمزه برای عید ۹۶ به همراه ویدئوی آموزشی [تماشا کنید]

طرز تهیه ۱۰ دسر شکلاتی خوشمزه برای عید ۹۶ به همراه ویدئوی آموزشی [تماشا کنید]

در آستانه سال نوی خورشیدی برخی از خانواده ها مشغله های فکری گوناگون در باب تهیه انواع شیرینی و غذا برای ایام نوروز دارند تا با دسترنج خود، کام مهمان هایشان را شیرین کنند. اگر جزو این افراد هستید و می خواهید خودتان دست به کار شوید، احتمالا دستورهای تهیه دسرهای شکلاتی زیر می توانند تا حدی شما را در این راستا یاری برسانند.

این شماره از آشپزی های عید ۹۶ را به شکلات اختصاص داده ایم زیرا علاوه بر طعم بسیار خوب، خواص متعددی نیز دارد. از جمله می توان به احساس نشاط و رفع خستگی، درمان خشکی پوست، کاهش فشار خون و تسهیل گردش خون، پیشگیری از پوکی استخوان،  محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، رفع چین و چروک، جوان سازی پوست، درمان اکنه و رفع خشکی لب اشاره کرد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که شکلات تلخ یک منبع غنی از آهن، کلسیم و انواع ویتامین های A، B1 ، C ، D و E نیز هست.

برای آشنایی با روش تهیه چند نوع دسر شکلاتی در ادامه با روزیاتو همراه باشید. لازم به یادآوری است که برای دیدن دستور پخت و ویدئوی آموزشی هر کدام از موارد زیر، فقط کافی است روی نام آن کلیک کنید تا به صفحه موردنظر ارجاع داده شوید.

شکلات تخته ای چند لایه با مغز بادام

1

این شکلات تخته ای چند لایه با عطر کاکائو بسیار خوش طعم بوده و به دلیل داشتن بادام و شکلات، خواص تغذیه ای زیادی هم دارد.

توپی های کره بادام زمینی و شکلات تلخ

2

این دسر  خوشمزه را می توانید به همراه چای برای مهمان های خود سرو کنید.

اسنک شکلاتی با برنجک و کره بادام زمینی

3

این اسنک برای کودکان بسیار مناسب است و به احتمال زیاد آن را دوست خواهند داشت. مواد مورد نیاز برای درست کردن آن هم همیشه در دسترس هست و مراحل پخت خاصی هم ندارد.

لقمه های شکلاتی موز

4

ترکیب میوه هایی همانند موز با شکلات بسیار عالی است و این دسر به شما یاد خواهد داد که چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن، یک خوراکی شیرین و لذیذ تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

دونات شکری با مغز شکلات

5

دونات از جمله شیرینی های بسیار محبوب در میان مردم است که به عنوان میان وعده و عصرانه هم تهیه و سرو می شود. بنابراین، خوب است که خودتان هم با روش تهیه آن در خانه آشنا شده و هر زمان که هوس می کنید، چند عدد دونات تازه شکلاتی پخته و از طعم آن لذت ببرید.

تخته شکلاتی آجیل برای صبحانه

6

این اسنک در عرض یک ساعت تهیه شده و می توانید به عنوان صبحانه یا عصرانه آن را مصرف کنید. این تخته های آجیلی که با شکلات و عسل ترکیب می شوند، یک خوراکی بسیار مقوی محسوب شده و انرژی لازم برای یک روز کاری را تامین می کنند.

پای شکلاتی با چوب شور

7

قسمت نان این پای شکلاتی بسیار خوشمزه را چوب شورهای کره ای تشکیل داده اند.

کیک کرپ شکلاتی

8

این کیک شکلاتی دستور پخت سختی ندارد فقط باید با حوصله، چندین لایه کرپ کاکائویی آماده کرده و سپس آن ها را سر هم کنید. این دسر برای صبحانه یا عصرانه گزینه مناسبی محسوب می شود.

طرز تهیه مافین موز و شکلات

9

این مافین بسیار ساده و سریع آماده می شود و مواد اولیه آن نیز از تمامی سوپرمارکت ها قابل تهیه است. در عرض ۳۰ دقیقه می توانید کیک های کوچک و خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه خود تهیه نموده و به همراه چای یا قهوه میل کنید.

اِسکُن شکلاتی

10

اسکن (Scone)، نوعی نان شیرین است که بسیار سریع حاضر شده و عموما از آرد گندم، جو یا جودوسر به همراه بیکینگ پودر تهیه می شود. در حالت معمولی، روی سطح اسکن مخلوط آب و تخم مرغ می زنند تا در روند پخت طلایی شود. اما می توان با اضافه کردن برخی مواد دیگر همانند شکلات و خامه، طعمی خاص و خوشمزه به آن بخشید.

منبع: روزیاتو
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود